מודעות עצמית: “היכולת להתבונן בכנות על חיינו מבלי להיצמד למה שאנו תופסים כטוב או כרע” דבי פורד

מודעות עצמית היא המפתח לדימוי העצמי שלנו, והבסיס לכול שינוי וצמיחה שנחווה בחיים.

יש לכם לפעמים תחושה שאתם חיים את חייכם בתחושה של פספוס? לא מממשים את עצמכם? תקועים בפחד או ייאוש ואין לכם מושג איך מתקדמים מכאן?

כנראה שהדימוי העצמי שלכם, לא משרת את מה שאתם רוצים להשיג בחיים. זה אומר שיש לכם אמונות מגבילות וחשיבה או דיבור שלילי על עצמכם ועל העולם, שלא מאפשרים לכם להשתנות ולהתקדם.
כשאנו מחזיקים בדימוי עצמי נמוך, התוצאות שנקבל בחיינו יהיו בהתאם.
אחרי הכל- למה שנשתדל עבור מישהו שאנחנו אפילו לא מחבבים…?
כדי שנוכל לממש סוף סוף את הפוטנציאל הטמון בנו, ועל הדרך גם לתת את המתנות הייחודיות שלנו לעולם, חשוב שנתחיל להיות יותר מודעים לעצמנו.

עבודת מודעות עצמית, פותחת את זווית הראיה שלנו לרבדים נוספים שאינם גלויים לנו כשאנו בתוך אוטומט החשיבה הקבוע שלנו. כשאנו מתחילים להיות מודעים ברמה עמוקה, אנו מנתקים את נקודת המבט שלנו מההסתכלות הצרה של “הדמות שאנו משחקים”, ומסתכלים על הכול מלמעלה, דרך העיניים של המודעות הגבוהה. באופן זה, אנו יכולים לחשוף שליליות ואמונות מגבילות שמנהלות את חיינו, ולשנות אותן דרך תת המודע.

מרבית האנשים כיום חיים את חייהם בצורה אוטומטית מבלי לחשוב שיש להם אלטרנטיבה. לשמחתנו, זה לא נכון. רוב רובן של האמונות שלנו, נוצרו באמצעות תכנות חוזר של מה ששמענו קראנו או ראינו בסביבתנו שוב ושוב, לדוגמה: “אתה חכם אבל עצלן” או “אתה ילד רע ולא תצליח בחיים” או “אנשים תמיד ינצלו אותך” וכד’. מיני מילים ומשפטים שקנו חזקה במוח שלנו, וגם אם על פניו הם לא מזיזים לנו, תת המודע שלנו עדיין מתפקד לפקודתם.
אוטוסוגסטיה או שכנוע עצמי בעזרת חזרתיות, היא אחת הדרכים היחידות שיש לנו לשנות אמונות על עצמנו באופן מתוכנן ויזום.
זה נכון שאמונות יכולות להשתנות גם ברגע אחד, למשל בעקבות חוויה רגשית, טראומה או “הארה”, אבל כאנשים מודעים, איננו רוצים להשאיר זאת ליד הגורל. אנו רוצים לשנות את האמונות שלנו באופן מודע ואנחנו יכולים לעשות זאת! יש לנו דרך לשנות את הדיבור הפנימי הקבוע, בעזרת טכניקה פשוטה ועוצמתית של מדיטציה סאבלימינלית ש”שותלת” מסרים מעצימים בתת המודע, ומשנה אותו מבפנים. בדיוק באותה הדרך בה נשתלו בעבר: בעזרת תכנות חוזר (חזרתיות). שינוי עמוק בתת המודע, כבר יביא עמו שינוי בחשיבה, בהרגשה ובהתנהגות, ובעקבות כך – גם במציאות שלנו. התפקיד היחידי שמוטל עלינו, הוא רק להתמיד כחודש ימים, כדי לבסס את ההטבעה החדשה!

מודעות עצמית מנצחת נתמכת על ידי ארבע נושאים מרכזים בחשיבותם:
פיתוח חשיבה חיובית:

רוב האנשים כבר מודעים לכך שחשיבה חיובית היא חשיבה אינטליגנטית שיכולה לפתוח בפנינו אפשרויות רבות ולסייע לנו להתקדם בחיים. בעוד שחשיבה שלילית תוקעת אותנו במקום ולא מאפשרת לנו להתפתח ולהגשים את הפוטנציאל שלנו. יחד עם זאת, רובינו מתקשים להשתיק את הדיבור הפנימי הקבוע שמתמקד בכול מה שרע בחיים שלנו, באנשים אחרים, בארץ שלנו ובעולם…מדענים גילו שלפחות 80% מהמסרים שאנו קולטים מהסביבה (אנשים, עיתונים,סרטונים וכו), הם מסרים עם גוון שלילי. כדי לשנות את ההתניה הזו, אנו מציגים לתת המודע שלנו מסרים של חשיבה חיובית ובעזרת מסה קריטית, או”שטיפת מוח חיובית“, משנים את תבניות החשיבה מבפנים. האזנה קבועה למדיטציות עם המסרים לחשיבה חיובית תהפוך אתכם לאנשים יותר אופטימיים ומקבלים, מה שיאפשר לכם לקבל יותר (עוד), ממה שאתם מבקשים.

חיזוק האהבה העצמית:

אהבה עצמית היא הבסיס לכל התפתחות אישית או שינוי חיובי שנרצה לייצר בחיינו. היא קשורה ומשפיעה על השפע שנחווה בחיים, על מערכות היחסים שלנו, על ההצלחה בקריירה וכמובן על הבריאות שלנו. אז לפני כל פעילות אחרת שקשורה להתפתחות האישית שלנו, חשוב שנלמד קודם כל ליישם אהבה עצמית, או במילים אחרות: נלמד לאהוב את עצמינו. כי ללא המרכיב החשוב הזה, הבסיס לכל שינוי שנייצר, יהיה רעוע, ולא יחזיק זמן רב.

שיפור הביטחון העצמי:

כאשר יש לנו ביטחון בעצמינו, אנו מצליחים להתמודד טוב יותר, הן עם מה שהחיים מזמנים לנו, והן עם יוזמות שאנו צריכים או רוצים להוציא לפועל. בין אם מדובר בהקמת עסק חדש, הצלחה בלימודים או במציאת הזוגיות שמתאימה לנו – הביטחון העצמי שלנו, הוא זה שמכתיב ברוב המקרים את ההתנהלות והמעשים שלנו בפועל, ובמידה רבה את הצלחתם. שיפור של התחום הזה, ישפיע בצורה מידית על התדר שאנו משדרים לעולם, מה שימשוך אלינו עוד חוויות שתשקפנה את הביטחון החדש שרכשנו.

חיזוק ההערכה העצמית:

כמה פעמים אמרתם לעצמכם “אני לא שווה“,”אני לא מספיק טוב” או סתם “אני לא בסדר“? הדיבור הזה הוא אוטומטי, והוא מגיע מאותו חלק במוח שהתרגל לתבניות מחשבה קבועות שדואגות לשמר אותנו במקום בלי יכולת להתקדם הלאה. כדי שנוכל להתחיל לקבל את ההערכה שאנו מבקשים מהסביבה, השלב הראשון הוא ללמוד להעריך את עצמינו. אם נעזור לתת המודע, לשנות את “הדיבור הפנימי הקבוע” שפוגם בהערכה העצמית שלנו, נוכל לחזק בצורה בריאה את הערך ואת הדימוי העצמי שלנו, וגם להרגיש הרבה יותר נוח עם מי שאנו, בחברת עצמנו ובחברת אחרים.

מה כוללת החבילה למודעות עצמית ודימוי עצמי?

החבילה כוללת 20 רצועות מסרים גלויים וסמויים (לגברים ולנשים בנפרד).

5 קלטות לשיפור הביטחון העצמי, 5 קלטות מסרים להערכה עצמית, 5 קלטות מסרים לפיתוח חשיבה חיובית, ו-5 קלטות מסרים לאהבה עצמית. 4 תחומים במחיר של 3 !

המסרים הסמויים, עוקפים את המוח המודע ואת ההתנגדויות שהוא מעלה, ונשתלים ישר בתת המודע. כול המסרים הנכללים בחבילה, נוסו בהצלחה מרובה במקומות שונים בעולם, והוכחו כיעילים בשיפור משמעותי בתחומים שצוינו. הם יעזרו לכם לפתח את הנושאים החשובים הללו, ולשפר את הרגשתכם הכללית, את הביטחון, ההערכה והאהבה העצמית שלכם. שימו לב שהמסרים מוחלשים בטכניקה סאבלימינלית כך שבזמן ההאזנה לקלטות, לא תשמעו את המסרים עצמם אלא רק מוזיקה או רעש רקע, עם זאת המוח שלכם יקלוט את המסרים ברמה הלא מודעת, ויפנים אותם כשהוא מתכנת את תת המודע להביא שינוי לחייכם.

לצד הקלטות עם המסרים הסאבלימינלים, תקבלו גם קלטת של ההצהרות עצמן (הצהרות גלויות) כפי שהוקלטו במקור בשילוב מוזיקה נעימה. מומלץ להאזין להן פעם בשבוע, כדי לשלב את המוח המודע בתהליך, אך הקפידו לעשות זאת רק כשאתם במקום טוב ומאמינים בעצמכם, אחרת המוח מודע שלכם יעלה התנגדויות שיסתרו את הכוונה המקורית שלכם. עם הזמן, הקלטות הגלויות ישמשו לכם אינדיקציה לשינוי שחל בכם, כשבכול פעם שתאזינו להן, ההתנגדויות שלכם תלכנה ותפחתנה.
קראו עוד על הטכניקה של מסרים סאבלימינלים…

כל המסרים הוקלטו עם כמה סוגי פסקול: מוזיקה רגועה מדיטטיבית/ קולות שונים מהטבע/ רעשים בצבעים/תדרים מסולם הסולפיג’יו:

מהו רעש לבן: רעש שממסך את כול ההפרעות החיצוניות מהסביבה בכך שהוא עולה עליהם. משום שמדובר בתדר מונוטוני, אחרי זמן מה, תפסיקו לשמוע אותו, אך ההפרעות של רעש חיצוני יפסקו. ניתן להקשיב למסרים הסאבלימינלים עם “רעש לבן”, משך היום, בעבודה ובשעות הפנאי, והוא גם מיועד להאזנה בזמן השינה, ואף ויעזור לחלק מכם להירדם ולישון טוב יותר.

מהו רעש חום: סדרת תדרים המייצרת צליל קבוע, שנשמע כמו הרעש שמופק מהטלוויזיה כאשר המסך מקולקל או מרצד. הרעש עובר את מערכת הקשב שלנו, ולאחר זמן מה נעלם מהאוזן ואנו מפסיקים לשמוע אותו. הוא ממסך את כול רעשי הסביבה, כך שלאחר שנתרגל אליו, נוכל לשבת בשקט ולהתרכז בעבודה או בלימודים בלי הפרעות. מיועד לעבודה בסביבה רועשת, למדיטציה או גם לצורך הירדמות, או כל פעולה שרעש חיצוני מפריע לה.

מהו תדר 528הרץ – תדר אהבה, טרנספורמציה וניסים: 528 הוא התדר הידוע ביותר מתדרי סולם הסולפג’יו, ומיצג את התו Mi או באנגלית Miracles = ניסים. הטון MI מיועד להפעיל את הדמיון, הכוונה והאינטואיציה, ולפעול לכיוון המטרות הגבוהות של הנשמה. הוא נקרא גם תדר האהבה ונמצא בכול רטט של כול יצור וצמח על כדור הארץ. תדר 528 נחשב לתדר שמעניק אנרגיית חיים, מוח צלול, מודעות, יצירתיות ושקט פנימי. הוא חושף ומעורר את הרצון החופשי וההדרכה הפנימית האלוהית. בנוסף, זהו התדר שמחזיר את ה-DNA האנושי למצבו המקורי המושלם, ומומחים לגנטיקה משתמשים בו כבר שנים במעבדות ברחבי העולם לתיקון DNA (דנ”א). קשור לצ’אקרת הסולר או מקלעת השמש – מניפורה manipura. צבע: צהוב יסוד: אש.

מהו תדר 396הרץ:  תדר 396הרץ מסולם הסולפיג’יו הינו תדר לשחרור פחדים ואשמות, תדר שנועד להפוך עצב לשמחה. משחרר אנרגיה תקועה ותבניות רגשיות שהתקבעו עם השנים, תר אחר חסמים בתת המודע שהביאו למצב הנוכחי, ומכין את הדרך לשחרור מפחד ומאשמה, שהם המחסום המרכזי להשגת מטרות בחיים. הטון Ut מקושר לתפיסת הגוף הפיזי, לכוח הרצון, למוטיבציה ולכוונה. הוא משחרר פחדים ואשמות בכך שהוא מוריד מנגנוני הגנה, מחזק את הכוח הפנימי, מאתר חסמים סמויים ואמונות שלילות מתת המודע ומשחרר אותן. קשור לצ’אקרת הבסיס או השורש – מולאדהרה muladhara שהיא מושב הקונדליני – אנרגית החיים שיוצאת מהאדמה וחודרת לגוף. צבע: אדום. יסוד: אדמה.

מהו תדר 852הרץ: תדר 852הרץ שייך לסולם הסולפיג’יו ונחשב מעורר אינטואיציה וחזרה לסדר רוחני גבוה. הקול הפנימי הופך ברור וחזק, מגלה את האשליה של החיים ואת השליחות אלוהית או הייעוד שלנו ומקשר אותנו לאינטואיציה הפנימית. ברמה התאית, הטון La מאפשר טרנספורמציה של המערכת התאית לרמה גבוהה יותר. קשור לצ’אקרת העין שלישית אג’נה – ajna. צבע: אינידיגו (כחול סגול). יסוד : זמן.

מהו תדר 741הרץ: תדר 741הרץ מסולם הסולפיג’יו הוא תדר מנקה, מקל על יכולת הביטוי ועל פתרון שאלות. תדר המציף פתרונות לבעיות, מעודד אכילה בריאה יותר ויציבות בחיים. מנקה את התאים מרעלים ומקרינה אלקטרומגנטית. בנוסף מעודד ומשפיע על הבעה עצמית קולחת ובהירה. קשור לצ’אקרת הגרון או וישודה – viśuddha. צבע: כחול. יסוד : חיים.

החבילות מחולקות להצהרות בלשון זכר ונקבה, ותוכלו לבחור מידי יום לאילו מהן להאזין ומתי, או לשלב את כולן יחד.

האזינו לדוגמת מוזיקה בקלטת הסאבלימינלית לשיפור הביטחון העצמי:
פסקול בקלטת הסאבלימינלית לשיפור הביטחון העצמי

האזינו לדוגמת מוזיקה בקלטת הסאבלימינלית לחיזוק ההערכה העצמית:
פסקול בקלטת הסאבלימינלית לחיזוק ההערכה העצמית

האזינו לדוגמת מוזיקה בקלטת הסאבלימינלית לפיתוח חשיבה חיובית:
פסקול בקלטת הסאבלימינלית לפיתוח חשיבה חיובית

האזינו לדוגמת מוזיקה בקלטת הסאבלימינלית לחיזוק האהבה העצמית:
לאהוב את עצמך עם מוזיקה וקולות גשם

האזינו למסרים הגלויים לנשים

חשיבה חיובית לנשים:

אהבה עצמית לנשים:

ביטחון עצמי לנשים:

הערכה עצמית לנשים:

האזינו למסרים הגלויים לגברים

חשיבה חיובית לגברים:

אהבה עצמית לגברים:

ביטחון עצמי לגברים:

הערכה עצמית לגברים:

איך להפיק את המיטב מסדרת הקלטות למודעות עצמית

מסרים תת הכרתיים מיועדים לחזק את הכוונה שלכם לשנות דפוסי חשיבה ישנים שאינם משרתים אתכם ולהטביע דפוסים חדשים שיעבדו למענכם. על מנת להפיק את המיטב מההקשבה, עליכם לערב גם את החלק המודע שלכם על מנת ששני חלקי המוח יעבדו בתאום. כל הקלטות בסדרת המודעות העצמית, משלימות זו את זו, כך שתוכלו להאזין לחבילות האלו יחד- ולבחור בכול עת, באיזה תחום בו תרצו לטפל.

1) קחו החלטה וקבעו את כוונתכם – לפני שאתם מתחילים לעבוד עם המסרים, חשוב מאוד שתקבעו את כוונתכם בצורה ברורה. כשאתם רוצים לשפר את המודעות העצמית שלכם, הגדירו קודם מה המטרות שלכם, או לאן הייתם רוצים להגיע בכל אחד מהתחומים – ביטחון עצמי, אהבה עצמית, הערכה עצמית או חשיבה חיובית.

2) תרגלו הקשבה פסיבית – הקשיבו לקלטות כל יום, כול היום והלילה, לפחות במהלך 30 הימים הראשונים, או במקרים שאין שינוי – משך 90 ימים. לאחר מכן תוכלו להקשיב מידי פעם כשתחושו בצורך. הניחו לקלטות להתנגן ברקע כשאתם בבית, עובדים, מבשלים מתאמנים או צופים בטלוויזיה. חזרתיות היא המפתח והמוח שלכם יקלוט את הסוגסטיות גם אם אינכם מודעים להן.

3) תרגלו הקשבה אקטיבית פעם ביום. שבו או שיכבו בנוחות, תרגיעו את הגוף ואת המחשבות ותאזינו לאחת מקלטות המסרים הסבלימינלים בקשב או במדיטציה, לפחות פעם אחת ביום, משך 20 דקות.
בזמן הזה, בזמן הזה, תרגעו לגמרי ושחררו מחשבות, או לחלופין, נסו לדמיין מה תהייה תחושתכם, כאשר תשיגו את המטרה שלשמה התחלתם להאזין: אין זה מרגיש להיות בעל ביטחון עצמי? מה היא התחושה של הערכה כלפי עצמכם או איך יראו חייכם כשבאמת תאהבו את עצמכם או כשהמחשבות שלכם תהפוכנה להיות יותר חיוביות?

4) האזינו לקלטת המסרים הגלויים פעם בשבוע, וכך תשלבו את עבודת המוח המודע עם תת המודע. יתכן שתוך האזנה לקלטות הגלויות, תחושו התנגדות כלפי משפטים מסוימים, לכן מומלץ להאזין להן רק כשאתם מרגישים טוב עם עצמכם, בתחום בו התמקדתם. הסוגסטיות הגלויות יתנו לכם אינדיקציה, שתראה לכם כיצד המסרים הסמויים עובדים, כשעם הזמן תוכלו לחוש כיצד ההתנגדויות שלכם בהאזנה להצהרות הגלויות מתמוססות, וקל לכם יותר לקבל את ההצהרות – גם ברמה מודעת.

5) האזינו בזמן שינה – הרבה אנשים שמחים להירדם עם צלילי מוזיקה רגועים או צלילים מהטבע, ומשתמשים בקלטות המסרים הסאבלימינלים בזמן השינה. האזנה תוך שינה היא אפקטיבית במיוחד כי האינפורמציה עוברת ללא הפרעה לתת המודע, ואתם מרוויחים 8 שעות של עבודה עצמית.

6) היו ערניים לשינויים ותחגגו כל שינוי – השינויים שנוצרים בעזרת המסרים הסאבלימינלים הם מעודנים ובאים מבפנים, לכן יתכן שבתחילה אפילו לא תשימו לב שמשהו השתנה. פעמים רבות אנשים אחרים בסביבה שלכם, הם אלו שישקפו לכם שהשתנתם, אז שימו לב במיוחד למחמאות ולפידבקים שאתם מקבלים מהסביבה וכשהבחנתם בשינוי, תדאגו לציין זאת, להתגאות בעצמכם ואף “לחגוג” כל שינוי – ובכך לעזור להטמיע אותו.

3 תגובות על “מודעות עצמית – המפתח לדימוי עצמי חיובי והתפתחות אישית

  1. משה ש. אומר:

    דברים נכונים. מזדהה עם כל מילה צריך המון עבודה עצמית. מברך תבורכו על העשייה שלכם

  2. תמר אומר:

    זה נכון שהמוח תופס הצהרות חיוביות כמו “אני מלא ביטחון בעצמי וביכולות שלי”, או “אני סומך על עצמי ואוהב את עצמי” כשקר, ולכן צריך להתחיל את ההצהרה עם משפט גישור כמו: אני אוהבת את הרעיון שאני מלאת בטחון בעצמי…., זו התחלה שלא מאיימת על התת מודע אלא מיישרת קו ….

    • רינת ידלין אומר:

      את צודקת תמר, וזה נכון כשעובדים עם הצהרות חיוביות.
      היתרון של הסאבלימינלים הוא שהם עוקפים את המוח המודע ומתיישבים ישירות בתת המודע,
      וכך ניתן לתקשר אליו הצהרות בלי צורך ללכת בדרך עוקפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן