לא נרדמים? כמה פעמים מצאתם את עצמכם בשעה 2 או 3 בלילה בוהים בשעון בייאוש ומתפללים שתצליחו כבר להירדם?

אם גם אתם כמו אנשים רבים מתקשים להירדם בלילה, מתעוררים הרבה פעמים במהלך השינה או פשוט קמים עייפים אחרי שינה טרופה… הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לישון טוב, ושלוש רצועת שמע MP3 להאזנה לפני השינה שיעזרו לכם להרדם ולהיפטר מבעיות השינה שמציקות לכם.

אינסומניה או הפרעת שינה נחשבת לאחת מהבעיות הנפוצות ביותר במאה ה21. רק בישראל עצמה קרוב ל- 40% מהאוכלוסייה הבוגרת (מעל גיל 20) מעידה על כך שהיא סובלת מבעיות בשינה. נדודי שינה והפרעות שינה נחשבים לאחד מהגורמים בעלי ההשפעה המשמעותית ביותר על איכות חיינו. הם גורמים לא רק לעייפות במהלך היום, אלא גם לירידה בכושר המנטלי וביכולת לקבל החלטות, ולפגיעה בזיכרון ובריכוז. הם יכולים ליצור בעיות ביחסים הבין אישיים ובתקשורת שלנו עם הסביבה ובעיקר הם פוגמים בתפקוד השוטף של מערכת החיסון שלנו שפועלת בעיקר בזמן השינה.

אינסומניה כמו כל מצב פיזי או מנטלי, תזין את עצמה ככל שנתמקד בה יותר. כול מחשבה שמעוררת בנו לחץ כמו “אני פוחד שאם אכנס למיטה לא אירדם” או “גם ככה לא אצליח להירדם” תמשוך עוד מחשבות דומות שרק ירחיקו מאיתנו את השינה המיוחלת. אם אתם סובלים מנדודי שינה באופן קבוע, יש מספר צעדים שתוכלו לתרגל כול ערב כדי להחזיר את הגוף והמוח לדפוס השינה הטבעי שלו.

כדי להיפטר אחת ולתמיד מנדודי השינה, תוכלו לבחור לבין רצועות השמע הבאות, שעוצבו במיוחד להפיל שינה בעזרת מסרים תת הכרתיים (סאבלימינלים) מרגיעים, ותדרים או טונים מיוחדים שיעבירו את המוח שלכם למצב שינה בקלות ובמהירות. נגנו את הרצועות ברקע, כשאתם במיטה, ותנו להן לעשות את העבודה.

מה מכילה החבילה?

החבילה המלאה לשינה טובה כוללת 8 רצועות שמע להורדה, שעוצבו במיוחד להפיל שינה:

3 קלטות של מדיטציה סאבלימינילת לשינה עמוקה + תדרים לאימון גלי מוח.
2 קלטות לשינה עם תדרים בינוראלים לאימון גלי מוח.
3 קלטות לשינה עמוקה עם “רעשים בצבעים”.

קצת על המדיטציה הסאבלימינלית לשינה עמוקה עם תדרים לאימון גלי מוח (60 דק)

60 דקות לשינה מושלמת. הטונים בקלטת הבאה מעוצבים כטונים מפילי שינה המיועדים לטיפול בהפרעות שינה ואינסומניה, ומכילים מכלול של תדרים בינוראלים ואיזוכרונים, המיועדים להוריד את גלי המוח בהדרגה ממצב עירות למצב שינה עמוקה. מומלץ להאזין לקלטת עם אוזניות כדי לקבל את המירב מהטונים הבינוראלים, אך ניתן גם להאזין בלעדיהן ועדיין להנות מהטונים האיזוכרונים. הטונים ברצועה מלווים במוזיקת רקע נעימה – המשלבת פסנתר עם אפקט רקע הרמוני מתמשך, ועם הצהרות סאבלימינליות המיועדות להפיל שינה. הרצועה היא בת שעה ומכילה את תדרי הבסיס: טון איזוכרוני 250 הרץ (מעורר ומחייה) עם טון בינוראלי 90 הרץ (הרגשה טובה, ביטחון, תחושת רווחה ואיזון).

המסרים הסאבלימינלים ברצועות לשינה טובה:

המסרים באימון: (לשון זכר ונקבה יחד):
אני מרשה לעצמי לצנוח לשינה עמוקה.
אני אוהב לישון.
אני מרגיש רדום.
אני נרדם במהירות.
אני מסוגל לשקוע בשינה תוך דקות.
אני מרגיש מוגן ובטוח.
אני מרשה לעצמי להיסחף בנוחות לשינה שלווה.
אני במקום בטוח ושקט.
הגוף שלי יודע איך להירגע ולהירדם.
המיטה שלי נוחה ונעימה.
אני משחרר את כול המתח מהיום שעבר.
אני נותן לגוף שלי את כול המנוחה לה הוא זקוק.
עם כול נשימה אני נכנס עמוק יותר לשינה.
הגוף שלי מודה לי על השינה.
אני חושב רק מחשבות טובות לפני השינה.
אני יכול לישון בקלות בכול מקום.
אני קם כול בוקר עם כוחות מחודשים.
אני קם כול בוקר רגוע אחרי שינה טובה.
אני קם כול בוקר כמו אדם חדש.
אני תמיד מתעורר רגוע עם חיוך.
הגוף שלי יודע לכמה שינה אני זקוק ומעניק לי אותה.

האזינו לדוגמה מהמדיטציה הסאבלימינלית עם תדרים בינוראלים ואיזוכרונים לשינה:
סאבלימינלים לשינה טובה עם תדרים בינוראלים ואיזוכרונים

מהם התדרים רצועות לשינה טובה עם תדרים בינוראלים?

תדר גלי מוח תטא: 5.5 הרץ, גלי תטא – מיועד למעבר מידע לידיעה (פנימית), מעורר הדמיה, הדרכה פנימית ואינטואיציה ומחולל חום. תדר 4.9 (תדר תטא נמוך) משרה הרפיה, מצב מדיטציה ושינה. תדר 4.0 הרץ (תדר תטא) מעורר הפרשת כימיקלים בגוף לרגיעה ותחושה טובה, מחדד זיכרון ומציף פתרונות.
תדר גלי מוח דלתא: 3.4 הרץ – תדר דלתא במצב שינה עמוקה. 0.9 תדר דלתא מעורר אופוריה. תדר 0.5, תדר דלתא נמוך מרגיע, מסייע לכאבי ראש וכאבי גב, מכוונן את המוח מחדש.

שימו לב: גלי דלתא עשויים להפיל שינה ולכן אין להאזין לקלטת במידה ואתם נוהגים או עושים פעילות שיכולה לסכן אתכם. האימון לא מיועד להחליף את הרופא או התרופות שהנכם נוטלים ואם אתם תחת השגחת רופא, יש להתייעץ איתו לפני ההאזנה.

אין להאזין למוזיקה בינוראלית עם אוזניות במקרים הבאים:
אם אתם סובלים מאפילפסיה או סוגי התקפים דומים, אם יש לכם הפרעה נפשית ידועה, אם אתן בהריון, אם יש לכם קוצב לב, אם יש לכם רגישות גבוהה לאור, אם אתם תחת השפעת תרופות או סמים, 30 דקות לפני שמפעילים ציוד כבד או רכב, 30 דקות לפני ביצוע פעולה שבה אתם יכולים לסכן עצמכם או אחרים. אם בחרתם להאזין לקלטת, אתם עושים זאת על אחריותכם.
תוכלו לקרוא עוד על מוזיקה בינוראלית (מוזיקה לגלי מוח) כאן.

האזינו לדוגמה מתוך הקלטת לשינה עם תדר בינוראלי דלתא ומוזיקה :
טון בינוראלי לשינה טובה עם מוזיקה

מהם רעשים בצבעים?

רעש לבן, רעש חום או רעש ורוד – אינם שייכים לתחום התדרים הבינוראלים או האיזוכרונים שמעבירים את המוח לאלפא/תטא וכד’, ואפשר להאזין להם, עם או בלי אוזניות ללא הגבלה.

רעש לבן: רעש לבן מורכב מכל התדרים הנשמעים לאוזן האנושית והוא נשמע כמו צליל קבוע, הדומה לרעש המופק מהטלוויזיה כאשר המסך מקולקל או מרצד. הרעש הזה עובר את מערכת הקשב שלנו, ולאחר זמן מה נעלם מהאוזן ואנו מפסיקים לשמוע אותו. הוא ממסך את כול רעשי הסביבה, כך שלאחר שנתרגל אליו, נוכל לשבת בשקט ולהתרכז בעבודה או בלימודים בלי הפרעות. היתרון של רעש זה (ושל כל הרעשים בצבעים) זה שהוא שהוא ממסך את כל רעשי הסביבה ונותן לך שקט. למרות שבתחילה תשמע אותו היטב, אחרי כמה זמן כשהאוזן תתרגל, פשוט תפסיק לשמוע אותו ותיכנס למקום של ריכוז עמוק או לחלופין – שינה עמוקה. הוא מיועד לעבודה בסביבה רועשת, למדיטציה וגם לזמן שינה – למי שמתקשה להירדם, או כל לבצע כל פעולה שרעש חיצוני מפריע לה.
רעש חום: כמו רעש לבן אך עם ירידה של 6 דציבלים לכל עלייה באוקטבה אחת (רעש בתדרים נמוכים).בניגוד ל”רעש לבן” שמורכב מכל התדרים שיש והצפיפות שלו אחידה לכל אורך פס הקול – ברעש החום לתדרים הנמוכים יש יותר עוצמה מלגבוהים.
לאוזן האנושית – רעש חום נשמע דומה ל”רעש לבן” – (מזכיר את הרעש של הטלוויזיה כשהיא יוצאת מכוונון), אבל הוא עדין ורך יותר, והוא גם עצמתי יותר בתדרים נמוכים שמשרים רגיעה. ישנם שטוענים שרעש חום מסייע לטינטון, אך המחקר בתחום זה עדיין בחיתוליו. אפשר להאזין לו בשתי צורות: או בלולאה כשאתה ישן בלילה, או לחלופין כשאתה עובד, קורא, לומד או פשוט זקוק לפוקוס וריכוז
רעש ורוד: דומה לרעש לבן אך עם ירידה של 3 דציבלים לכל עלייה באוקטבה אחת. הרעש הורוד גם הוא דומה לרעש הלבן המוכר, אך  כאן יחס הצלילים שונה, ודווקא לתדרים הגבוהים יש יותר עוצמה מאשר לשאר התדרים. הוא נקרא רעש ורוד כי הוא מקביל באורך הגל לאורך הגל של הצבע וורוד בספקטרום הוויזואלי. בספקטרום השמיעתי הוא נשמע מעט עמום יותר מרעש לבן או חום. מחקרים שונים הוכיחו שרעש ורוד מחדד את הזיכרון ואת איכות השינה, ויש אנשים שנעזרים בו לטינטון.

האזינו לדוגמא מהקלטת”רעש לבן” – לריכוז ופוקוס, ולטיפול בנדודי שינה:        
“רעש לבן” – לריכוז ופוקוס, ולטיפול בנדודי שינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן