להשתחרר מחרדה חברתית בעזרת שכנוע עצמי בדיבור אל תת המודע

אם גם אתם שייכים לאותם אנשים שחשים אי נוחות עזה במקומות הומים או בחברת אנשים, בעיקר כאלו שאינכם מכירים; נלחצים לפני כל מפגש חברתי ובמהלכו, חוששים כל העת מה יגידו עליכם ואיך תתפסו בעיני אחרים, עד שכול יציאה מהבית הופכת לסיוט – הטכניקה של “שכנוע עצמי” בעזרת אימון תת הכרתי בהאזנה, תוכל לעזור גם לכם.

חרדה חברתית (social phobia) היא אחת החרדות השכיחות ביותר, והיא מופיעה ברמות שונות ובתקופות שונות – אצל מרבית האנשים. היא הולכת ומשנה את פניה בעידן החדש, בימים בהן רשתות ומכשירים סלולריים מחליפים את המגע האנושי, והופכים אותנו ליותר מנוכרים ופחות מורגלים במגעים של פנים מול פנים.

חרדה חברתית – כמו כל סוג של חרדה שמפריעה לתפקוד השוטף שלנו, היא אינה רציונלית או מודעת. הדרך והדרך הטובה ביותר להתמודד עמה, היא לעקוף את המוח המודע ולפנות ישירות למקור. בקלטות הסאבלימינליות, אנו פונים ישירות אל תת המודע, בשפה שהוא מבין, ושותלים בו הצהרות עצמתיות שוב ושוב עד שהן הופכות לאמת עבורו. המדע הוכיח שהמוח שלנו תופס את כל מה שהוא שומע שב ושוב לאורך זמן ממושך כאמת. זה נקראאפקט אשליית האמת והתוצאה שלו היא שינוי של דפוסי החשיבה והרגש שלנו באופן עמוק מבפנים.

כדי ליצור את השינוי המיוחד, אנו פונים אל תת המודע, ומציפים אותו במסרים מעצימים ובלי שנשמע אותם בצורה מודעת.  ההצהרות ברצועות השמע מוקלטות בטכניקה מוחלשת (סאבלימינלית), כך שתוכלו לנגן אותן ברקע מבלי שאתם שומעים אותן כלל. הן תעזורנה לכם לשנות את הדיבור הפנימי המלחיץ שנלווה לכול חרדה, ולהתחיל לשנות את הרגשות שלכם במפגש עם אנשים. בזמן ההקשבה לקלטות, לא תשמעו את המסרים אלא רק מוזיקה נעימה או קולות טבע מרגיעים, אך המוח שלכם יקלוט את המסרים ברמה הלא מודעת ויפנים אותם. הפנמת המסרים תשנה את דרך החשיבה שלכם ואת הדרך בה אתם חווים את החרדה ברמה הפיזית, ותעזור לכם להקל ולהפחית את התסמינים.

המסרים משולבים במוזיקה ולחלופין ברחש קולות מפל זורם בטבע. בנוסף תקבלו אותם גם בליווי רעש לבן (רעש שחוסם את הרעשים והסביבה – כך שלא תשמעו דבר מלבדו, ותוך זמן מה, גם לא תשמעו אותו). מתאים גם ליום לצורך ריכוז ופוקוס וגם לזמן השינה. בנוסף לקלטות הסאבלימינליות, תקבלו גם הקלטה של המסרים להפחתת חרדה חברתית – כפי שהוקלטו בצורה גלויה. מומלץ לשלב מידי פעם גם האזנה למסרים הגלויים, אך הקפידו לעשות זאת רק כשאתם במקום טוב ומאמינים בעצמכם, אחרת המוח מודע שלכם יעלה התנגדויות שיסתרו את הכוונה המקורית שלכם.

רוצים דוגמה למסרים המוסתרים ברקע?

 (המסרים הוקלטו בלשון זכר ונקבה – בנפרד)

*אני חש רגוע, בטוח ומוגן באירועים חברתיים.
*אני חש חופשי טבעי ואהוב במפגש עם אנשים חדשים.
*אני מרגיש בנוח בחברת אנשים בסיטואציות חברתיות.
*אני מקרין שלווה וביטחון במפגשים עם אנשים.
*אני מרגיש שייך ושווה כמו כולם, בכול מקום ובכול מצב.
*אנשים תמיד מכבדים ומעריכים אותי.
*אנשים אוהבים אותי ונהנים מחברתי.

האזינו להצהרות הגלויות לנשים ולגברים בנפרד:

ההצהרות הגלויות להפחתת חרדה חברתית לנשים:

האזן למסרים הגלויים להפחתת חרדה חברתית לגברים:

האזינו לדוגמת המוזיקה בקלטת הסאבלימינלית להפחתת חרדה חברתית:      מוזיקה בקלטת להפחתת חרדה חברתית

האזינו לדוגמת קולות הטבע בקלטת הסאבלימינלית להפחתת חרדה חברתית: קולות בטבע בקלטת להפחתת חרדה חברתית

האזינו לדוגמת הרעש הלבן בקלטת הסאבלימינלית להפחתת חרדה חברתית:  רעש לבן בקלטת להפחתת חרדה חברתית

איך להפיק את המיטב מהמסרים הסאבלימינלים לחרדה חברתית?

1) קחו החלטה וקבעו את כוונתכם – לפני שאתם מתחילים לעבוד עם המסרים, חשוב מאוד שתקבעו את כוונתכם בצורה ברורה. תת המודע שלנו הוא צייתן ויפעל איך שננחה אותו, אך הוא זקוק לכיוון מדויק – כמו תכנת ניווט או גי.פי.אס פנימי, חשוב שתהיו ברורים במטרות שאתם רוצים להשיג.
כדי לשחרר או להקל על חרדה חברתית, עלינו לבחור בכך, לרצות בכך, להתכוונן לכך, להצהיר בפני עצמינו ואפילו לקחת החלטה, שמעכשיו – הכול משתנה ואנו חוצים את הפחד ויוצאים בצד השני! אך חשוב מכך, עלינו להתכוונן מתוך זרימה טבעית ולא מתוך לחץ או התנגדות. המסרים יתרמו להטמיע את התהליך באופן טבעי ויחזקו את הידיעה שהכול בידיים שלנו ושאנו הולכים לעשות זאת!

2) תרגלו הקשבה פסיבית – הקשיבו לקלטות כל יום, כול היום והלילה, לפחות במהלך 30 הימים הראשונים, או במקרים שאין שינוי – משך 90 ימים. לאחר מכן תוכלו להקשיב מידי פעם כשתחושו בצורך. הניחו לקלטות להתנגן ברקע כשאתם בבית, עובדים, מבשלים מתאמנים או צופים בטלוויזיה. חזרתיות היא המפתח והמוח שלכם יקלוט את הסוגסטיות גם אם אינכם מודעים להן.

3) תרגלו הקשבה אקטיבית פעם ביום. שבו או שיכבו בנוחות, תרגיעו את הגוף ואת המחשבות ותאזינו לקלטות המסרים הסאבלימינלים בקשב לפחות פעם אחת ביום, משך 20 דקות. בזמן ההאזנה, אתם יכולים לעשות שני דברים:
** לתרגל מדיטציה שקטה בהרפיה – ללא מחשבות.
** ויזואליזציה: נסו לדמיין מה תהייה תחושתכם, כאשר תשיגו את המטרה שלשמה התחלתם להאזין. איך זה מרגיש להיות באירוע חברתי עם אנשים, כשאתם חשים שמחים ומשוחררים מפחד? אנשים נהנים מחברתכם, ואתם מחברתם. והם מרגישים לכם ידידותיים ואוהדים, ואתם חשים מוגנים ובטוחים. חדדו את התחושות הללו, השתעשעו איתן בדמיון ונסו לשהות כמה שיותר זמן בתוך האנרגיה הזו, במהלך ההקשבה.

4) האזינו לקלטת המסרים הגלויים פעם בשבוע, וכך תשלבו את עבודת המוח המודע עם תת המודע. יתכן שתוך האזנה לקלטות הגלויות, תחושו התנגדות כלפי משפטים מסוימים, לכן מומלץ להאזין להן רק כשאתם מרגישים טוב עם עצמכם, בתחום בו התמקדתם. הסוגסטיות הגלויות יתנו לכם אינדיקציה, שתראה לכם כיצד המסרים הסמויים עובדים, כשעם הזמן תוכלו לחוש כיצד ההתנגדויות שלכם בהאזנה להצהרות הגלויות מתמוססות, וקל לכם יותר לקבל את ההצהרות – גם ברמה מודעת.

5) האזינו בזמן שינה – הרבה אנשים שמחים להירדם עם צלילי מוזיקה רגועים או צלילים מהטבע, ומשתמשים בקלטות המסרים הסאבלימינלים בזמן השינה. האזנה תוך שינה היא אפקטיבית במיוחד כי האינפורמציה עוברת ללא הפרעה לתת המודע, ואתם מרוויחים 8 שעות של עבודה עצמית.

6) היו ערניים לשינויים ותחגגו כל שינוי – השינויים שנוצרים בעזרת המסרים הסאבלימינלים הם מעודנים ובאים מבפנים, לכן יתכן שבתחילה אפילו לא תשימו לב שמשהו השתנה. פעמים רבות אנשים אחרים בסביבה שלכם, הם אלו שישקפו לכם שהשתנתם אז שימו לב במיוחד למחמאות ולפידבקים שאתם מקבלים מהסביבה וכשהבחנתם בשינוי, תדאגו לציין זאת, להתגאות בעצמכם ואף “לחגוג” כל שינוי – ובכך לעזור להטמיע אותו.

2 תגובות על “הפחתת חרדה חברתית – טיפול בשכנוע עצמי

  1. רינת ידלין אומר:

    היי יקירה, כל המדיטציות מגיעות כMP3 להורדה. אנחנו לא עובדים עם דיסקים כי הם מזהמים את הסביבה ומייקרים את המוצר. הכי טוב להקשיב במכשיר MP3 או בטלפון ישן שיצא משימוש 🙂

  2. רינה אומר:

    שלום רינת,
    תודה על המדיטציות היפות,
    רציתי לשאול כיצד אני מקשיבה למוזיקה מרגיעה או מדיטציה גלויה בלילה?
    פלאפון עם אוזניות או בלי בחדר שינה מאוד לא בריא ומלא קרינה, אין לי מחשב בחדר שינה.
    יש לך עוד רעיון? mp3 – האם ניתן להוריד אליו ואז להקשיב. אם רוכשים ממך ערכה מסויימת (כרגע מעניין אותי הנושא של הזוגיות ודיאטה) האם את שולחת דיסק שניתן להעתיקו לmp3?
    תודה ענקית
    רינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן