מהי “העין השלישית”? איך נעורר ונפעיל אותה כדי לחדד את האינטואיציה, להקשיב לקול הפנימי ולהתעורר?

מושג “העין השלישית“, הוא מושג שסיקרן וקסם למחפשים רוחניים, פילוסופים ומיסטיקנים במשך מאות שנים. העין השלישית ממוקמת על פי התיאורים בין שתי העיניים במרכז המצח ונתפסת כ”עין רוחנית“. מעין סמל מיסטי ועוצמתי המייצג חזון פנימי, אינטואיציה והארה בתרבויות ומסורות רבות. בעוד שקיומה עשוי להיראות אזוטרי או מופשט מידי לחלק מאתנו, דווקא התעמקות במושג הזה, יכולה להוביל לתובנות עמוקות בתודעה האנושית ולהגביר את הפוטנציאל לחוות חוויות “טרנסצנדנטיות” (כלומר חוויות משנות תודעה!).

העין השלישית במסורות רוחניות:

ניתן למצוא הפניות והתייחסויות רבות לעין השלישית ולבלוטת האצטרובל שמקבילה לה בדיוק במרכז המוח, בטקסטים ובמסורות רוחניות עתיקות ברחבי העולם. בהינדואיזם, היא ידועה בשם צ’אקרת אג’נה“. היא ממוקמת במרכז המצח וקשורה לתפיסה שמתעלה מעבר לראייה בעיניים הפיזיות – והתעלות לתודעה גבוהה יותר. גם בבודהיזם, העין השלישית מסמלת התעוררות רוחנית, או תובנה לגבי הטבע האמתי של המציאות. ניתן למצוא התייחסות לרעיון של התפתחות רוחנית והתבוננות עמוקה דרך העין השלישית גם בתוך המיסטיקה היהודית והנוצרית, כמו גם בקרב מאמיני “העידן הרוחני החדש” שמתמקדים במדיטציה, תפילה ותהליכים רוחניים. במסגרת התפיסה הזו, העין השלישית היא סמלית לרעיון של חכמה או הבנה עמוקה.

מה המשמעות המטפיזית של “העין השלישית”?

באופן מטפורי, “העין השלישית” מייצגת ברוב התרבויות המוכרות, שער פנימי למודעות מוגברת ולתפיסה מורחבת. מאמינים שהיא מספקת גישה למחוזות תודעה מעבר למגבלות החושים הפיזיים, ומאפשרת לאנשים להתחבר לחוכמה אינטואיטיבית, ליכולות נפשיות ותובנות רוחניות. פתיחת העין השלישית משולה לעתים קרובות להתעוררות של האני האמתי של האדם ולהכרה בקשרים ההדדיים שלנו ביננו לבין עצמינו ובינינו לבין הבריאה או היקום.

הפעלת העין השלישית

תרגולים ודיסציפלינות רוחניות רבות שואפות להפעיל ולאזן את העין השלישית כדי להקל על צמיחה רוחנית ומימוש עצמי. מדיטציה, הדמיה בדמיון מודרך, יוגה, עבודת נשימה וצורות של ריפוי אנרגטי הן בין השיטות המשמשות לגירוי העין השלישית וטיפוח מודעות פנימית. על ידי הרגעת הנפש, מיקוד תשומת הלב פנימה ויישור קו עם מרכזי האנרגיה העדינים של הגוף, המתרגלים מבקשים לעורר את הפוטנציאל הרדום של העין השלישית.

כיצד לתרגל את פתיחת העין השלישית?

המוצר כולל 3 רצועות שמע להורדה – 30 דק’ כל אחת:

1. מוזיקה מדיטטיבית עם תדרים בינוראלים ואיזוכרונים שנועדו לעורר את העין השלישית ולחזק את היכולת האינטואיטיבית הפנימית (30 דק’ – רצוי להאזין עם אוזניות עד שעה ביום ולא מעבר לכך).
2. מוזיקה מדיטטבית עם תדרים בינוראלים ואיזוכרונים שנוצרו על מנת לנקות את בלוטת האצטרובל מסידן ולעורר אותה. (30 דק’ – רצוי להאזין עם אוזניות עד שעה ביום ולא מעבר לכך).
3. תדר 852 מסולם הסולפג’יו. – תדר מעורר אינטואיציה וחזרה לסדר רוחני גבוה – מלווה ברחש גלי ים (30 דק’ – אין צורך באזניות).

העין השלישית המיסטיקהקחו לכם 30 דקות של שקט ושבו או שיכבו במקום בו לא יפריעו לכם. קחו כמה נשימות עמוקות ודמו עיגול אור בצבע סגול שזוהר במרכז המצח מעל העיניים. המשיכו לנשום בשקט ועם כול נשימה הוסיפו עוד אנרגיה ועוד אור לכדור הסגול. וכשהגוף רגוע והמוח מפוקס בפתיחת העין השלישית. המשיכו להתמקד בנקודה בין העיניים, ותבקשו מהיקום להזכיר לכם מי אתם; לשבור את אשליית הפירוד ולחבר את התודעה שלכם עם התודעה הקולקטיבית כדי לקבל חדות ובהירות בכול תחום שתבחרו.

דוגמה להאזנה מרצועת אימון גלי מוח לפתיחת העין השלישית:
אימון גלי מוח עם תדר לפתיחת העין השלישית


סימנים של עין שלישית מתעוררת:

אומרים שעין שלישית מופעלת מתבטאת דרך חוויות ותחושות שונות, כולל:

  • אינטואיציה מוגברת: בהירות ותובנה משופרים, עם הבנה עמוקה יותר של עצמך ושל העולם.
  • חלומות חיים: זכירה מוגברת של חלומות או חלומות וחלום צלולים עם סמליות ומסרים המספקים הדרכה.
  • אור פנימי: תפיסת חזיונות פנימיים או הבזקי אור במהלך מדיטציה או רגעים של חיבור רוחני.
  • מודעות מורחבת: רגישות לשדות אנרגיה, הילות ושינויים עדינים בתודעה.
  • הדרכה אינטואיטיבית: אמון באינסטינקטים ובהדרכה פנימית כדי לנווט את האתגרים וההחלטות של החיים.

זהירות ושיקול דעת!

בעוד שחקר העין השלישית יכול להיות טרנספורמטיבי ומאיר עיניים, חיוני לגשת אליו בהבחנה ובזהירות. המסע של התעוררות רוחנית הוא אישי מאוד, וחוויות עשויות להשתנות מאוד בין אדם לאדם. זה חיוני לשמור על נוכחות פנימית מבוססת ועל מרכז או CENTER חזק לפני שמתחילים. חשוב לטפח מודעות עצמית ואם יש צורך גם לחפש הדרכה ממנטורים מהימנים או מורים רוחניים כאשר יוצאים לדרך של הפעלת העין השלישית. (שימו לב שאנחנו לא עוסקים בליווי אישי, ורק מעצימים את החוויה למי שמעוניין. אם אתם מאזינים, עשו זאת על אחריותכם!).

סיכום:

מושג העין השלישית משמש תזכורת עמוקה ליכולת המולדת של האנושות לצמיחה רוחנית, חוכמה פנימית והתעלות. בין אם מתבוננים מבעד לעדשות של מסורות חוכמה עתיקות או שיטות רוחניות עכשוויות, התעוררות העין השלישית מסמלת מסע של גילוי עצמי והרחבת התודעה האישית. על ידי אימוץ תרגולים המזינים את הנשמה, מטפחים תשומת לב ומעמיקים את הקשר שלנו לאני הפנימי, אנו יכולים לפתוח את הכוח הטרנספורמטיבי של העין השלישית ולצאת למסע של חקירה והארה רוחנית עמוקה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן