אם היו מספרים לכם שכדי להגשים את התשוקות שלכם, להנות מבריאות טובה ולפתח את התודעה שלכם לרמה רוחנית גבוהה, כל שעליכם לעשות הוא להאזין לצלילים מסוימים האם הייתם מאמינים? זה כמעט נשמע טוב מדי מכדי להיות מציאותי…

הקסם הזה נקרא סולם הסולפג’יו והוא שייך לאומנות עתיקה שאבדה לאורך הדורות, והתגלתה מחדש ב-1999 על ידי דר’ לאונרד הורוביץ Leonard Horowitz ודר’ ג’וזף פולאו Joseph Puleo בספרם “קודים מרפאים להתגלות ביולוגית”.

סולם הסולפג’יו המכונה גם תדרי הסולפג’יו (Solfeggio frequencies), הוא סולם מוזיקלי עתיק המונה 6 טונים, שאבד לפני כמה מאות שנים בסביבות 1050 לספירה. אלו הצלילים המקוריים בניגוני התפילה של הנזירים הגרגוריאנים- זרם בנצרות שהיה פעיל במאה ה-11, ורובם אבדו או נעלמו מהתודעה לפני מאות רבות, והתגלו מחדש רק לפני כמה עשרות שנים.
הטענה כי התדרים “אבדו”, נדחית על ידי רבים מהחוקרים בתחום, כשהסברה הרווחת יותר היא כי הם הוסתרו במכוון על ידי הכנסייה – כנראה מתוך התפיסה כי ה”המון הנבער”, עדיין לא בשל לקבל אותם.

מה הם מקורות הסולם הסולפג’י?

למעשה כיום כבר ידוע, שהסולם הזה, עתיק הרבה יותר, והסברה היא שהמקור שלו מגיע עוד הרבה לפני שהכנסייה גילתה אותו ואז והסתירה אותו מחדש. ניתן לראות עדויות על השימוש בסולם גם בתנ”ך באסטרולוגיה ובנומרולוגיה, בתפילות ומנטרות בשפת הסנסקריט העתיקה, ובגאומטריה של מבני הפירמידות מסביב לעולם. יש טוענים כי הסולם הסולפג’י היה בשימוש הכוהנים בבית המקדש הראשון, ואף שימש כתדר שגרם להפלת חומות יריחו. הטון המרכזי בסולם שהוא תדר 528 הרץ או “תדר האהבה” נקרא גם “מפתח דויד” ומיחסים אותו לנעימות של דוד המלך “נעים הזמירות” על גבי הנבל – נעימות ששימשו מפתח לתודעה רוחנית גבוהה.

הרבה סודות טמונים בתוך התדרים הסולפג’יים, ונאמר שהם מכילים את כוח הבריאה והמפתח לטרנספורמציה. הסולם המקורי כלל 6 טונים מרכזיים, ועוד שלושה שהתגלו בהמשך על ידי דר’ לן הורוביץ. 9 טונים סך הכול, שלטענת רבים, מייצגים ברמה מתמטית וגאומטרית את מארג החיים והבריאה.

מה אומרים המחקרים?

מאז התגלו, נחקרו התדרים בדרכים שונות דרך שימוש בגאומטריה ומתמטיקה אזוטרית. הטונים בנויים מסולמות מתמטיים שעל פי האמונה מרכיבים את הגאומטריה המקודשת של היקום, ומבטאים רצף מתמטי ספציפי החוזר על עצמו בכול הרבדים בטבע: במבנה המים והחלל, בתהליכי צמיחה של אורגניזם ועיבוד אור השמש, בחיתוך הזהב, בסולם פיבונאצ’י ובעץ החיים, בתדרי אור וצליל ובתופעות ביולוגיות ופיזיולוגיות.

התדרים הללו, עוצבו במיוחד כדי להשפיע על הגוף והנפש בזמן טקסים דתיים ורבים מאמינים שיש להם יכולת להשפיע לא רק על התודעה, אלא גם על החומר עצמו. יש הטוענים כי הם מחזיקים במפתח לאריכות ימים, תודעת על, ריפוי מואץ, טיול בין מימדים ואף על מרקם החלל/זמן עצמו.

מה מכילות חבילות תדרי הסולפג’יו:

התדרים בחבילת הסולפג’יו הם תדרים נקיים (לא תדרים בינוראלים או איזוכרונים) ואין צורך להאזין להם עם אוזניות. מומלץ לבצע מדיטציה בזמן ההאזנה ולתרגל לפחות שעה ביום (של תדר אחד או יותר). הצעות למדיטציות עם תדרי הסולפג’יו

החבילה ראשונה:

כוללת את תשעת תדרי הסולפג’יו – 9 הקלטות בנות 30 דקות כול אחת בשילוב יצירות מוזיקליות מופלאות המותאמות במיוחד למדיטציה.

החבילה השניה:

בשילוב קולות שונים בטבע: רחש גלי ים, מפל מים זורמים, קולות גשם, קולות דולפינים ולוויתנים ועוד, כולל רצועת בונוס: תדר 639 לפתיחת צ’אקרת הלב על רקע קולות גירגור חתולים (האהוב עלי במיוחד:)

החבילה השלישית:

כוללת את כול 19 הרצועות, על מנת שתוכלו לגוון ולשלב בינהן להנאתכם.

איך האזנה לתדרים יכולה להשפיע עלינו?

המדע המודרני מכיר היום בעובדה שכול חומר גשמי מתקיים במצב של רטט וכול רטט מפיק צליל (גם אם אינו נשמע בטווח השמיעה של האוזן האנושית).

אינשטיין אמר: “בנוגע לחומר- טעינו לגמרי. מה שקראנו לו חומר עד היום הוא אנרגיה שהרטט שלה נמוך כל כך שאפשר לתפוס אותה בחמשת החושים. אין חומר, כול החומר רוטט בתדר מסוים ולכול חומר יש המלודיה שלו”.

למעשה האופי המוזיקלי של כל חומר גרעיני, החל מאטומים ועד גלקסיות, יצר את תחום המחקר המכונה קימטיקה העוסק בתופעת גלי הקול והיכולת של גלי קול לארגן תבניות של חומר. ג’ון ביאוליו John Beaulieu בספרו “מוזיקה וצלילים באומנות הריפוי” כותב: צורה היא המרכיב החמקמק של הסאונד”.

הפוטנציאל של תדרים אלו, טמון בעובדה שלכול מולקולה יש שדה מגנטי רוטט. גלי קול מיצרים מבנים נראים לעין ואנו יודעים זאת בזכות המדען הגרמני ארנסט צ’לדני Ernst Chladni, מאבות מדע הקימטיקה, שחקר את היכולת של גלי קול לשנות את החומר. ניתן לראות זאת בדרך בה גלי קול מנפצים אבנים בכליות או כאשר צליל גבוה שובר כוס זכוכית, וגם כאשר חושפים חומרים כמו חול, מים וזכוכית לתדרי סאונד שגורמים להם להסתדר בצורות שונות.

אך ההאזנה לתדרי סאונד או גלי קול מתבצעת לא רק באוזניים אלא בכול מערכות הגוף.

הגוף הפיזי שלנו הוא סימפוניה של צלילים שנוצרים מהתפקוד של המערכת הביולוגית. במצב אידאלי של בריאות, הגוף שלנו שרוי בהרמוניה עם תכנית האב – ה”הבלופרינט” המקורי על פיו נוצרנו. מאחר שלכול אבר ולכל תא יש צליל, לא קשה להבין שלכול אבר ותא, יש תדר או רטט מקורי שמיצג מצב בריאות אופטימלי. עם ההבנה הזו, ניתן לראות כיצד חלקים שונים בגוף הביולוגי והשדות האנרגטיים סביבו מיצרים תדר מסוים במצב של בריאות, ותדר אחר כאשר הם חולים. מה אם היינו יכולים להציג לגוף מבחוץ, תדרים שיסיעו לו לחזור לאיזון?

“הגוף שלנו מוחזק על ידי תדרי קול, נוכחות של מחלה בגוף מעידה על כך שחלק מהצלילים יצאו מהכוונון” דר’ דיפאק צ’ופרה

שינוי בנתיבי המוח:

בנוסף – על פי המדע, לרגשות ולדפוסים הקבועים שלנו, יש ביטוי כימי המייצר נתיבים קבועים במוח. בזכות התכונה של המוח ומערכת העצבים הנקראת neuroplasticity או “הפלסטיות של מערכת העצבים”, אנו יודעים היום שתדרים יכולים לשנות נתיבים במוח. יש להם יכולת לארגן מחדש ואף לבנות נתיבים חדשים במוח כתוצאה מהחוויה, ובכך לשנות תבניות רגשיות וחסמים שהתקבעו לאורך השנים.

מה היתרונות בהאזנה לתדרי הסולפג’יו?

מאחר והכול ביקום רוטט ולכול רטט יש תדר, חשיפה לתדרי הסולפג’יו יכולה לאפשר יתרונות רבים. נאמר כי תדרים אלו מותאמים לתדרים שמהם נוצר היקום, וההאזנה להם מסייעת לערוצי האנרגיה בגוף להישאר פתוחים ולשמור על אנרגיית החיים (המכונה גם צ’י CHI) לזרום בחופשיות במערכת הצ’אקרות. הם יכולים להחזיר אותנו חזרה לצלילים של הספירות שמהן נוצרנו ולאפשר לגוף ולמערכת האנרגטית לחזור למלוא הפוטנציאל הטבעי שלה על פי תכנית האב או קוד הבריאה.
עוד על סולם הסולפג’יו האבוד– בספריית המדיטציות.

מה הם תדרי הסולפג’יו ולמה משמש כול אחד מהם:

6 תדרי הסולפג’יו המקוריים הם:
Ut = 396 Hz
Re = 417 Hz
Mi = 528 Hz
Fa = 639 Hz
Sol = 741 Hz
La = 852 Hz

3 התדרים המשלימים שהתגלו מאוחר יותר על ידי לאונרד הורוביץ:
01 = 174 Hz
02 = 285 Hz
09 = 963 Hz

מה המשמעות המיוחסת לכול אחד מהתדרים בסולם?

ניקולס טלסה המדען האגדי שהיה אבי ההנדסה האלקטרומגטית אמר:

“אם רק הייתם מזהים את הפלא שטמון במספרים 3,6,9 , הייתם מחזיקים במפתח ליקום”.

תדר 396 הרץ – שחרור פחדים ואשמות:

תדר שנועד להפוך עצב לשמחה. משחרר אנרגיה תקועה ותבניות רגשיות שהתקבעו עם השנים, תר אחר חסמים בתת המודע שהביאו למצב הנוכחי, ומכין את הדרך לשחרור מפחד ומאשמה, שהם המחסום המרכזי להשגת מטרות בחיים.
הטון Ut מקושר לתפיסת הגוף הפיזי, לכוח הרצון, למוטיבציה ולכוונה. הוא משחרר פחדים ואשמות בכך שהוא מוריד מנגנוני הגנה, מחזק את הכוח הפנימי, מאתר חסמים סמויים ואמונות שלילות מתת המודע ומשחרר אותן.
קשור לצ’אקרת הבסיס או השורש – מולאדהרה muladhara שהיא מושב הקונדליני – אנרגית החיים שיוצאת מהאדמה וחודרת לגוף. צבע: אדום. יסוד: אדמה.

תדר 417 הרץ – מתיר סיטואציות ומקל על תהליכי שינוי:

תדר שמיצר אנרגיה של שינוי, מנקה חוויות טראומטיות והשפעה הרסנית של מאורעות מהעבר. מקושר ללא מודע ולרגשות. משמש כמושב לפוטנציאל הקרמתי שלנו, קשור לחוש הטעם מערכת הרביה ולתשוקות מיניות. מעודד את ההדרכה הפנימית שמעוררת חזון ברור ותחושת עוצמה. ברמה התאית, הטון Re, מעודד את התאים לפעילות אופטימלית ומחבר אותנו למקורות אנרגיה בלתי נדלים שמאפשרים שינוי בחיים.
קשור לצ’אקרת המין או הטבור – סוואדהישטהאנה Swadhisthana צבע: כתום. יסוד: מים.

תדר 528 הרץ – תדר אהבה, טרנספורמציה וניסים:

528 הוא התדר הידוע ביותר מתדרי הסולפג’יו, ומיצג את התו Mi או באנגלית Miracles = ניסים. הטון MI מיועד להפעיל את הדמיון, הכוונה והאינטואיציה, ולפעול לכיוון המטרות הגבוהות של הנשמה. הוא נקרא גם תדר האהבה ונמצא בכול רטט של כול יצור וצמח על כדור הארץ. תדר 528 נחשב לתדר שמעניק אנרגיית חיים, מוח צלול, מודעות, יצירתיות ושקט פנימי. הוא חושף ומעורר את הרצון החופשי וההדרכה הפנימית האלוהית. בנוסף, זהו התדר שמחזיר את ה-DNA האנושי למצבו המקורי המושלם, ומומחים לגנטיקה משתמשים בו כבר שנים במעבדות ברחבי העולם לתיקון DNA (דנ”א).
קשור לצ’אקרת הסולר או מקלעת השמש – מניפורה manipura. צבע: צהוב יסוד: אש.

תדר 639 הרץ – הרמוניה במערכות יחסים:

תדר המחבר, מחדש ומאזן מערכות יחסים, משרה הרמוניה במבנים אנרגטיים וביחסים בינהם. מסנכרן את שתי האונות במוח, משפיע על איזון, בריאות ושלווה במערכות יחסים, ומאפשר לתאי הגוף להיות בהרמוניה עם הסביבה. מקושר לריפוי בעיות רגשיות כמו פחד, קנאה, כעס וחוסר ביטחון, מקל על תקשורת הבנה, סובלנות ואהבה.
קשור לצ’אקרת הלב אנאהאטא Anahata. צבע: ירוק. יסוד: אויר.

תדר 741 הרץ – מנקה, מקל על יכולת הביטוי ועל פתרון בעיות:

תדר המציף פתרונות לבעיות, מעודד אכילה בריאה יותר ויציבות בחיים. מנקה את התאים מרעלים ומקרינה אלקטרומגנטית. בנוסף – מעודד ומשפיע על הבעה עצמית קולחת ובהירה.
קשור לצ’אקרת הגרון או וישודה – viśuddha. צבע: כחול. יסוד : חיים.

תדר 852 הרץ – מעורר אינטואיציה וחזרה לסדר רוחני:

תדר מעורר אינטואיציה וחזרה לסדר רוחני גבוה. הקול הפנימי הופך ברור וחזק, מגלה את האשליה של החיים ואת השליחות אלוהית או הייעוד שלנו ומקשר אותנו לאינטואיציה הפנימית. ברמה התאית, הטון La מאפשר טרנספורמציה של המערכת התאית לרמה גבוהה יותר.
קשור לצ’אקרת העין שלישית אג’נה – ajna. צבע: אינידיגו (כחול סגול). יסוד : זמן.

שלושת התדרים המשלימים:

תדר 174 הרץ – בסיס להאצת האבולוציה וההתפתחות של התודעה, מפחית כאב:

תדר זה שייך לשלושת התדרים המשלימים את סולם הסולפג’יו המקורי שמנה 6 טונים. זהו התדר הנמוך ביותר בסולם ונחשב לתדר שיוצר בסיס יציב להתפתחות והאצה של התודעה, ומארגן את האנרגיה והתפיסה במבנים סימטריים. משמש כחומר “הרדמה” או משכך טבעי ומקל על כאבים פיזיים ונפשיים או אנרגטיים. תדר הפונה ישירות לאברי הגוף ומקנה בהם תחושת ביטחון והגנה.

תדר 285 הרץ – קוגניציה קוונטית:

תדר שמתקשר לעיבוד הנתונים שאנו מקבלים מהסביבה, ברמה שהיא מעבר למה שנתפס על ידי החושים. הוא מאפשר בניית נתיבים חדשים של מודעות דרך חוויה והרגשה, המתעלים מעבר לתחביר הקבוע של דפוסי המחשבה והאינטלקט שלנו. התדר מסייע לפתח סוג חדש של תפיסה בין מימדית שאינה מוגבלת על ידי זמן וחלל ליניארים או על ידי דפוסי מחשבה אוטומטים של האגו. הוא יוצר איזון בשדות בין מימדיים דרך אמת וחכמה. הוא עוזר למציאת ביטוי אמיתי דרך היגיון ואינטלקט שגורר גם עשייה מדויקת, ופותח צוהר להצצה על נצחיות הנשמה.

תדר 963 הרץ – הצליל האלוהי:

תדר המעורר כול מערכת חזרה למצב הטבעי המושלם שלה. מקושר לאור, לרוחניות ולחיבור עם האלוהות. מעורר ומאפשר חוויה של חזרה לאחדות, מפעיל ומעורר את בלוטת האצטרובל.
קשור לצ’אקרת הכתר – sahasrara – סאהסררה. צבע: סגול. יסוד: חלל (או המקום בו שוכנת ה”אנרגיה” העיקרית).

טיפ לעבודה עם הצ'אקרות

כדי לבחון את המצב של כול צ’אקרה, נסו בזמן המדיטציה, לזמזם לעצמכם את התדר שאתם שומעים ברקע בקול רם. אם הצ’אקרה לא מאוזנת, אתם תתקשו לזמזם את התדר. בתום המדיטציה, נסו שנית, ותבחינו בשינוי.

הנחיות לתרגול מדיטציות עם תדרי הסולפיג’יו

סולם הסולפג’יו – 19 רצועות שמע להורדה (30 דקות כול אחת):

דוגמאות עם מוזיקה:

תדר סולפג’יו – 174 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 174 עם מוזיקה

תדר סולפג’יו – 285 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 285 עם מוזיקה

תדר סולפג’יו – 396 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 396 עם מוזיקה

תדר סולפג’יו – 417 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 417 עם מוזיקה

תדר סולפג’יו – 528 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 528 עם מוזיקה

תדר סולפג’יו – 639 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 639 עם מוזיקה

תדר סולפג’יו – 741 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 741 עם מוזיקה

תדר סולפג’יו – 852 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 852 עם מוזיקה

תדר סולפג’יו – 963 עם מוזיקה:
תדר סולפג’יו – 963 עם מוזיקה

דוגמאות עם קולות טבע:

תדר סולפג’יו – 174 – עם רחש מפל מים זורמים:
תדר סולפג’יו – 174 – עם רחש מפל מים

תדר סולפג’יו – 285 עם קולות טבע וציפורים:
תדר סולפג’יו – 285 עם קולות ביער

תדר סולפג’יו – 396 עם רחש גלי ים מרגיע:
תדר סולפג’יו – 396 עם רחש גלי ים

תדר סולפג’יו – 417 – עם קולות ג’ונגל פראי:
תדר סולפג’יו – 417 – עם קולות ג’ונגל פראי

תדר סולפג’יו – 528 לווייתנים ודולפינים:
תדר סולפג’יו – 528 לוויתנים ודולפינים

תדר סולפג’יו – 639 עם רחש מפל מים זורמים:
תדר סולפג’יו – 639 עם רחש מפל מים זורמים

תדר סולפג’יו – 639 עם רקע גרגור של חתולים:
תדר סולפג’יו – 639 עם רקע גירגור חתולים

תדר סולפג’יו – 741 עם קולות פיקניק באחו:
תדר סולפג’יו – 741 – עם קולות פיקניק באחו

תדר סולפג’יו – 852 עם קולות אוקיינוס בלילה:
תדר סולפג’יו – 852 עם קולות אוקיאנוס בלילה

תדר סולפג’יו – 963 עם קולות גשם וסערה:
תדר סולפג’יו – 963 עם קולות גשם בעין הסערה

23 תגובות על “סולם הסולפג’יו – צלילים מקודשים לשינוי התודעה

  1. יהודית אומר:

    מאז שהתחלתי להקשיב לצלילי הסולפג’יו – החלו ניסים ושינויים משמעותיים בחיי. משהו גם ממקום עמוק שקשה להסביר במילים. ממליצה לכולם. משנה חיים.

    • רינת ידלין אומר:

      היי חנה יקרה, בתוך דפי המוצר, תמצאי דוגמאות שמע לכל אחד מהטונים בסולם.

  2. סילביה אומר:

    היי רינת.מעוניינת בחבילה השניה חבילת תדרים עם קולות טבע +רצועת הבונוס. לא בטוחה איזה חבילה להוסיף לסל. אשמח ללינק שלא אטעה

  3. דרור אומר:

    שלום רב רינת. האם התדרים משפיעים גם על אנשים בלי שהם מתיחסים לתדרים. ז”א אם אדם שלא במדיטציה או בהתיחסות לצלילים ולצאקרות ופשוט שומע כאילו זאת מוסיקה רגילה יושפע בצורה מסויימת. תודה

    • רינת ידלין אומר:

      כן בהחלט, אבל זו לא חכמה – כל מוזיקה ובכלל כל טון וצליל שאנו שומעים משפיעים עלינו באופן מסוים… התדרים האלו פשוט מהונדסים טוב יותר על מנת ליצור השפעה, מאשר מוזיקה רגילה.

  4. סימון אומר:

    בזכות משבר קשה שעברתי בתקופה האחרונה גיליתי את תדרי הסולפג’יו. נפלא. זו לא פעם ראשונה. הם עוצמתיים ונפלאים. דרך חיים. תודה לך

  5. יעל אומר:

    היי רינת
    האם יש משמעות להאזנה לתדרים תוך כדי שינה?
    האם יש תדר שהיית ממליצה עליו במיוחד להאזנה תוך כדי טיפול רפואי מלחיץ?

    • רינת ידלין אומר:

      היי יעל, אפשר להאזין לתדרים הללו גם תוך שינה, אני אוהבת במיוחד לישון עם 528 או 396.ושני התדרים הללו גם מתאימים להאזנה תוך טיפול רפואי מלחיץ.

  6. אמר סילביה אומר:

    שלום רינת, אני מאזינה למדיטציות שלך הרבה זמן ועכשיו נחשפתי לסופלג’יו , האם החבילה המורחבת למשל יכולה לתת מענה להכל ? פשוט אאזין לרצועות לפי תחושת בטן שלי ? זה יועיל אולי כי אני כל פעם מחפשת סוג של מדיטציה ולא יודעת מה בדיוק , מה דעתך ?

    • רינת ידלין אומר:

      בעיקרון זה אפשרי, אך שימי לב שאלו תדרים למתקדמים. החבילה מיועדת בעיקר למי שמנוסה בעבודה עצמית ומדיטציה. ולמי שמטפל באחרים 🙂

  7. מירב אומר:

    מעניין מאוד, פעם ראשונה שאני שומעת על זה.
    האם בזמן שמיעת התדרים אפשר /רצוי להגיד לעצמנו מסרים שאנו רוצים שיחלחלו בעזרת התדרים,
    למשל אם יש לי מטרה / שינוי שאני רוצה לקדם בעצמי, האם טוב לדמיין או לחלום אותו בזמן שמיעת התדרים?
    תודה!

    • רינת ידלין אומר:

      היי מירב, בהחלט. מומלץ בזמן ההאזנה לתרגל מדיטציה, בין אם בעזרת מסרים שאת אומרת לעצמך או בעזרת דמיון של מה שאת רוצה. את יכולה גם להאזין לנעימות ברקע חלק מהזמן, אך תרגול ממוקד, תמיד יעיל יותר.

  8. רינת ידלין אומר:

    היי דור, תדרי הסולפג’יו הם טונים ספציפים והמספרים שלהם לדוגמא 528 מבטאים את הטון בסולם מוזיקאלי (הרץ). הם מיוצרים על ידי מחשב, אך ניתן להפיק אותם גם בכלי נגינה (תו בודד מתמשך). על גבי התדרים, משולבות כאן נעימות או קולות טבע, כדי שההאזנה תהיה נעימה יותר. 🙂

  9. Dor אומר:

    שלום רינת

    לפני שארכוש את החבילה הייתי מעוניין לדעת כיצד נכתבה המוסיקה של הסולפג׳יו (ע״י מחשב? וכ׳)

    תודה רבה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן