תרגול מדיטציה בבוקר, היא דרך מצויינת לפתוח את היום ולהבטיח שהוא יראה הרבה יותר טוב ממה שציפיתם. חמש סיבות למה לעשות מדיטציה בבוקר, ואיך להתחיל את היום בצורה טובה יותר:

1. התמודדות עם לחץ וחרדות מהיום הצפוי לנו.

מדיטציית בוקר היא כלי יעיל במיוחד לטיפול במתח. כשאנו מקיצים בבוקר, המוח שלנו מתחיל מיד לחשוב על המשימות, האתגרים והבעיות שעלינו לפתור. הנטיה הזו, היא אבולוציונית והישרדותית. זה רק טבעי שנחשוב על כל מה שבעייתי או דורש טיפול, ולכן תשומת הלב שלנו נודדת לשם. אם לא נדאג לשלוט במחשבות ולנטרל מחשבות שליליות שצצות באופן אוטומטי, הן עלולות להגביר את רמת הקורטיזול שהוא הורמון שמגיב ללחץ, מה שיתרום בתורו לעוד לחץ מיותר. מדיטציה בבוקר יכולה לעזור להרגיע את המחשבות השליליות, לתרום לחשיבה חיובית יותר ולשיפור הרווחה הרגשית. בעזרת הקשבה לנשימה, ומודעות לרגע הנוכחי, אנו מסיתים את המוח האוטומטי לכיוונים חיוביים יותר שיעזרו לנו לעבור את היום טוב יותר.

2. מיקוד ופרודוקטיביות משופרים.

תרגול מדיטציה בבוקר יכול לשפר את יכולת הריכוז ולהגביר את התפקוד הקוגניטיבי לאורך היום. כאשר אנו מתעוררים בבוקר, המוח שלנו עדיין רגוע וזורם בגלי אלפא, מה שפותח אותו לקליטת מידע חדש עם פחות התנגדויות שעולות מהמוח המודע. מדיטציה בבוקר, יכולה לעזור לנו לנצל את חלון הזמן היעיל הזה, כדי לחדד את המוח על ידי ניקוי המחשבות שמתרוצצות בלי שליטה ומיקוד הקשב במדיטציה, או לחלופין, תרגול מדיטציה מודרכת שתעזור לנו ליצור את היום המושלם שאנו רוצים. מדיטציה בבוקר, יכולה לעזור לנו להגביר את הזיכרון, היצירתיות והיכולת לפתור בעיות. לטווח ארוך, תרגול יומיומי יכול לשפר את היכולות הקוגניטיבית הטבעיות שלנו, כמו גם לעזור לנו להיות יותר מאורגנים ומסודרים בעבודה.

3. הטענה אנרגטית ועוררות.

מדיטציה בבוקר יכולה לעזור לנו להטען באנרגית חיים חיונית. כשאנו מתעוררים בבוקר, ישנם בקרים בהם נחוש עייפות, חוסר אנרגיה, וחוסר רצון לצאת מהמיטה. תרגול מדיטציה בבוקר, יכול  לעזור  לנו להעיר את הגוף ואת המוח. להגביר את זרימת הדם והחמצן לכל התאים, ולהשפיע על יצור ההורמונים בגוף. למשל להגביר את ייצור הסרוטונין, ההורמון האחראי על התחושה של אושר, ולהפחית את ייצור המלטונין, ההורמון האחראי על התחושה של עייפות. מדיטציה בבוקר יכולה לעזור לנו להרגיש יותר ערים, פעילים, ומלאי אנרגיה.

חמש סיבות למדיטציה בבוקר

4. שיפור הבריאות הפיזית.

כשאנו מתעוררים בבוקר, הגוף שלנו עובר תהליך של התאוששות והתחדשות מהלילה הקודם. מדיטציה בבוקר יכולה לעזור לנו לתמוך בתהליך זה, ולשפר את תפקוד מערכות הגוף השונות. היא יכולה להפחית את לחץ הדם, לחזק את המערכת החיסונית, להפחית דלקות, לשפר את העיכול, להקל על כאבים, ובגדול להאט את תהליך ההזדקנות. מדיטציה בבוקר גם יכולה לעזור לנו לשמור על משקל בריא, על ידי הגברת התחושה של שובע, והפחתת התיאבון למזונות לא בריאים.

5. קשר עמוק יותר לאינטואיציה ולעצמי האמיתי.

מדיטציה תורמת לקשר עמוק יותר עם האני הפנימי שלנו ועם מטרות “הנשמה שלנו”בחיים. מדיטציה בבוקר יכולה לעזור לנו לחקור את העולם הפנימי ולסייע לגלות את הערכים, האמונות והתשוקות שלנו. היא יכולה לעזור לנו להתחבר לאמונה או לכוח עליון, (השם, אלוהים, היקום או מה שנבחר), ואף לסייע לנו להרגיש יותר אסירי תודה, חמלה ואהבה כלפי עצמינו וכלפי אחרים. על ידי תרגול מדיטציה כל בוקר, נוכל לפתח מודעות גדולה יותר למחשבות ולרגשות, מה שיאפשר לנו להגיב למצבים שונים ביותר בהירות וחוסן רגשי. בסופו של דבר,  להציע מגוון יתרונות פיזיים, נפשיים ורגשיים.

לסיכום:

אם תתחילו להקדיש זמן למדיטציה לפני תחילת היום,  היא תעזור לכם ליצור יום חיובי יותר,  ותסייע לגשת לאתגרים עם חשיבה מורכבת וממוקדת יותר. בסופו של יום, שילוב מדיטציה בשגרת הבוקר, יכולה להעניק גוון חיובי לשארית היום, ולשמש כלי יעיל להגשמת יעדים אישיים ולשיפור איכות החיים. 

שיהיה יום נפלא! 😊

רוצים לתרגל מדיטציה מודרכת בבוקר? הנה מספר גרסאות למדיטציה בספריית המדיטציות: מדיטציה לבוקר – כך תבראו לכם יום מושלם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן