שחרור זיכרונות כואבים על ציר הזמן – מדיטציה בדמיון מודרך

שחרור זיכרונות שחוזרים ומכאיבים לנו שוב ושוב, הוא תהליך הכרחי אם אנו רוצים לחיות בהווה ולא בעבר. יותר מידי אנשים שכולנו מכירים, מתנהלים מתוך הזיכרונות שלהם, ומניחים לחיים שלהם לעבור על ידם, בלי לחוות אותם באמת. זה יכול להיות ברמה מודעת, שבה זיכרון מציק שב ועולה ואיתו תחושות קשות, או ברמה לא מודעת, שבה זיכרונות מודחקים שחווינו בילדות או שארזנו היטב ושלחנו לתת המודע כדי להימנע מהכאב, עולים בצורת תחושות עכורות שמעיבות על שמחת החיים שלנו, בלי שנדע למה.

“אל תניחו לעתיד שלכם להיות מוחזק כבן ערובה על ידי העבר שלכם”ניל א.מקסוול

אם נסתכל על המוח שלנו כעל מחשב, נבין שרוב הזיכרונות האלו, נצרבו ו”ניתקעו” בצורה אנרגטית בתת המודע שלנו, לאורך השנים- מהיום בו הגחנו לאוויר העולם ועד היום (ויש טוענים גם בגילגולים אחרים של הנשמה). הזיכרונות הללו, הם בגדר מטען עודף כיום, והסיבה שהם שבים ועולים בנו, היא רק כי יחסנו להם משמעות מסוימת, ובכל פעם שאנו חווים מצב שמעורר אותם, זה לוחץ לנו על כפתור שמעיר בתוכנו את אותה תחושה. לדוגמה: אם בגיל צעיר מישהו קרא לנו “טיפש” ונעלבנו מאוד, בכל פעם שנחווה ביקורת על האינטיליגנציה שלנו, יתעורר בתוכנו ילד קטן שלא רק נעלב מאוד אלא אפילו מאמין חלקית לביקורת הזו.
הזיכרונות הללו גרמו לנו לנהוג לאורך השנים בדרכים שונות ולקחת החלטות שניתבו את חיינו – כשפועל, לא רק שהם לא הועילו לנו אלא להפך – הם עצרו אותנו מלממש את הפוטנציאל העצום שקיים בכל אחד מאיתנו.

החדשות הטובות הן שכמו במחשב, אנו יכולים להיכנס מאחורי הקלעים ולשנות הוראות או תוכנות שהשתילו לנו, ולהכניס תוכנות חדשות שיפעלו לטובתנו. 

האזינו ל-10 הדקות הראשונות מתוך המדיטציה: שחרור זיכרונות כואבים

במדיטציה הזו, נתרכז בזיכרון כואב או לא נעים מהעבר, נעלה את הזיכרון ונמחק אותו, ואז נשנה את התסריט של מה שארע, וניתן לו משמעות חדשה. בהמשך נטמיע את הזיכרון מחדש בבנק הזיכרונות על ציר הזמן – ללא המטען הרגשי שליווה אותו, כדי שיפסיק להשפיע עלינו, ועם הזמן, יפסיק להופיע כליל.

לפני שתתחילו לתרגל, בחרו את הזיכרון איתו תרצו לעבוד, ותנו לו ציון במדד הכאב מ-1 עד- 10, כדי שתוכלו למדוד לאחר התרגיל, עד כמה המטען הרגשי ירד. המשיכו לתרגל עד שתגיעו למספר 0 עד 2, לפני שתמשיכו עם סט זיכרונות חדש.

מומלץ להתחיל עם זיכרונות שהמטען שלהם פחות טראומטי אך הם עדיין מעוררים בכם תחושת אי נוחות, בושה או אשם כאשר הם עולים. אתם יכולים לדמות את המוח לעץ עם שורשים, כשכול שורש שאתם חותכים, תורם להחלשה של של גזע זיכרונות מסויים, ועם הזמן, גם זיכרונות קשורים שאינכם זוכרים, יחלשו וישתחררו מתת המודע שלכם. בעיקרון, כול זיכרון שאנו משנים בדמיון – יתרום בסופו של דבר לשחרור של דפוסים בהווה ויעזור לנו בהמשך לגשת ולשחרר בקלות רבה יותר גם זיכרונות טראומטיים יותר.

שימו לב, שהתרגיל הזה יכול להעלות רגשות קשים, על מנת שנוכל לטפל בהם ולהשאיר אותם בעבר, לכן מומלץ להשתמש בו בזהירות הראויה ולעקוב היטב אחר כול ההוראות. הרגשות הקשים עולים על מנת שנוכל לקבל אותם ולאשר שזו הרגשתנו, פשוט כי זו הדרך שלהם להשתחרר. אל תלחמו בשום מחשבה או רגש שעולים במהלך התרגול, אלא פשוט קבלו, תיזרמו, ושחררו, ומובטחת לכם הקלה גדולה.

על המדיטציה לשחרור זיכרונות כואבים

המדיטציה הינה באורך 30 דק’, מלווה במוזיקה נעימה ומסרים סאבלימינלים לשחרור מהעבר, ותקבלו אותה להורדה ב-2 גרסאות:

הקלטת הראשונה המדיטציה משולבת עם מוזיקה ומסרים סאבלימינלים.
הקלטת השניה המדיטציה משולבת עם מוזיקה, ותדר 396 לשחרור פחדים ואשמות מתוך סולם הסולפג’יו האבוד.

מה הוא תדר 396 הרץ? נקרא גם תדר לשחרור פחדים ואשמות: האזנה לתדר תהפוך עצב לשמחה. זהו תדר שמחזק את הכוח הפנימי, תר אחר חסמים בתת המודע שהביאו למצב הנוכחי, ומכין את הדרך לשחרור מפחד ומאשמה. (קשור לצ’אקרת הבסיס).

מה הם המסרים ש”מסתתרים” ברקע של המדיטציה?
אני שולט בזיכרונות שלי
אני חי בהווה ומסתכל קדימה
אני בוחר מה לזכור
אני מניח לעבר שלי להתפוגג
אני חופשי מכול זיכרון מעיב
אני מעריך את העבר ככלי לימוד
אני מקבל את הבחירות שעשיתי
אני משחרר כול חרטה
אני משחרר כול אשמה
אני הנהג של מחשבותיי וזיכרונותיי
אני מבין שאנשים יכולים להשתנות
העבר שלי הוא רק העבר שלי
הזיכרונות הם רק זיכרונות
אני אדון למחשבות שלי
אני משאיר את העבר בעבר
אני מתחיל דף נקי
אני שומר זיכרונות שמחים
אני משחרר זיכרונות מעיקים
אני מרגיש נפלא כשאני סולח לאנשים
אני מרגיש נפלא כשאני סולח לעצמי
אני משחרר את ההשפעה של העבר עלי
אני מתכנן את עתידי מרגע ההווה
אני חי בהווה ומסתכל קדימה
אני משחרר זיכרונות מכאיבים
זה בסדר עכשיו לשחרר את העבר
זה בטוח עבורי לשחרר את העבר
אני מצפה לעתיד עם זיכרונות מדהימים

המדיטציה הזו היא חלק מהחבילה לשחרור מהעבר, הכוללת גם חבילת מסרים סאבלימינלים לשחרור העבר, לנשים או לגברים בנפרד: (קראו עוד על חבילת השחרור מהעבר. )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן