איך לשפר את דימוי הגוף שלנו, ולהתחיל לאהוב את גופנו כפי שהוא.

דימוי גוף הוא חלק חשוב מהדימוי העצמי שלנו, וככזה הוא משפיע באופן מובהק על תפיסת הזהות שלנו, או על האופן בו אנו תופסים ומגדירים את עצמנו בכל התחומים.
הוא קשור לביטחון ולאהבה העצמית שלנו, לאופן שבו אנו מתנהלים בחברה או מנהלים מערכות יחסים, אוכלים, מבלים, עושים סקס ועוד.
בפועל זוהי תפיסה אישית סובייקטיבית, המרכזת את כל המחשבות הרגשות והתחושות השונות, שהגוף שלנו מעורר בנו.

מטבע הדברים המילה “דימוי”, מתייחסת לחוויה סובייקטיבית של כל אדם ואדם, ועל בחירה (גם אם לא מודעת) בנקודת השקפה בנוגע לגופו. ההשקפה הזו נגזרת ממשתנים שונים כמו גיל, מגדר, מבנה אישיות, חוויות עבר, פידבקים מההורים והסביבה, אמונות שאימצנו לגבי עצמנו ועוד. למעשה – זו הדרך בה אנו רואים את עצמנו, או סבורים שאחרים רואים אותנו, גם אם אין לכך אחיזה במציאות…

דימוי הגוף שלנו, אינו יציב או קבוע. הוא נוצר ומתגבש מינקות, וממשיך להשתנות לאורך כל חיינו. למרות שחלקו הגדול מתקבע בתוכנו כבר מגיל צעיר מאוד, הוא ממשיך להיות דינמי לאורך השנים, ותלוי מאוד גם בתקופה ובתרבות בה גדלנו, ובסטנדרטים התרבותיים הרווחים בה. בהתאם לכך, קיימים הבדלים מהותיים בין דימוי הגוף של גברים ונשים, לאורך ההיסטוריה, הנובעים בעיקר ממסרים תרבותיים וחינוכיים המועברים על ידי הסביבה.

התרבות המודרנית שמה דגש גבוה מאוד על מראה חיצוני, שבו הגוף האנושי המוצג כאידיאלי, רחוק מלהיות ממוצע, או אפילו ראלי להשגה. כול זה משפיע כבר מגיל צעיר מאוד על הדימוי העצמי שלנו, ועל תחושת הרווחה הנפשית הכוללת. הקושי הרגשי שרבים מאתנו חווים, בעיקר במהלך ההתבגרות, נובע מהקונפליקט בין הרצון להיות מי שאני, לדבר להתלבש לאכול או להתנהג כפי שאני רוצה, לבין ציות לחוקי וכללי החברה הברורים וידועים.

דימוי הגוף שלנו, הוא אחד המקומות שמתחזים ל”אובייקטיבים“, באופן שקשה לנו מאוד להבין שמדובר בהתחזות. אם אני בחורה מלאה בחברה שמקדשת אידאל יופי “שדוף” לצורך העניין, הרי שלהרגיש טוב עם הגוף שלי, זה מתנגש עם כל מה שאני שומעת ורואה. כבני אדם, יש לנו נטייה מובהקת לציית לצו החברה.

הציות הזה הוא ברמה הישרדותית. למעשה הרצון להיות “מקובל” או “שייך”, מוטבע בגנטיקה שלנו. בטבע, מי ששונה, מנודה מהעדר כדי שהגנים השונים או הפגומים יישארו בחוץ, והעדר יוכל לשרוד. כחיות חברתיות, הפחד להיות שונה מוטבע בגנים שלנו, ולכן אנו משקיעים מאמץ רב להיות שייכים, ומקובלים, פעמים רבות על חשבון שיקול הדעת או הקול הפנימי.

לדוגמה: אם אני עגלגלה והסביבה המערבית בה אני חיה, מאמינה באידאל יופי שדוף, בעוד שבחברה הערבית למשל מעדיפים נשים מלאות, הרי שבמקום אחד ארגיש טוב עם גופי ובאחר ארגיש רע. (דגש על ארגיש – מדובר בהרגשה אישית הנובעת מגורמים חיצונים).

איך נשמור על דימוי גוף חיובי?

חוקרים גילו כי יש מספר גורמים חשובים, שיכולים לתרום לשיפור דימוי הגוף:

• סביבה תומכת: הקיפו עצמכם באנשים שתומכים בכם ומפרגנים לכם, ותתרחקו מאנשים שמבקרים את המראה שלכם.
• תקשורת עם הגוף וגישה חיובית ומקדמת כלפי הגוף ובריאותו: עיסוק בפעילות גופנית, אכילה נכונה וטיפוח אישי.
• ניתור לחצים פנימיים וחיצוניים: הקניית כלים להתמודדות עם מתחים ביומיום.

דימוי הגוף שלנו הוא נקודת ההשקפה שלנו ולמרות שהוא מושפע מגורמים חיצוניים אובייקטיבים כמו הסביבה, התקופה או התרבות, הוא נותר חוויה פנימית סובייקטיבית. חוויה שיש לנו יכולת לשנות ולעדן מבפנים, על מנת שנוכל להפחית את הסבל, ולחיות טוב יותר עם עצמינו. רוב רובן של האמונות שלנו, נוצרו באמצעות תכנות חוזר של מה ששמענו קראנו או ראינו בסביבתנו שוב ושוב, לדוגמה: “את שמנה מידי” או “אתה רזה מידי” או “האף שלך גדול מידי” או “את שטוחה” וכד’. מיני מילים ומשפטים שקנו חזקה במוח שלנו, וגם אם על פניו הם לא מזיזים לנו, תת המודע שלנו עדיין מתפקד לפקודתם.

אוטוסוגסטיה – או שכנוע עצמי בעזרת חזרתיות, היא אחת הדרכים היחידות שיש לנו לשנות אמונות על עצמנו באופן מתוכנן ויזום.
זה נכון שאמונות יכולות להשתנות גם ברגע אחד, למשל בעקבות חוויה רגשית, טראומה או “הארה”, אבל כאנשים מודעים, איננו רוצים להשאיר זאת ליד הגורל. אנו רוצים לשנות את האמונות שלנו באופן מודע ואנחנו יכולים לעשות זאת! יש לנו דרך לשנות את הדיבור הפנימי הקבוע, בעזרת טכניקה פשוטה ועוצמתית של מדיטציה סאבלימינלית ש”שותלת” מסרים מעצימים בתת המודע, ומשנה אותו מבפנים. בדיוק באותה הדרך בה נשתלו בעבר: בעזרת תכנות חוזר (חזרתיות). שינוי עמוק בתת המודע, כבר יביא עמו שינוי בחשיבה, בהרגשה ובהתנהגות, ובעקבות כך – גם במציאות שלנו. התפקיד היחידי שמוטל עלינו, הוא רק להתמיד כחודש ימים, כדי לבסס את ההטבעה החדשה!

מה כוללת החבילה לדימוי גוף חיובי?

החבילה כוללת 4 רצועות מסרים גלויים וסמויים (לגברים ולנשים בנפרד).

המסרים הסמויים, עוקפים את המוח המודע ואת ההתנגדויות שהוא מעלה, ונשתלים ישר בתת המודע.
בקלטות הסאבלימינליות תמצאו הצהרות עוצמתיות שיעזרו לתת המודע שלכם לשנות את “הדיבור הפנימי הקבוע” שלכם בנוגע לגופכם, על מנת שהמוח שלכם יתחיל לשנות את תבניות החשיבה האוטומטיות. ברגע שתשחררו את האמונות הישנות והפגיעות בעברכם, התחושה הפנימית שלכם תשתנה, ההערכה שלכם לגופכם תגדל, ותוכלו לחיות בשלום עם מי שאתם – וגופכם יודה לכם בחזרה. שימו לב שהמסרים מוחלשים בטכניקה סאבלימינלית כך שבזמן ההאזנה לקלטות, לא תשמעו את המסרים עצמם אלא רק מוזיקה או רעש רקע, עם זאת המוח שלכם יקלוט את המסרים ברמה הלא מודעת, ויפנים אותם כשהוא מתכנת את תת המודע להביא שינוי לחייכם.

לצד הקלטות עם המסרים הסאבלימינלים, תקבלו גם קלטת של ההצהרות עצמן (הצהרות גלויות) כפי שהוקלטו במקור בשילוב מוזיקה נעימה. מומלץ להאזין להן פעם בשבוע, כדי לשלב את המוח המודע בתהליך, אך הקפידו לעשות זאת רק כשאתם במקום טוב ומאמינים בעצמכם, אחרת המוח מודע שלכם יעלה התנגדויות שיסתרו את הכוונה המקורית שלכם. עם הזמן, הקלטות הגלויות ישמשו לכם אינדיקציה לשינוי שחל בכם, כשבכול פעם שתאזינו להן, ההתנגדויות שלכם תלכנה ותפחתנה.
קראו עוד על הטכניקה של מסרים סאבלימינלים…

החבילה מכילה את ההצהרות החיוביות לשיפור דימוי הגוף ב-3 גירסאות, עם כמה סוגים של פסקול, על מנת שתוכלו לגוון את ההאזנה ולבחור בינהן:

1. רצועה של מסרים סאבלימינלים לדימוי גוף חיובי עם מוזיקה מדיטטיבית. (20 דק’ – להאזנה בלולאה)
2. רצועה של מסרים סאבלימינלים לדימוי גוף חיובי עם מוזיקה קצבית. (20 דק’ – להאזנה בלולאה).
3. רצועה של מסרים סאבלימינלים לדימוי גוף חיובי עם קולות מפל מים ביערות העד. (20 דק’ – להאזנה בלולאה).
4. רצועת המסרים הגלויים לדימוי גוף חיובי לנשים/לגברים עם מוזיקה נעימה.

האזינו לדוגמה מהמסרים הגלויים “לאהוב את גופך” לגברים:
הצהרות הגלויות לשיפור דימוי הגוף לגברים

האזינו לדוגמה מהמסרים הגלויים “לאהוב את גופך” לנשים:
הצהרות הגלויות לשיפור דימוי הגוף לנשים

האזינו לדוגמת מוזיקה קצבית בקלטת הסאבלימינלית לשיפור דימוי הגוף:
לאהוב את גופך לנשים עם מוזיקה קצבית

האזינו לדוגמת מוזיקה מדיטטיבית בקלטת הסאבלימינלית לשיפור דימוי הגוף:
לאהוב את גופך לנשים עם מוזיקה מדיטטיבית

 

2 תגובות על “שיפור דימוי הגוף – להתחיל לאהוב את גופנו

  1. דנה אומר:

    וואו, זה עשה לי פלאים !!!! אוכלת כמו תמיד ולא מעלה במשקל. והכי חשוב, מתה על עצמי 🙂 באמת תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן