מדיטציה בדמיון מודרךהמדיטציות ורצועות הדמיון המודרך באתר נוצרו באהבה, תוך שימוש בכלים והדמיות מעולם הדמיון המודרך  וה- NLP – נל”פ או באנגלית  Neuro-linguistic programming (ניתוב לשוני פזיולוגי). הכוונה שלהן היא לאפשר לכם לדמיין בצורה מדוייקת, ולייצר תהליכים פנימיים שיגרמו לשינוי תפיסה ברובד המנטלי והרגשי, בתחום בו בחרתם.

ישנן דרכים רבות לתרגל מדיטציה בדמיון מודרך, כאשר אנו מאזינים להנחיות ברקע, והמוח שלנו משלים את החסר באמצעות הדמיון והרגש.

רוב המדיטציות שתמצאו באתר מחולקות לשתים:

1. מדיטציות בדמיון מודרך – מיועדות להאזנה לפחות פעם ביום, רצוי בבוקר או לפני השינה.

2. מדיטציות בטכניקת היפנותרפיה עצמית (לא היפנוזה!!*) המלוות בסוגסטיות חיוביות, ומיועדת להאזנה לפני השינה ובזמן השינה. (שימו לב: בארץ רק רופאים מסויימים מורשים לעסוק בהיפנוזה, ולא מדובר כאן בהיפנוזה, אלא בטכניקה של הקלטת דמיון מודרך *קראו עו על היפנותרפיה מתוך ויקיפדיה.)

איך כדאי להאזין למדיטציות בדמיון מודרך?

  • ניתן לתרגל את המדיטציה בכל שעה, אך הכי מומלץ לתרגל בבוקר או לפני השינה, כאשר המוח שלנו פועל בגלי אלפא כלומר במצב תודעה רגוע וקליט.
  • כמו כל הרגל חדש שאנו מטמיעים בחיים, החזרתיות כאן חשובה מאוד כדי ששני חלקי המוח, המודע והלא מודע, יתחברו למסר. ההמלצה היא לתרגל את המדיטציה מידי יום ביומו – בין פעם אחת לפעמיים ביום.
    אתם יכולים להישאר במיטה בבוקר על מנת לתרגל, ובאותה המידה לתרגל במיטה בלילה, לפני שאתם נרדמים. כשהמוח שלכם יתרגל לחוות הרפיה, הכניסה למצב מדיטטבי תהיה קלה ומהירה.
  • המוח שלנו לומד תוך תרגול, ולכן שעה קבועה לתרגול יומי עדיפה מבחינת האפקטיביות, כי באותה השעה המוח כבר ידע להכין את עצמו, והכניסה למצב מדיטטיבי תהיה מהירה וקלה.
  • חשוב לקבוע מראש זמן לתרגול, למצוא אזור שקט שם לא יפריעו לכם ולכבות מכשירי חשמל, פלאפונים או כל דבר שיכול להכניס רעש ולהוציא אתכם מריכוז.
  • רצוי ללבוש בגדים נוחים שלא יגבילו את התזוזה או הנשימה שלכם.
  • רצוי לא לאכול לפחות חצי שעה לפני התרגול כדי שפעולת המעיים לא תפריע לכם להתרכז.
  • רצוי לשתות הרבה מים לפני ואחרי התרגול, כמו בכול עבודה אנרגטית. המוליכות הגבוהה של המים, והיכולת שלהם לשפר פעילות חשמלית ומעבר מידע בגוף, יתרמו לאפקטיביות של התירגול.
  • אפשר להדליק נר, או קטורת, ולעמם את האורות. כל מה שיכול לעזור לך להיכנס לאווירה. ריח קבוע – למשל ריח קטורת בזמן מדיטציה, יכול גם הוא לשמש למוח כתזכורת, ולסייע לו להיכנס למצב גלי אלפא בצורה מהירה יותר.
  • לאחר שהכנתם את המקום, תוכלו להתיישב או לשכב בצורה הנוחה לכם ביותר.אתם יכולים לשבת עם רגלים משוכלות מתחת לגוף (ישיבה מזרחית), או בישיבת לוטוס או חצי לוטוס. אפשר גם לשבת על כיסא עם משענת ישרה כשהרגלים מונחות ישר על הרצפה ולא משוכלות. אתם יכולים להניח את הידיים בחיקכם או על הברכיים, כשכפות הידיים פונות כלפי מעלה או מטה. אתם יכולים לשכב כשהידיים פרושות לצידי הגוף או במרכז הגוף על הבטן או הלב. השתמשו בכל תנוחה שאתם מוצאים כנוחה במיוחד, ושתעזור לכם להירגע ולהתרכז.
  • שימו את הקלטת ברקע (הכי מומלץ להשתמש באוזניות), היכנסו לתנוחה והתחילו לתרגל.

איך כדאי להאזין למדיטציות בטכניקה היפנותרפית ללילה?

  • המדיטציות ההיפנותרפיות ללילה הן ארוכות מהשאר הרצועות, ואורכן לרוב מעל לשעה.
  • הטכניקה שבה הוקלטו: לדוגמה משפטים ארוכים שלא נגמרים, טון דיבור מונוטוני במיוחד ועוד, עוצבו במיוחד כדי להפיל עליכם שינה.
  • המדיטציות ללילה מלוות בסוגסטיות חיוביות שתת המודע שלכם יפנים, גם אם תירדמו במהלך ההאזנה.
  • לפני שאתם הולכים לישון, שימו את המדיטציה ברקע (עם או בלי אוזניות), כשרוב הסיכויים שלא יעבור זמן רב עד שתהיו שקועים בשינה עמוקה.
  • כמו כל הרגל חדש שאנו מטמיעים בחיים, חשוב לשלב את עבודת המוח המודע עם המוח התת מודע, ולכן, ההמלצה היא לפחות פעם בשבוע, לתרגל את המדיטציה בישיבה או בזמן ערות, כשהסיכוי שתירדמו קטן. קחו לכם שעה פנויה, ושימו את המדיטציה ברקע, כשאתם עוקבים אחר ההנחיות. אמנם הסיכוי שתצליחו לעקוב אחר ההנחיות קטן (בגלל הטכניקה), אך המוח המודע שלכם יפיק רבות מההאזנה, גם אם לא תצליחו להתרכז.

איך כדאי להאזין למדיטציות משולבות עם תדרים לאימון גלי מוח?

לרוב, איננו ממליצים להאזין למוזיקה עם תדרים לאימון גלי מוח מעל שעה עד שעה וחצי ביום. לכן במידה והמדיטציה שרכשתם כוללת אימון גלי מוח (טונים בינוראלים ואיזוכרונים), ניתן להאזין לה בין פעם לפעמיים ביום. לתדרי הסולפיג’יו, לרעש לבן או רעש חום אול לצלילי קערות הקריסטל – ניתן להאזין כמה שרוצים.
קראו עוד על : איך לתרגל דמיון מודרך

לכול המדיטציות בדמיון מודרך באתר: לחצו כאן

חשוב לקרוא לפני השימוש

הקלטות הבאות מיועדות לשפר תחומים שונים בחייכם, ואנו מקווים כי הן תסייענה לכם לעשות כן.  אם אתם נתונים תחת השגחה רפואית או מקצועית או נוטלים תרופות, אנו ממליצים כי תתיעצו עם הרופא המטפל שלכם לפני שתתחילו להאזין. כמו בכול שינוי שאתם עושים באורך החיים, תמיד מומלץ להתייעץ עם הרופא או המטפל שלכם, וכך גם לפני שאתם מתחילים לתרגל מדיטציה, מסרים סאבלימינלים, אימון גלי מוח או כול שיטת טיפול אנרגטית שיש לה השפעה על התודעה.  (אם אתם נוטלים תרופות, או סובלים ממחלה נוירולוגית או הפרעה תפקודית – אל תתחילו מבלי שעשיתם זאת!).

מדיטציות אלו נוצרו בלב פתוח ורצון להביא מזור לכמה שיותר אנשים. הכלים של הדמיון המודרך, המסרים הסאבלימינלים והמוזיקה לאימון גלי מוח, הם כלים עוצמתיים מאוד ולכן, באחוז קטן מהמקרים, עם תחילת ההאזנה יעלו לפני השטח נושאים רגשיים המבקשים שחרור. זה מצב טבעי ואפילו רצוי, הנובע מכך שלאחר שלמדנו איך לשחרר התנגדויות על בסיס יומי, כל אותם נושאים שגרמו לנו להתנגדות, עולים לפני השטח ומרגישים כעת יותר גרוע. זה נובע מהעובדה שהדיסוננס או חוסר ההתאמה בין איפה שאנו נמצאים, לאיפה שאנו רוצים להיות – גדל. ההמלצה במקרה זה היא לעשות הפסקה בהאזנה, ולחזור להאזין לאחר זמן מה כשהרגשתכם השתפרה. קחו החלטה מודעת לפני שאתם מתחילים לתרגל, שכל מה שקורה במהלך ההאזנה ואחריה הוא בסדר גמור והוא חלק מהשיפור שאתם מבקשים לעצמכם. גם אם אינכם מצליחים להתרכז, וגם אם עולה בכם כעס או בכי. הכול בסדר כי אתם פועלים לטובתכם הגבוהה. הקפידו להתבונן בכל רגש שעולה – מהצד, כאילו אתם צופים בסרט, ועם הזמן הוא יתפוגג. השכר על התמדה הוא גבוה שכן חוסר התנגדות יאפשר לעוד ועוד רעיונות חדשים להיכנס מבלי שיתקלו בהתנגדות גורפת.

חשוב גם לציין, כי על אף שההאזנה היא תרפויטית, אינה מהווה תחליף לטיפול רפואי ויש להשמע להוראות הרופא בלי קשר לעבודה הפנימית שאתם עושים עם עצמכם. במילים אחרות- אין לראות בדברים הכתובים או נאמרים באתר, המלצה להפסקת כל טיפול רפואי או כתחליף לו. כמו כן, איננו ממליצים על האזנה בזמן נהיגה, בשל האופי המרגיע של המוזיקה.תוכלו לקרוא כאן עוד על סוגי מדיטציות :מהי מדיטציה- סוגי מדיטציה.

השתמשתם באחת מהמדיטציות וחוויתם שינוי בחיים? ספרו לנו על כך ואולי תזכו במוצר מתנה לבחירתכם!