הילד הפנימי – דמיון מודרך לפתיחת חסמים ושיפור מערכות יחסים

כשאנו מדברים על “הילד הפנימי” בפסיכולוגיה או ברוחניות, אנו מתייחסים, הן לילד שהיינו כשגדלנו, בשלבים שונים של התפתחות, והן לאותו חלק פנימי רגשי או ילדותי בתוכנו – שהוא למעשה תת המודע שלנו. תורות רבות משוות את הילד הפנימי לאותו חלק טהור ונקי, שהוא המהות האמיתית של מי שאנו, לפני שהשנים והסביבה, הטביעו בנו אמונות, דפוסים, ונורמות חברתיות. כל מה שהפך אותנו להיות ה“מסכה” שאנו עוטים על עצמינו כיום.

עבודה עם הילד הפנימי, היא אפקטיבית מאוד כאשר אנו רוצים לשחרר חסמים פנימים, משום שאותו ילד פנימי, הוא זה שיכול לעזור לנו לאתר ולשחרר את כל מה שחוסם אותנו. מערכת היחסים עם הילד הזה, היא אחת החשובות ביותר בחיינו, ותיקון שלה – יעזור לנו לרפא גם את שאר מערכות היחסים שלנו, עם עצמנו ועם אחרים.

המדיטציה לריפוי בעזרת הילד הפנימי (או תת המודע) משולבת בתדרים מיוחדים לאימון גלי מוח ומיועדת הן לפתיחת חסמים בכל תחום בחיינו, והן לשיפור ותיקון מערכות יחסים עם אדם קרוב, עם בני משפחה, עם כסף או מקום עבודה, או גם – שיפור מערכת היחסים עם עצמינו.

הילד שהיינו כשגדלנו, היה תלוי בסביבתו (כמו כול ילד), לצורך מילוי צרכיו הבסיסיים, כגון הזנה, לבוש וקורת גג, ולא פחות חשוב, לצרכיו הנפשיים, כמו התחושה שהוא מוגן, נאהב או נחשב; התלות הבסיסית הזו, שנדרשה לנו כדי לשרוד, הביאה אותנו לנהוג במידה רבה על פי התניות נורמטיביות שהוטוו לנו על ידי הסביבה, כשאנו יודעים פחות או יותר מה מצופה מאיתנו בכל שלב. למעשה מכלול ההתנסויות, החווית וההתניות עמן גדלנו, הן שעיצבו את דפוסי המחשבה ואת ההתנהגות של מי שאנו כיום, כמו גם את נקודת ההתייחסות שלנו, לכול אירוע בחיינו.

לפעמים קשה לנו להבין, מדוע אנו מגיבים בחריפות או בכעס מול אדם או סיטואציה מסוימת, ש”לוחצים” לנו על כפתור פנימי. למעשה רובינו לא מודעים לכך שכול מה שעברנו כילדים (בעיקר בין גילאי 0-6), נשאר מוטבע בתוכנו ברמה אנרגטית, גם אם נמחק מזיכרוננו, ובמידה רבה מאוד גם קובע כיצד נחייה את חיינו כיום.

כול מי שאנו היום, עוצב בשלבי הילדות המוקדמים, וזיכרונות רבים כלל לא עולים למודעות שלנו, אך הם נאגרים בתוך הילד הפנימי (בתת המודע) ורק הוא יכול לעזור לנו שחררם. מסיבה זו, כשאנו רוצים לשנות אמונות, לשחרר את העבר או לתקן את מערכות היחסים בחיינו, אנו חוזרים אל הילד הפנימי, כדי להגיע לשורש שממנו נוצר הכול.

ההסתכלות על תת המודע כעל ישות נפרדת שניתן ליצור עמה קשר, קלה יותר למוח שאוהב מאוד דימויים ותמונות. לרובינו גם קל יותר להתחבר לדמות ילד, וההסתכלות על הילד הפנימי, עוזרת לנו לחוש חמלה שלרוב נתקשה לחוש כלפי מבוגר, ובעיקר כלפי עצמינו.

הילד הפנימי הוא החלק הרגשי ה”מוזנח שלנו”, זה שקברנו מזמן בגלל שלא רצינו או לא יכולנו לשאת את הכאב. כשהוא נתקל מחדש בכאב שמזכיר לו נשכחות, הוא נסוג לעבר ומרגיש או מתנהג כמו ילד פגוע. הוא מכיל מטען של רגשות דחוסים שהצטברו דווקא בילדות – שכן זהו השלב שבו אנו חווים את האכזבות הראשונות בחיינו, למשל ההבנה המכאיבה שאיננו מרכז העולם, ויש עוד אנשים שעלינו להתחשב בהם.

דווקא דרך העיניים של הילד הפנימי אנחנו יכולים לשנות את נקודת ההסתכלות שלנו על העבר, ודרכה לשנות את ההווה. להסתכל עוד פעם על החיים כמו ילד נטול בעיות – בהתלהבות ותשוקה.

במסגרת ההדמיה בדמיון מודרך, נעשה כאן גם שימוש במנטרות של שיטת הריפוי העתיקה מהוואי – ההו’אופונופונו: מנטרה שמאפשרת “ניתוק כבלים” של כול מה שחוסם אותנו מהעבר, ומורכבת מארבעה משפטים:
מצטער
תסלח לי
אני אוהב אותך
תודה

המדיטציה הינה באורך 26.15 דק’, ותקבלו אותה ב-3 גרסאות:

הקלטת הראשונה: המדיטציה עם מוזיקה (ללא תדרים לאימון גלי מוח).

הקלטת השניה: המדיטציה בליווי תדר אהבה 528- תדרים לאימון גלי מוחי: טון בינוראלי וטון איזוכרוני להפחתת חרדה ותיקון DNA. הטונים שנלקחו מתוך סולם הסולפיג’יו הידוע נקראים תדר אהבה 528 וידועים גם כטונים “מחוללי ניסים”. מומלץ להאזין עם אוזניות.

הקלטת השלישית: המדיטציה בליווי תדר מעורר לצ’קרת הלב בגלי אלפא : טונים בינוראלים ואיזוכרונים מיוחדים להפעלה וחיזוק של צ’קרת הלב:
טון בינוראלי– אוזן שמאלית- 136.1 אוזן ימין 146.6. טון איזוכרוני– תדר 393.0 : 10.5 הרץ אלפא. מומלץ להאזין עם אוזניות.

האזינו למדיטציה במלואה (ללא תדרים לאימון גלי מוח):

5 תגובות על “שיפור וריפוי מערכות יחסים – מדיטציית הילד הפנימי

  1. אלדר אומר:

    היי.
    אני מאוד אוהב את הדימיון מודרך הוא מדהים בעיניי.
    האם כדאי לשמוע אותו כל ליילה במשך פרק זמן מסוים? תודה.

    • רינת ידלין אומר:

      היי אלדר, בהחלט, חזרתיות עושה פלאים. נסה לתרגל משך חודש רצוף ותראה תוצאות. 🙂

  2. רנא אומר:

    אין מילים , אני עובדת סוציאלית , בעלת תואר שני התמחות שיקום, רוצה להודות לך על הקול המרגיע שלך, הרגשה נפלאה, שינוי מדהים עברתי בחיי בשל המדיטציות הנפלאות שלך.גרמת לי להתחבר לנשמה השלי ולהתחבר לקול הפנימי . את נפלאה!

  3. הדס אופיר אומר:

    שמחתי לתת אהבה ללא גבולות לילד הפנימי שלי. מדיטציה קסומה ומלאת נועם, מרגיעה ומרעננת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן