הראשון בספטמבר. היום הרשמי של פתיחת שנת הלימודים, הוא תאריך שמטיל מורא על רבים מאתנו, הורים וילדים כאחת…
המעבר בין החופש הגדול והארוך לבין החזרה למסגרות החינוכיות,
בין אם מדובר מסגרת ידועה ומוכרת ובין אם בכניסה למסגרת חדשה, יכול להיות מאתגר במיוחד.

אם הילד או הילדה שלכם מתחילים להראות סימני לחץ מהחזרה ללימודים. אם הם מפגינים חששות, כעס או אפילו אלימות, או פשוט מודיעים לכם שהם לא רוצים לחזור לבית הספר,  כדאי שתנסו קודם כול להקשיב להם. לא מומלץ לפטור זאת על הסף כמשהו שקורה לכולם, בעיקר כיום כשיש דרכים טובות ופשוטות להתמודד עם החששות הללו, וחבל שלא לנצל את הטכנולוגיות שכבר עומדות לרשותינו.

בין אם זו הפעם הראשונה בבית הספר (כמו כיתה א’), ובין אם זו הפעם הראשונה בחטיבה, תמיד יש גורמי לחץ שצריך לקחת בחשבון:
צריך להתחיל להתרגל לקום מוקדם כול בוקר וצריך לעמוד בזמנים.
צריך לקחת אחריות על ספרים, מחברות, שיעורי בית ועוד.
צריך לקבל החלטות כל יום כמו ליד מי יושבים? מה לובשים ועם מי מתחברים בהפסקה?
צריך ללמוד להתחשב גם בתלמידים אחרים, במעמדות חברתיים, בפניות תרבותיות…
ובמקביל גם להצליח בלימודים ולהסתדר עם המורים…
לא פשוט בכלל, ולפעמים אף מאתגר מאוד.
החזרה ללימודים דורשת הסתגלות למסגרת שמחייבת לראשונה בחייו, גם סוג של אחריות אישית מצד הילד. אם תרצו
זו יריית הפתיחה להתמודדות עם החיים האמיתיים, ולכן היא כה חשובה ומשמעותית.

מדוע כניסה חלקה למסגרת הלימודים מהותית לעתיד ילדכם?

הכניסה או החזרה למסגרת לימודית מחייבת, יכולה להלחיץ מאוד את ילדינו וכהורים חשוב שנדע  לסייע ולהקנות להם את הכלים הטובים ביותר להתמודדות עם כל שינוי.
כניסה והשתלבות טובה במסגרת הלימודים, הן מהפן הלימודי והן מהפן החברתי, יכולים להבטיח התחלה טובה יותר לכל ילד בכל גיל, אך ילדים שחווים קושי חברתי או קשיי למידה, זקוקים במיוחד לחיזוק הביטחון והערך העצמי. הם זקוקים לחוש שהם אהובים ומוגנים מול הסביבה, המורים והחברים. כשאין לילד מערכת תומכת ויציבה, זה יכול לפגום מאוד באופן בו יתקשר עם הסביבה ובו יצליח ללמוד דברים חדשים – משך שארית חייו.

כיצד נטמיע בילדינו תחושת ביטחון לקראת בית הספר?

איך מתמודדים עם הרגעים המשמעותיים כל כך של של עלייה לגן, לכיתה א’, או לחטיבה?
תקופת החופש הגדול ארוכה דיה כדי להוציא אותנו מהמסגרת, ולכן רצוי מאוד להתחיל ולתרגל מראש ובהדרגה את החזרה לשגרה, ולא לחכות למעבר חד בדקה ה-90. מרגישים שילדכם חווה קשיים בכיתה או בלימודים? אולי כדאי לחזק אצלו את המקומות הללו בעזרת הנחיה או שיעורים בזמן החופשה.
במקביל, על מנת לעזור לו להצליח גם בתחום החברתי, חשוב מאוד לסייע לו לבנות אמונה בעצמו, ולהעניק לו חוסן פנימי ומרכז יציב ובטוח. זה יוכל לעזור לו להתמודד גם בהמשך עם הפתעות שהחיים מזמנים לו.

איך עושים זאת?  באמצעות האזנה לרצועות שמע במהלך השינה מידי לילה. המדיטציה לחזרה קלה לבית הספר בנויה בטכניקה תת הכרתית פשוטה ועוצמתית, שמטרתה שינוי האמונות המגבילות – ישירות בתת המודע של ילדכם. היא מיועדת להרגיע ולהעצים אותו, לחזק את הדימוי העצמי ואת תחושת הערך שלו, להבטיח לו שהוא אהוב ומוגן ותלמיד טוב, ולעזור לו להתמודד עם כול האתגרים הכרוכים בחזרה לבית הספר.

מדיטציה בלחש לילדיםבמדיטציה לחזרה ללימודים, תמצאו מסרים או “מנטרות חיוביות” שיסייעו לילדכם למצוא שלווה, כוח נפשי ומשאבים פנימיים להתמודד עם החזרה לבית הספר. מטרת המסרים היא לשפר את הדימוי העצמי ואת האופן שבו הוא תופס את עצמו. במשך הזמן, הם יחזקו את המרכז הפנימי הבטוח שלו ואת הידיעה שהוא מוגן ואהוב בכל מקרה. הם ישפרו את הערך העצמי, יחזקו את החוסן הפנימי שלו וישנו תבניות דיבור מזיקות דוגמת: “אני לא מוצלח ” “אני לא שווה” או “אין לי חברים“. ברגע שזווית הראיה של ילדכם תהפוך חיובית בהשראת תת המודע שהושרה במסרים חיוביים – כל הגישה שלו כלפי עצמו תשתנה וכך גם הגישה של הסביבה כלפיו.

מהי מדיטציה בלחישות להאזנה בלילה?

מדיטציה בלחישות: היא מדיטציה המורכבת ממסרים מעצימים שנאמרים בלחש ומוקלטים על גבי מוזיקה או קולות טבע, כך שאפשר או להאזין להם בקשב, או לנגן אותם ברקע כשאתם עושים משהו אחר, או לחלופין לסגור אותם בלולאה ולישון עמם משך הלילה. מצב כזה הוא המצב האידאלי לאימון המוח, במיוחד אצל ילדים. מאחר והמוח הצעיר עוד לא צבר התנגדויות כמו זה הבוגר – המוח של ילדינו מותאם יותר לקלוט מסרים מאשר המוח הסקפטי שלנו, ולכן אפשר להשתמש במדיטצית הלחישות גם במהלך הלילה.

מהי מדיטציה סאבלימינלית?

מדיטציה סאבלימינלית: היא מדיטציה המורכבת ממסרים מעצימים שמוקלטים ומוחלשים מתחת פסקול נעים להאזנה כך שלא שומעים אותם כלל אלא רק מוזיקה (ולחדי שמיעה – לחישות).
מחקרים הראו שגם כאשר אנחנו שקועים בשינה (כלומר במצב הלא מודע שלנו), כאשר המוח פועל בגלי תטא או דלתא שהם גלים איטיים, הוא עדיין קולט מה נאמר בסביבה. מסיבה זו, ניתן לנגן את המסרים הללו ברקע בכל שלב של היום והלילה, והם יוטמעו בתת המודע של ילדכם ויצרו בו את הבסיס היציב שאתם מבקשים להעניק לו.

הקשיבו לדוגמא מתוך המדיטציה בלחישות לחזרה קלה לבית הספר לילדים
מדיטציית לחישות לחזרה לבית הספר לילדים

הקשיבו לדוגמא מתוך המדיטציה בלחישות לחזרה קלה לבית הספר לילדות
מדיטציית לחישות לחזרה לבית הספר לילדות

דוגמאות למוזיקה בקלטות המסרים הסאבלימינלים:

שימו לב: בזמן ההקשבה לקלטות המסרים הסאבלימינילם, לא תשמעו את המסרים עצמם אלא רק מוזיקה נעימה או קולות טבע שונים. אך המוח של ילדכם יקלוט את המסרים ברמה הלא מודעת ויפנים אותם. הפנמת המסרים תשנה את דרך החשיבה שלו ואת הדרך בה את חווה את המציאות, ותעזור לו לשחרר ולחוש הקלה.

האזינו לדוגמה מהקלטת הסאבלימינלית לילדים בליווי מוזיקה נעימה ורחש גלי ים
מסרים לחזרה קלה ללימודים עם מוזיקה נעימה ורחש גלים

האזינו לדוגמה מהקלטת הסאבלימינלית לילדים בליווי “רעש חום” לשינה טובה
מסרים לחזרה קלה ללימודים עם רעש חום

מהו “רעש חום”: 
רעש שממסך את כול ההפרעות החיצוניות מהסביבה בכך שהוא עולה עליהם. זו סדרת תדרים המייצרת צליל קבוע, שנשמע כמו הרעש שמופק מהמזגן או ממנוע עובד. הרעש מונוטוני והוא עובר את מערכת הקשב שלנו, ולאחר זמן מה נעלם מהאוזן ואנו מפסיקים לשמוע אותו. הוא ממסך את כול רעשי הסביבה, כך שלאחר שמתרגלים אליו, כבר לא שומעים אותו וניתן להירדם בשקט.

מה מכילות קלטות המדיטציה לחזרה קלה ללימודים?

הקלטות לילדים מכילות הצהרות חיוביות לחזרה לבית הספר וללימודים. למשל: חיזוק הביטחון העצמי, חיזוק היכולת לרכוש חברים, שיפור הדימוי העצמי, תחושת הגנה וביטחון ועוד ועוד.  תקבלו אותן בכמה גרסאות, שכול אחת מהן מכילה את אותן הצהרות בגוף ראשון ושלישי בלשון זכר עם פס קול (מוזיקת רקע) שונה, כדי שתוכלו לגוון ולבחור את המוזיקה שמתאימה לכם ביותר.

בזמן ההקשבה לקלטות הסאבלימינליות , לא תשמעו את המסרים עצמם אלא רק מוזיקה וקולות טבע, אך המוח של ילדכם יקלוט את המסרים ברמה הלא מודעת ויפנים אותם. בנוסף לקלטות הסאבלימינליות, תקבלו להאזנה גם את קלטת המסרים הגלויים לחזרה לבית הספר, וגם קלטת לחישות ללילה. כך תדעו מה הם המסרים המוקלטים ואף תוכלו להשמיע אותם בגלוי, כדי להעצים את השילוב בין המוח המודע ותת המודע.

במוצרים למבוגרים, אנו ממליצים תמיד לשלב עבודה בין הקלטות הגלויות לבין הקלטות הסאבלימנליות וכך גם כאן. היתרון בעבודה עם ילדים, הוא שהם אינם סגורים ומקובעים כמונו, ורובם עוד לא הספיקו לצבור חוויות ומערכות אמונות נוקשות. דווקא מסיבה זו, העבודה עם ההצהרות הגלויות, יעילה יותר בקרב ילדים מאשר עם מבוגרים כי במקרים רבים, הם עוד לא הספיקו לגבש דעה שלילית על עצמם.

יחד עם זאת, מצאנו שפעמים רבות ילדים חסרים את המשמעת בהקשבה יומיומית להצהרות הגלויות והם משתעממים בקלות. מסיבה זו, ניגון של הקלטת הסאבלימינלית ברקע כשהם משחקים, עושים שיעורים, או בזמן השינה, יכולה להיות יעילה יותר ולשמר את עיקרון החזרתיות הנדרש כדי לשנות תבניות מחשבה ורגש.

לאיזה גיל מיועדות הקלטות?

הקלטות מיועדות לילדים מגיל 6 ועד 13- ואפילו עד 15.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן