איך לשחרר לחץ ומתח על בסיס קבוע ולחזור לאיזון פנימי, שלווה וביטחון

לחץ, מתח, חרדה ודאגה, הם הגורמים המרכזיים לרוב המחלות שלנו, ואחראיים גם על מצב הרוח שלנו, ועל הדרך בה אנו מתקשרים עם הסביבה. סביר להניח שהיום, אתם כבר מבינים שלחץ אינו גורם שמתקיים מחוץ לנו, ושאנו אלו שמייצרים אותו או מניחים לו לחדור לחיינו – גם אם לא בצורה מודעת. זה לא צריך לגרום לכם להרגיש רע, להפך. זה אומר שבאותה הצורה בה יצרנו אותו, אנו יכולים לשחרר או להחליף אותו, ברגשות שיקדמו אותנו במקום לתקוע אותנו במקום. מעצם העובדה שאנו מבינים שהבאנו את עצמנו למצב הלחוץ, אנו יכולים להיות בטוחים שאנו מסוגלים ויכולים להוציא את עצמנו משם.

איך הלחץ נוצר ומצטבר?

מצב לחוץ נוצר כשמחשבות מסוימות כמו דאגה לעתיד, חרדה ממצב מסוים או כעס על משהו שקרה, חוזרות על עצמן בראש שלנו שוב ושוב ומייצרות רגשות שיוצרים מציאות של לחץ. לחלופין, גם רגשות מלחיצים שעולים בנו, יוצרים בתוכנו דיבור פנימי אוטומטי שחוזר ומקבע את עצמו שוב ושוב.
זה כמו הביצה והתרנגולת…לא משנה מי בא קודם – מה שמשנה הוא שקשה לנו מאוד לשלוט במערבולת הרגשות או בזרם המחשבות, ויותר מכך- כל ניסיון שלנו לשלוט בו, הוא בבחינת התנגדות שרק יוצרת עוד חיכוך ומגדילה את המטען החשמלי סביב מצב ש”טעון” ממילא.

כמה פעמים ניסיתם להפסיק בכוח לחשוב על עימות מסוים שחוויתם? כמה פעמים שיחזרתם בראש מה הוא אמר, ואיך הגבתם, ואיך הייתם צריכים להגיב וחוזר חלילה?
איך היה? הצלחתם?
רוב הסיכויים שלא…
כשאנו נמצאים בלופ חשיבה שלילית, אין הרבה דרכים להוציא אותנו משם, חוץ מלהתפקס בדבר אחר לגמרי ולשים את מלוא תשומת הלב שם. המוח שלנו הוא מורכב מאין כמוהו, אבל יש מקומות שבהם הוא פועל בפשטות. המוח המודע יכול להתרכז רק בדבר אחד ברגע נתון, ולכן אפשרי להחליף מחשבה במחשבה אחרת. אפשרי – אבל מאתגר.

אתם יכולים לרפא עצמכם מלחץ, ומסרים סאבלימינלים הם דרך מצוינת, להיפטר מהלחץ – לתמיד.

המדע מצא שאנחנו יכולים לשבור את ההתניות האלו בצורה מכוונת, בעזרת דיבור ישיר וחזרתי לתת המודע. דיבור שעוקף את המוח המודע ומתיישב בפנים, ולאורך זמן פשוט משנה מהיסוד את תבניות החשיבה שלנו. כשאתם מאזינים למסרים הסאבלימינלים, המוח המודע שהוא שומר הסף, מנוטרל ואינו יכול ליירט את המסרים המעצימים, כך שהם מצליחים לחדור ישירות אל תת המודע וליצור בו שינויים וחיווטים חדשים. השינוי הוא טבעי והדרגתי ויתכן שבתחילה, תתקשו לזהות אותו, אך תוך זמן מסויים תוכלו להבחין איך חייכם השתנו, כתוצאה מההאזנה.

הצהרות הגלויות להרפיה מסטרס וחזרה לאיזון לגברים:

ההצהרות הגלויות להרפיה מסטרס וחזרה לאיזון לנשים:

תכנות סאבלימינלי (תת סיפי)

תכנות סאבלימינלי היא שיטה המשמשת להחדרת רעיונות או מחשבות אל התת מודע, או לצורך ארגון וחיזוק מידע קיים והגדלת תשומת הלב הסלקטיבית של האדם. זו עובדה מדעית שכאשר אנו חוזרים על משהו מספיק פעמים, הוא הופך לאמונה עבורנו. כך למעשה נבנו כל האמונות בהן אנו מחזיקים כיום, מילדותינו ועד עתה. ההצהרות הללו, יכולות להפוך לאמת שלכם תוך זמן סביר, ומעט מאוד מאמץ מצדכם.

איך זה פועל:
לדוגמה: אם אתה מוצא את עצמך מזמזם מנגינה מסוימת בזמן הפעלת שואב האבק וכשאתה מכבה אותו אתה מבחין שאותו השיר מתנגן ברדיו אצל השכנים, מסתבר שעברת תכנות סאבלימינלי. אמנם הרעש של שואב האבק הטביע לחלוטין את צלילי השיר שהתנגן ברדיו ואילץ אותו להישמע רק מתחת לסף התפיסה המודעת שלך, אבל השיר עדיין נקלט אצלך, והניע אותך לזמזם את המנגינה.

מסרים סאבלימינלים חודרים למוח ברמה כזו שתת המודע יכול לתפוס אותם במלואם, אך הם משדרים מתחת לטווח של המוח המודע או של המודעות שלנו, כך שאין לנו אפשרות לחסום אותם. הם עוקפים למעשה את כול ההיבטים של הסינון הקריטי שקיימים בתודעה ומתנקזים ישירות אל ה”קבצים” הפנימיים שמווסתים את ההתנהגות שלנו.

המוח מודע שלנו, רגיל לדחות רעיונות שונים שמוצעים לו, אך תת המודע הוא צייתן ומקבל בלי סלקציה את כול מה שהוא קולט מהסביבה, בכלל זה גם מידע אשר אינו נשמע, נראה או גלוי בפני החלק המודע.
מסיבה זו, האפשרויות לתכנת את תת המודע מבלי שהחלק המודע הביקורתי יעצור את המסר בדרך, הן רבות ומגוונות.

מחקרים מקיפים מראים כי תכנות בעזרת מסרים סאבלימינלים עובד כדי להשפיע על התנהגות האדם לפחות בשלוש דרכים:

  • על ידי כך שהם מעוררים את הרצונות והשאיפות שכבר קיימים בתת במודע שלנו.
  • על ידי הקניית מידע חדש ושימושי לתוך תת המודע.
  • על ידי הגדלת תשומת לב סלקטיבית בתת המודע באמצעות השהיית או “הרדמת” החלק המודע.
  • בנוסף, לתכנות סאבלימינלי יש גם השפעה קבועה ומתמשכת לאורך זמן.

בהאמר זאת, חשוב לזכור שתמיד קיים הסיכוי שנגלוש חזרה לתבניות ישנות בעת מצב מלחיץ במיוחד, או אם הנחנו לעצמינו להילחץ קצת ועוד קצת, עד שהגענו שוב למסה קריטית של מחשבות/רגשות מלחיצים. במקרה זה, תמיד נוכל לחזור למסרים ולהטמיע אותם מחדש בלי שום בעיה.

שימו לב שבזמן ההאזנה לקלטות, לא תשמעו את המסרים עצמם אלא רק מוזיקה או רעש רקע, עם זאת המוח שלכם יקלוט את המסרים ברמה הלא מודעת, ויפנים אותם כשהוא מתכנת את תת המודע להביא שינוי לחייכם.
לצד הקלטות עם המסרים הסאבלימינלים, תקבלו גם קלטת של ההצהרות עצמן כפי שהוקלטו במקור בשילוב מוזיקה נעימה. מומלץ להאזין להן פעם בשבוע, כדי לשלב את המוח המודע בתהליך, אך הקפידו לעשות זאת רק כשאתם במקום טוב ומאמינים בעצמכם, אחרת המוח מודע שלכם יעלה התנגדויות שיסתרו את הכוונה המקורית שלכם. עם הזמן, הקלטות הגלויות ישמשו לכם אינדיקציה לשינוי שחל, כשכול פעם שתאזינו להן, ההתנגדויות שלכם תלכנה ותפחתנה.

מה יש בחבילה לשלווה איזון וביטחון?

חבילת המסרים לשלווה ביטחון וחזרה לאיזון כוללת 4 גרסאות של אותם המסרים בשילוב מוזיקה ותדרים לאימון גלי מוח- על מנת שתוכלו לגוון ולהחליף בין הרצועות השונות.

1. שלווה וביטחון עם מוזיקה נעימה (20 דק’ להאזנה בלולאה):
מסרים להרפיה ושיחרור סטרס עם מוזיקה

2. שלווה וביטחון עם קולות מפל מים זורמים (20 דק’ להאזנה בלולאה):
מסרים להרפיה מסטרס, לשלווה וביטחון עם קולות מפל מים

3. שלווה וביטחון עם רעש לבן לפוקוס ולנדודי שינה (20 דק’ בלולאה):
מסרים להרפיה מסטרס, לשלווה וביטחון עם רעש לבן

רעש לבן/רעש חום: סדרת תדרים המייצרת צליל קבוע, שנשמע כמו הרעש שמופק מהטלוויזיה כאשר המסך מקולקל או מרצד. הרעש עובר את מערכת הקשב שלנו, ולאחר זמן מה נעלם מהאוזן ואנו מפסיקים לשמוע אותו. הוא ממסך את כול רעשי הסביבה, כך שלאחר שנתרגל אליו, נוכל לשבת בשקט ולהתרכז בעבודה או בלימודים בלי הפרעות. מיועד לעבודה בסביבה רועשת, למדיטציה או גם לצורך הירדמות, או כל פעולה שרעש חיצוני מפריע לה.

4. שלווה וביטחון עם מוזיקה קצבית ותדר “רעש חום” ליכולת מנטלית וריכוז.
מסרים עם מוזיקה קצבית ותדר איזוכרוני “רעש חום” לשיפור יכולת מנטלית

תדר איזוכרוני “רעש חום” מיועד להאזנה לפני או בזמן העבודה, בלימודים או בזמן אימון התעמלות (20 דק’, עד שעה ביום).

איך להפיק את המיטב ממסרים סאבלימינלים לשלווה איזון וביטחון?

מסרים סאבלימינלים הם עוצמתיים ביותר אך עובדים טוב ביותר אם אתם מוכנים לתת להם לעבוד עבורכם.

1) קחו החלטה וקבעו את כוונתכם. לפני שאתם מתחילים לעבוד עם המסרים, חשוב מאוד שתקבעו את כוונתכם בצורה ברורה. תת המודע שלנו הוא צייתן ויפעל איך שננחה אותו, אך הוא זקוק לכיוון מדויק – כמו תכנת ניווט או גי.פי.אס פנימי. תהיו ברורים במטרות שאתם רוצים להשיג – גם אם המטרה היא שינוי בהרגשה שלכם. הקשיבו לקלטות ותוך כמה רגעים תתחילו לחוש איך הלחץ מתמוסס כאשר כל ההצהרות החיוביות (הסוגסטיות) יטמעו או ישתלו בראשכם. המשיכו להקשיב, ותגלו תחושה עמוקה של רגיעה שמשתלטת עליכם, ואולי תיזכרו בזמן שבו הרגשתם רגועים לחלוטין, בלי דאגה בעולם. עד סוף ההקלטה- תוכלו להבחין עד כמה באמת גופכם רגוע ותחושו כל נשימה.

2) תרגלו הקשבה פסיבית – הקשיבו לקלטות כל יום, כול היום והלילה, לפחות במהלך 30 הימים הראשונים, או במקרים שאין שינוי – משך 90 ימים. לאחר מכן תוכלו להקשיב מידי פעם כשתחושו בצורך. הניחו לקלטות להתנגן ברקע כשאתם בבית, עובדים, מבשלים מתאמנים או צופים בטלוויזיה. חזרתיות היא המפתח והמוח שלכם יקלוט את הסוגסטיות גם אם אינכם מודעים להן.

3) תרגלו הקשבה אקטיבית פעם ביום. שבו או שיכבו בנוחות, תרגיעו את הגוף ואת המחשבות ותאזינו לקלטת בקשב לפחות פעם אחת ביום, משך 20 דקות.
בזמן ההאזנה, אתם יכולים לעשות שני דברים:
** לתרגל מדיטציה שקטה בהרפיה – ללא מחשבות.
** ויזואליזציה: נסו לדמיין מה תהייה תחושתכם, כאשר תשיגו את המטרה שלשמה התחלתם להאזין. איך זה מרגיש להיות רגוע ושליו בלי דאגה אחת בעולם? חדדו את התחושות הללו, השתעשעו איתן בדמיון ונסו לשהות כמה שיותר זמן בתוך האנרגיה הזו, במהלך ההקשבה.

4) האזינו בזמן שינה – הרבה אנשים שמחים להירדם עם צלילי מוזיקה רגועים או צלילים מהטבע, ומשתמשים בקלטות המסרים הסאבלימינלים בזמן השינה. האזנה תוך שינה היא אפקטיבית במיוחד כי האינפורמציה עוברת ללא הפרעה לתת המודע, ואתם מרוויחים 8 שעות של עבודה עצמית.

5) היו ערניים לשינויים ותחגגו כל שינוי – השינויים שנוצרים בעזרת המסרים הסאבלימינלים הם מעודנים ובאים מבפנים, לכן יתכן שבתחילה אפילו לא תשימו לב שמשהו השתנה. פעמים רבות אנשים אחרים בסביבה שלכם, הם אלו שישקפו לכם שהשתנתם, אז שימו לב במיוחד למחמאות ולפידבקים שאתם מקבלים מהסביבה וכשהבחנתם בשינוי, תדאגו לציין זאת, להתגאות בעצמכם ואף “לחגוג” כל שינוי – ובכך לעזור להטמיע אותו.

המסרים מגיעים בכמה גרסאות ותוכלו לבחור ולגוון בינהן:
הגרסה עם “רעש לבן” מיועדת להאזנה תוך כדי עבודה או לימודים, כשמטרת הרעש היא למסך את רעשי הסביבה ולסייע לריכוז, ולחלופין, היא מיועדת גם לפתרון לנדודי שינה.
גרסת ה“רעש החום” מיועדת לפוקוס ושיפור כושר מנטלי, ומומלץ להאזין לה לפני מבחנים או לפני ביצוע פרויקט – או בזמן אימון והתעמלות גופנית. את שאר הגרסאות, יש לנגן ברקע משך כל היום והלילה כדי לקבל אפקט מייטבי.

המדיטציה הזו היא חלק מהחבילה המלאה לשחרור מתח ולחץ וחזרה לאיזון בחיים, הכוללת גם סדרת תדרים לטיפול בסטרס וחזרה לאיזון, סך הכול 20 רצועות שמע לשחרור מסטרס, איזון והרמוניה. לנשים ולגברים בנפרד:

מה אומרים על החבילה?

קיבלתי בשמחה כה גדולה את המדיטציה “שחרור לחץ וסטרס”
הספקתי לשמוע אותה מס’ פעמים, ואומר בקיצור נמרץ: היא פשוט מדהימה!!!
תמיד אזכיר שאני עושה את המדיטציות שלך כמה פעמים בכל יום מזה כשלוש
שנים והמדיטציה הנ”ל פשוט דיברה על מה שאני חש ומתנהג כיום בזכות
המדיטציות המדהימות ששלחת לי במשך שנים ותרגלתי אותן באדיקות והתמדה רבה
מוקירך ומכבדך, יצחק אסולין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן