בריאות הגוף – תדרים מרפאים בהאזנה

תדרי הריפוי הם תדרים שהוכחו כיעילים בטיפול במגוון בעיות בתחום הפיזי והנפשי.

מדובר באחד מהתחומים הנחקרים ביותר ברפואה המשולבת (גוף-נפש), כאשר כיום רוב המחקרים בתחום מתרכזים תחת הפרקטיקה של “רפואת תדרים“. תדרי ריפוי שונים, פועלים על הגוף ועל המוח ויכולים לעורר תגובות פיזיות וכימיות.

לדוגמה
: חידוש תאים ועצבים. חיזוק המערכת החיסונית. גירוי של מערכות כמו הכבד, או הכליות.
בנוסף, תדרים יכולים לעודד ייצור של חומרים כימים בגוף כמו אנדורפינים סרטונין, דופמין או הורמון גדילה,
ואף להשפיע על מצבים כימים שונים במוח כמו דיכאון או התמכרות.

במסגרת האימון הזה, משתמשים בשיטות שונות מלבד האזנה לתדרים. למשל שימוש במכשיר שמיצר גלי EM  (שדות אלקטרומגנטים) המקרינים ישירות על נקודה בגוף. מכשור שמיצר הבזקים הנצפים בעזרת משקפיים מיוחדים, ומכשור שיוצר ויברציות פיזיות ורטטים.

בחבילת התדרים המרפאים תמצאו מספר נעימות עם טונים שונים לבריאות הגוף הפיזי

מוזיקה עם תדרים מרפאים

139

מגוון תדרים מרפאים לגוף ולנפש. סדרת תדרי ריפוי ייחודים בטכניקות שונות, שנבדקו ונמצאו כבעלי השפעה מרפאה על הגוף הפיזי.
תדרים שנוצרו במיוחד להורדת לחץ דם או כאב ראש. תדר לטיפול בכאבים מסולם הסולפג’יו האבוד. תדר הריפוי של המדען הגאון רויאל רייף ועוד.
רצועות מוזיקה נעימה או קולות טבע שעליהן הולבשו מכלול תדרים לאימון גלי מוח, המיועדים לשיפור כללי של הבריאות ותחזוקה של הגוף הפיזי.

קרא עוד

הרצועה הראשונה: 60 דקות

מכלול תדרים בינוראלים ואיזוכרונים, המיועדים לשיפור כללי של הבריאות, ותחזוקה של הגוף הפיזי. רצוי להאזין להקלטה עם אוזניות כדי להפיק ממנה את המיטב וליהנות גם מהטונים הבינוראלים שעובדים רק עם אזניות. (בניגוד לטונים האיזוכרונים שמהם תוכלו להינות גם ללא אוזניות). הטונים ברצועה מלווים במוזיקת רקע נעימה – בסגנון קוטו יפני שתכניס אתכם למוד מדיטטיבי רגוע במיוחד.

התדרים האיזוכרונים: 15 דקות מכול אחד מתדרי הבסיס: 65,66,67,68 הרץ. בהסתמך על מחקר של ברוס טאינו מאוניברסיטת Eastern State University בוושינגטון, שקבע התדר הממוצע של גוף אדם בריא במהלך היום עומד על 62-68 הרץ. בשילוב פולס איזוכרוני 1.5הרץ- תדר גלי דלתא שנחשב לתדר הריפוי האוניברסלי של סולם אברהמס. תדר שינה, מסייע לשחרור כאב ויצירת אנדורפינים והוכח כמסייע למצבי תשישות כרונית.

התדרים הבינוראלים: תדר נושא 136.1 הרץ – טון שמקושר לשמש ולסיבוב כדור הארץ סביבה (שנת כדור הארץ). מקושר לרגיעה, הרפיה מצב מדיטטיבי וריכוז. צ’אקרה רלוונטית: צ’אקרת הלב. צבע: ירוק. השפעה רפואית: משכך. תדר משמעותי במוזיקה ההודית – המסמל את תדר הנשמה. וכן תדר 194.71 הרץ הקשור לתדרי כדור הארץ יציבות וקרקוע – עם פולסים איזוכרונים בטווח גלי מוח אלפא- בין 8-10 הרץ.
גלי דלתא עשויים להפיל שינה ולכן אין להאזין לקלטת במידה ואתם נוהגים או עושים פעילות שיכולה לסכן אתכם. האימון לא מיועד להחליף את הרופא או התרופות שהנכם נוטלים ואם אתם תחת השגחת רופא, יש להתייעץ איתו לפני ההאזנה.

תדר גלי מוח דלתא: תדרי דלתא במוח נעים בין 0 ל- 4 הרץ. הם נחשבים לתדרים המרגיעים ביותר מתוך גלי המוח, והם מופיעים במוח לרוב בזמן שינה; זמן בו הגוף נוהג להתחדש ולהתרפא.  בדומה לכול תבניות הגלים האטיים, הם מיוצרים בהמיספרה הימנית של המוח, אך ניתן לצפות בהם במוקדים שונים של המוח, בהתאם למצב התודעה. גלי דלתא מקושרים לתחושת אמפתיה, מודעות גבוהה וריפוי.

תדר גלי מוח אלפא: תדרי אלפא במוח נעים בין 8 ל- 13 הרץ. גלי אלפא נחשבים לתדרים שבין ערות לשינה וכאשר המוח מתפקד בתדרים אלו הוא במצב מתאים ביותר לקליטת אינפורמציה ולהטמעת הצהרות חיוביות. מצב מוח בגלי אלפא הוא מצב רגוע במיוחד, כמו בזמן חלום בהקיץ, או מוח ריק ממחשבות. גלי אלפא משרים מצב תודעתי של תחושת זרימה ומודעות מנותקת מהגוף, ובזמן מדיטציה הם יוצרים שער בין המודע לתת המודע.

אין להאזין למוזיקה בינוראלית עם אוזניות במקרים הבאים: אם אתם סובלים מאפילפסיה או סוגי התקפים דומים, אם יש לכם הפרעה נפשית ידועה, אם אתן בהריון, אם יש לכם קוצב לב, אם יש לכם רגישות גבוהה לאור, אם אתם תחת השפעת תרופות או סמים, 30 דקות לפני שמפעילים ציוד כבד או רכב, 30 דקות לפני ביצוע פעולה שבה אתם יכולים לסכן עצמכם או אחרים. אם בחרתם להאזין לקלטת, אתם עושים זאת על אחריותכם.

האזינו לדוגמה: רצועת המוזיקה עם תדרים מרפאים 60 דק’:
מוזיקה עם תדרים מרפאים

הרצועה השנייה: 30 דקות

תדר הריפוי של רייף, תדר איזוכרוני  20HZ (בגלי ביתא), הנקראCure all“, שהתגלה ע”י הממציא הגאון ריימונד רויאל רייף .  זהו תדר מעורר המקושר לצאקרת הבסיס. ממריץ אדרנל ואת בלוטת האצטרובל, עוזר לטינטון, לפעולת הסינוסים ולכאב ראש.
תדרים שמעבירים את גלי המוח לביתא נחשבים תדרים מעוררים. למרות שגלי ביתא הם הגלים המאפיינים את המוח שלנו בזמן העירות, הרי שבאופן מפתיע אנשים רבים סובלים ממחסור בהם, מה שיכול לגרום להפרעות קשב מסוג ADD, דיכאון ואינסומניה או נדודי שינה.
גירוי בגלי ביתא יכול לסייע בייצוב מצבים רגשיים ונפשיים, העלאת רמת האנרגיה וכן קשב וריכוז.
מה פירוש מרפא הכול – או “cure-all”? ישנה רשימה ארוכה של מחלות שהתדר הזה מתאים להן, כך שבגדול הוא מומלץ לשמיעה בגין כול בעיה רפואית שאתם חווים. החל  מדלקות, פטריות וטפילים ועד ריפוי פצעים, שברים ומחלות עור ושרירים.

תדר גלי מוח בתא: תדרי בתא נעים בין 13-30הרץ (יש אומרים בין 12 ל- 38 הרץ). הם התדרים בהם פועל המוח שלנו במצב עירות – הם תדרים גבוהים המקושרים למצב מוח עירני וחד. הם מעוררים אנרגיה ועשייה, מאופיינים בלוגיקה, אנליטיות וחשיבה אינטלקטואלית (המקושרת גם ללימוד שפה חדשה).

הרצועה השלישית: 20 דקות

תדרים בינוראלים  ואיזוכרונים להורדת לחץ דם. להאזין פעמיים ביום בשוטף על מנת לשמור על לחץ דם תקין.

האזינו לדוגמה: הורדת לחץ דם – תדרים בינוראלים ואיזוכרונים עם מוזיקה נעימה:
הורדת לחץ דם-תדרים בינוראלים ואיזוכרונים עם מוזיקה

הרצועה הרביעית: 30 דקות

תדרים איזוכרונים  לשחרור מכאב ראש. להאזין בזמן כאב ראש.

האזינו לדוגמה: שחרור מכאב ראש – תדרים איזוכרונים עם מוזיקה נעימה:
שחרור מכאב ראש – תדרים איזוכרונים בליווי מוזיקה נעימה

הרצועה החמישית: 30 דקות

תדר נקי מסולם הסולפג’יו 174, נחשב תדר לשחרור כאב. להאזין במנוחה בזמן שחווים כאב.
תדר 174 שייך לשלושת התדרים המשלימים את סולם הסולפג’יו המקורי שמנה 6 טונים.
זהו התדר הנמוך ביותר בסולם ונחשב לתדר שיוצר בסיס יציב להתפתחות והאצה של התודעה, ומארגן את האנרגיה והתפיסה במבנים סימטריים. משמש כחומר “הרדמה” או משכך טבעי ומקל על כאבים פיזיים ונפשיים או אנרגטיים. תדר הפונה ישירות לאברי הגוף ומקנה בהם תחושת ביטחון והגנה.

לביצוע המדיטציה עם תדר 174: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. העבירו את המודעות אל אברי הגוף, ותעברו אבר אחר אבר מכפות הרגלים ועד הקודקוד. תודו לכול אבר ולתאים בגופכם על העבודה הנהדרת שהם עושים עבורכם ושלחו להם בריאות. כשתסיימו העבירו את המיקוד לתודעה שלכם וראו אותה מתרחבת אל מעבר לגוף למסע בין מימדים ויקומים מקבילים. אם יש לכם כאב כלשהו בגוף – תוכלו להאזין לתדר ולנשום למקום הכואב כשאתם חשים את התדר חודר לתאים, ואת הכאב הולך ומתמוסס עם כול נשימה.

לקריאה נוספת על אימון גלי מוח בתדרים.

תדרים מרפאים – איך להאזין

המטרה של אימון גלי המוח, היא להביא את המוח שלנו לפעול בתדרים מסוימים שבהם הגוף נרגע, המערכות הפיזיולוגיות פועלות בצורה אופטימלית, האונות במוח מסונכרנות ומתקבל מצב תודעה רצוי. למרות שישנם סוגי תדרים שיכולים להתנגן ברקע כול היום (כמו תדרי קערות הקריסטל), ישנם תדרים שלא מומלץ להאזין להם מעל שעה ברצף. ההמלצה הכללית היא להאזין לתדרים לפחות פעם ביום – או עד שעה יחד. בזמן ההאזנה, מומלץ להיכנס לרגיעה או למצב מדיטטיבי כדי לשלב את המוח המודע בתהליך. לחלופין, ניתן גם להאזין לפני השינה או אחרי ההתעוררות בבוקר.
*כמו בכול עבודה אנרגטית – מומלץ לשתות הרבה מים לפני ואחרי ההאזנה. מים הם מוליך חשמלי בגוף וככול שתהיו פחות “מיובשים” כך תשפיעו לטובה על תוצאות הטיפול.

רוצים לטפל בבריאות שלכם? נסו את המדיטציה הסאבלימינלית לבריאות וריפוי – לנשים ולגברים בנפרד:

4 תגובות על “תדרים (טונים) מרפאים לבריאות הגוף

  1. שרה מאיר אומר:

    היי, שלום
    מתוך המדיטציות המוצעות לקניה
    מה כן בטוח בהריון?
    רק המדיטציות שללא מוזיקה?

    • רינת ידלין אומר:

      לא מומלץ בזמן הריון להאזין לתדרים בינוראלים. כול שאר התדרים בטוחים, אבל אם יש דילמה, אז פשוט להאזין ללא אוזניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן