לחץ, מתח או סטרס, נחשבים לאויב מספר אחת של האדם בעולם המודרני, ונראה כי הם רק הולכים ומתגברים בחיינו, ככל שאנו מתבגרים. הם אחראים לשלל עצום של מחלות ותסמינים פיזיים, כמו גם בעיות רגשיות ונפשיות, ולמרבה הצער נוכל למצוא מידה מסוימת מהם, כמעט אצל כל אדם שנפגוש.
כמו כול טפיל יעיל במיוחד, לחץ מתח וסטרס, ניזונים מהחרדות הפחדים והדאגות שלנו. הם שייכים לרשימת הגורמים המזיקים והמעכבים ביותר העומדים ביננו לבין מימוש הפוטנציאל שלנו, ולבין הגשמה עצמית והגשמת חלומותינו. בעולם המודרני, רבים מאיתנו סובלים ממה שנקרא סטרס – לחץ כרוני: דְּחָק (עָקָה). לחץ ממושך שלא נפסק אלא כשאנו ישנים, וידוע כגורם מרכזי לשלל תסמינים כמו: דיכאון, לחץ דם גבוה, התקפי לב, אולקוס, התקפי חרדה, דלקת פרקים, מיגרנות, פיברומיארגיה, נשירת שער פריחות עור ועוד – הרשימה ארוכה.

איך הסטרס משפיע עלינו?

המוח האנושי הוא מחשב רב עצמה, המורכב מחלקים שהתפתחו לאורך האבולוציה האנושית, כשחלקם peaceחדשים יותר, וחלקם נותרו כשהיו משחר הזמנים ובינהם מוח הזוחלים העתיק שלנו. המוח העתיק שאחראי על ההישרדות שלנו, השתנה מעט מאוד משך מליוני שנים, והוא עדיין שולט באינסטינקטים בתחושות ובהרגלים שלנו. חלק מתפקידו הוא להזהיר אותנו מסכנות בסביבתינו, כמו חיה טורפת שקרבה לעברנו, על מנת שנוכל לפעול בצורה אינסטינקטיבית, ולברוח או להילחם על חיינו;

היום אנו מכירים זאת בפסיכולוגיה פופולרית כתגובת הלחם או ברח“. בעולם המודרני, למרות שנדיר מאוד שניקלע למצבים בהם נשקפת לנו סכנת חיים מיידית, המוח העתיק תופס כל תחושה של דריכות ומתח, וכל מחשבה מדאיגה או רגש שלילי כסכנה, ומפעיל מיד את פרוטוקול :הלחם או ברח“. חלק מהמשמעות של מהלך זה, הוא שהמוח מכבה מערכות שונות בגוף שדורשות אנרגיה (כמו מערכת החיסון, מערכת העיכול, תהליכי חשיבה עמוקים ועוד), על מנת שיוכל להעביר משאבים להתמודדות עם ה”סכנה” שנשקפת לנו. כשאנחנו מתפקדים משך ימים שלמים, תחת תחושת לחץ קבועה או סטרס (עקה), מערכות הגוף שלנו עובדות בחוסר, כך שלא פלא שאנו חשופים לכל מחלה שנמצאת סביבנו או בתוכנו, ואף משלמים מחיר כבד בהתנהלות השוטפת שלנו, בתחושת האושר והסיפוק שאנו מסוגלים לחוות, וכמובן במערכות היחסים שלנו.

ולמרות שאנו יודעים בצורה מוחלטת שגם אם לא נעמוד בזמנים להגשת עבודה באוניברסיטה או לא נסיים פרויקט בעבודה – זה לא יהרוג אותנו… עדיין כשהמוח העתיק (המערכת הלימבית) נמצא בקונפליקט מול המוח החדש (קליפת המוח), הוא כמעט תמיד ינצח כי הוא אחראי על ההישרדות שלנו. זו גם הסיבה לכך שאפילו אחרי שהחלטנו לפעול בכיוון מסויים, כמו להתחיל דיאטה או להקים עסק, אנו נשברים תוך זמן מסויים ולא מצליחים לעמוד במילה שלנו ולהתמיד, משום שיש קונפליקט בין המוח העתיק והחדש. תפקידו של מוח הזוחלים העתיק הוא לעצור כל דבר שמבחינתו “יסכן” אותנו או יפריע ל”הישרדות” שלנו- וזה כולל יציאה מאזורי נוחות ואפילו אמונות השונות מאלו שהוטמעו בו עד היום. מסיבה זו בדיוק, אנו מוצאים היום דרכים חדשות לעקוף את המוח העתיק, ולעצב אותו לטובתנו.

איך נפטרים מהטפיל שנקרא סטרס?

קיימות שיטות רבות להתמודדות עם לחץ ושחרור סטרס. למעשה כל פעילות שתעזור לכם להירגע, או תיקח את תשומת הלב שלכם מהבעיות בהווה ותעזור להוריד את רמות הלחץ, אפשרית עבורכם למשל: התעמלות, ריקוד, קריאה, טלוויזיה, מוזיקה, תחביב ספורט, אמבטיות, טיולים ברגל ועוד. אך כל אלו הם פתרונות זמניים. אחרי שתסיימו את הפעילות, תוך זמן לא רב הלחץ יחזור, וזו הסיבה שאנו זקוקים לפתרונות לטווח ארוך יותר, שיעזרו לנו להגדיל את רמת העמידות שלנו ללחץ. מדיטציה, דמיון מודרך ומסרים סאבלימינלים – כל אלו מהווים טכניקות וכלים שיחזקו את החיסון הטבעי שלכם נגד סטרס.

בעוד שמדיטציה מייצרת קשר עם תת המודע, מסרים סאבלימינלים שותלים סוגסטיות ישירות בתת המודע, ויגרמו לכם תוך זמן מסוים לשנות את התפיסה החיים שלכם!!!!! אל תתנו ללחץ להכריע אתכם. לחץ הוא מצב נפשי שאתם יכולים לחסל עם פחות מאמץ ממה שחשבתם. בחבילה לשחרור לחץ וסטרס תמצאו תדרים לאימון גלי מוח, שהונדסו במיוחד להעביר את המוח שלכם לגלי אלפא – מצב של הרפיה ובהירות. במצב אלפא, טרדות היום המציקות נשטפות, הפחד מתמוסס, הדאגה יורדת. גל של אנרגיה חיובית שוטף אתכם והמוח נפתח לשינויים.

ההצהרות הסאבלימינליות בשילוב אימון גלי מוח, מפעילות את הכוח האין סופי של תת המודע, כשגלי המוח יורדים למצב קליטה אופטימלי – כפי שהיה כשהיינו ילדים, ותת המודע קולט את המסרים המעצימים בלי שאלות. מסרים סאבלימינלים חודרים ישירות למוח התת מודע. הסיבה שעלינו לחדור לתת המודע היא כי זה המקום לשנות תבניות חשיבה ואמונות על לחץ. המוח המודע הוא כמו שוטר שמחליט מה יכנס למאגר המידע ומה לא. הוא מסנן את מה שנראה לו מיותר או מזיק או לא נוח וכד’. למשל – המוח המודע יכול להחליט שלהיות בלחץ זה טוב עבורך כי זה מעודד אותך לפעולה, וגם אם תנסה להרגיע את עצמך בצורה לוגית, הוא לא יתן למסרים מרגיעים להיכנס.

מה תתן לכם סדרת הקלטות לשחרור מסטרס לתמיד? 20 קלטות שיסיעו לכם:

להפסיק לדאוג לשחרר חרדות לקבל בהירות וקלות להקנות שלווה וביטחון לחדש אנרגיות אנשים שהתנסו בהאזנה לרצועות בחבילה דווחו על : שינה טובה יותר, יותר אנרגיה, יותר ריכוז, יכולת פתרון בעיות, יעילות בהתנהלות, פחות כאבי ראש וכאבים אחרים, יותר שליטה עצמית ופחות לחץ.

קצת על הרפיה:

הרפיה, כשלעצמה, חיונית לבריאות ולחיים שלנו. היא לא רק מקלה על הגוף, היא גורמת לאינטליגנציה לעבוד טוב יותר, כך שתרגול הרפיה באופן קבוע, יכול להפוך אותך חכם יותר…רגשות עזים כמו כעס או טינה יכולים להשתלט על האינטלקט ולעבוד נגדו. כשהרגש עולה, קשה לנו לראות דברים בצורה בהירה והחשיבה שלנו מתעוותת; במצב כזה, המבוגר בתוכנו שוכח את כל הידוע לו והופך לילד שצריך להאכיל את הזעם שלו. זה מקנה לנו ראיה קוטבית ב”שחור או לבן” ומוריד את כל שאר ה”גוונים” של המציאות.

רבים מאיתנו גם חווים לחץ ממוטיב הזמן. אנו חשים שאין לנו זמן לעשות כלום. השעון מנהל אותנו ואנו מתעלמים מהשעון הביולוגי שלנו שצריך את הזמן שלו כדי להתמקד ולהחזיר אנרגיות. המדע מצא, שכל 90 דקות המוח עובר ממצב מוח שמאלי למצב מוח ימני, על מנת להחזיר אנרגיה שאבדה. ביולוגית, אנו חייבים כל 90 דקות להירגע אבל תרבותית זו בעיה. אנו חווים את המצב הזה כמאין ציפה פתאומית יציאה מאוריינטציה ואז זה עובר. בפועל אנו אמורים לקחת 20 דקות הרפיה מידי כמה שעות, כדי לטפל במקום הזה.

הרפיה עמוקה תורמת בתחומים רבים:

מורידה את קצב הלב ונותנת ללב לנוח.
מורידה לחץ דם.
מסדירה נשימה ומאפשרת זרימה של יותר חמצן פנימה.
מעלה את זרימת הדם לעור ומשפיעה על קימוטים.
מעלה את מתח השרירים.
מרשה לסערה הכימית במוח להירגע ובכך נותנת למוח החושב לעלות.

מה אומרים על החבילה:

קיבלתי בשמחה כה גדולה את המדיטציה “שחרור לחץ וסטרס” הספקתי לשמוע אותה מס’ פעמים, ואומר בקיצור נמרץ: היא פשוט מדהימה!!! תמיד אזכיר שאני עושה את המדיטציות שלך כמה פעמים בכל יום מזה כשלוש שנים והמדיטציה הנ”ל פשוט דיברה על מה שאני חש ומתנהג כיום בזכות המדיטציות המדהימות ששלחת לי במשך שנים ותרגלתי אותן באדיקות והתמדה רבה מוקירך ומכבדך,   יצחק א.
יצחק א. / מורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן