מדיטציה בדמיון מודרך

מדיטציה בדמיון מודרך להתפתחות אישיתמדיטציה בדמיון מודרך, היא אחת משיטות הצמיחה האישית הפופולריות ביותר כיום, שכן היא מתאימה לאדם המודרני עם שלל ההפרעות והרעשים שאנו חווים בסביבת המחיה שלנו.

מהי מדיטציה

המדיטציה היא כלי עמוק ורחב, להתבוננות פנימית והתמודדות עם אתגרי החיים. היא מביאה להרחבת המודעות העצמית ומשמשת כלי מצוין לפתרון בעיות, לקיחת אחריות ויצירת שינוי בחיים. היא מגבירה ריכוז וזיכרון, משחררת מתח וסטרס מעודדת יצירתיות ועוד. המכנה המשותף לכל שיטות המדיטציה הוא העבודה העצמאית שעושה כל אדם בתוכו מול עולמו הפנימי, והנחת היסוד, שאותה עבודה שנעשית עלי ידי האדם עצמו, היא שאחראית לשינוי חיצוני בחייו ותוך כך גם ביקום כולו.

מהו דמיון מודרך

דמיון מודרך נחשב לאחד מסוגי המדיטציה הנפוצים ביותר. זהו תחום רחב הכולל בתוכו מגוון שיטות לטיפול והתפתחות אישית, שמטרתן להביא לאיזון, ריפוי והגשמה. המפתח לשיטה, הוא היכולות של המוח האנושי להתפקס על דבר מה, תוך שהוא מכבה את כל מה שמפריע לו מסביב, כמו העובדה כי המוח אינו מבדיל בין דמיון למציאות. כשאדם מתרגל דמיון מודרך במצב של הרפיה, המוח השמאלי השכלתני עובר למצב שקט של קליטה (גלי אלפא), והמוח הימני שמתקשר עם התת מודע, עובר לרמות קליטה ושליפת מידע  גבוהות. זה מאפשר לנו לתקשר ברמה פיזית עם מערכת החיסון ועם כל תא בגוף, וברמה הנפשית, לשחרר מחסומים והתנגדויות, או לשנות וגישה ואמונות שאימצנו במהלך כל חיינו.

מהי מדיטציה בדמיון מודרך

דומה כי מאז ומעולם האמינו בני האדם בכוחם של דימויים להשפיע על מהלך חייהם.

מנהיגים, אנשי דת ורוח, מדענים, תאורטיקנים ופילוסופים, כתבו לאורך ההיסטוריה, כי ביכולת הזו טמונה האפשרות להשפיע על הגוף הפיזי שלנו, על המצב המנטאלי והנפשי  שלנו, ועל המציאות עצמה כפי שאנו חווים אותה. ואכן, היכולת לדמיין, היא אחת מהיכולות המדהימות ביותר בהן ניחן הגזע האנושי, ואחת מהיכולות המבוקשות ביותר בעידן המודרני  ולא רק במסגרת סדנאות ניו איג’ או יוגה, אלא גם בקורסי ניהול, מנהיגות, עסקים, צבא, רפואה וספורט.
דמיון מודרך או מדיטציה מודרכת, הן משיטות הטיפול  והתפתחות אישית, העתיקות ביותר שקיימות על כדור הארץ , ומיליוני אנשים בכל העולם, עושים בהן שימוש למטרות שונות כבר אלפי שנים. הדמיון המודרך נחשב לאחד הכלים הטובים היותר בהשגת מטרות ספציפיות, שהאדם המודרני מתמודד עמן ביומיום. לדוגמה:
•    טיפול בחולי והתמכרות
•    פרוק כעסים ואכזבות
•    רגיעה ואיזון פנימי
•    הגשמת יעוד וקריירה
•    חיבור פנימי לצורך הגשמה עצמית
•    השגת יעדים ומטרות בחיים
זו שיטה פרקטית מאוד מפני שהיא עובדת על הרבדים העמוקים ביותר במוח שלנו, משחררת חסמים ודפוסים שיתכן שעצרו אותנו כל החיים, ומבוססת על בחינה מדעית של פעילות המוח שיש לו דפוסים מובנים שניתן לרתום לעזרתנו.

מה קורה כשאנו מתרגלים דמיון מודרך?

קיימות אסכולות שונות של מדיטציות בדמיון מודרך, אך כולן מתחילות בהרפיה וכניסה למצב מודעות גבוה (מצב מדיטטיבי או טראנס). כשהאדם מתרגל דמיון מודרך במצב של הרפיה פיזית, המאפשרת למוחו לפעול בתדר גלים נמוך, קורים כמה דברים:

חיבור לאינטואיציה: המוח הימני היצירתי, עובר למצב קליטה רגיש במיוחד, ופתוח למסרים שונים ותשובות לשאלות ששאלנו, מתת המודע ומהסביבה.

המוח השמאלי רדום אך פתוח לסוגסטיות: המוח השמאלי הביקורתי, השבוי באמונות שאימצנו במהלך החיים, נרדם חלקית ואינו מתערב בשיח או שופט את מה שאנו מצהירים בפניו. לכן אנו יכולים בעזרת הדמיון המודרך, להוריד  לתוך המחשב “תוכנות חדשות“, ולשתול מסרים וסוגסטיות חיוביות שיעבדו לטוביתנו (אוטוסוגסטיות = שכנוע עצמי).

שחרור חסימות: בעזרת הדמיון המודרך, אנו יכולים לברר מה הן האמונות ומה ההרגלים שמשמרים אותנו במקום ועוצרים אותנו מלהשיג את מה שאנו רוצים, ולשחרר אותם או להשתיל במקומם מידע חדש.

שיפור הפעילות של מערכות הגוף: כמו מע’ החיסון:  כשהמוח השמאלי עובר לתדר גלי אלפא, תטא או דלתא, הגוף משתחרר ממתח ולחץ, ומערכת החיסון שאחראית על ריפוי הגוף ברמה תאית, מותנעת ונכנסת לפעולה. יחד איתה עולה גם התפקוד של מערכות נוספות בגוף כמו הכבד, הכליות ומערכות נוספות שזקוקות לרגיעה כדי לתפקד בצורה מיטבית.

חיבור ליצירתיות והעלאת דימויים: המוח מעלה דימויים בצורה עצמאית בהתאם למחשבה שלנו. למשל דימוי של דבר לא מוחשי כמו “מצב רוח רע ” יכול להיתפס על ידיו כענן שחור, או שק כבד-  כל אחד לפי עולם הדימויים שלו. במצב של פעילות מוחית של גלי אלפא, ניתן “לטפל” בדימוי שעולה, למשל לנשוף את הענן השחור החוצה, לזרוק את השק הכבד, ולשחרר בפועל את מצב הרוח הרע בלי קשר לסיבה שגרמה לו.

שילוב כל החושים: המוח יודע לדמות במדויק את פעילות החושים על סמך הזיכרון. כשאנו מדמים פעילות המשלבת חושים, אנו יכולים לקבל חוויה מלאה, כזו שהמוח תופס כאמת ומעוררת אנרגיה של רגש שהוא אנרגיה בתנועה Emotion = energy in motion .

טוב לדעת: הפופולריות של המדיטציה הולכת ועולה כל שנה. ב-2007 הראה סקר שנערך על ידי הממשל האמריקאי ש9.4% מהאמריקאים (יותר מ-20 מיליון איש) מתרגלים איזשהו סוג של מדיטציה, עלייה מ-7.6% ב-2002.

לכול המדיטציות בדמיון מודרך באתר: לחצו כאן

מדיטציות בדמיון מודרך

מהי מדיטציה בדמיון מודרך?

דומה כי מאז ומעולם האמינו בני האדם בכוחם של דימויים להשפיע על מהלך חייהם.
מנהיגים, אנשי דת ורוח, מדענים, תיאורטיקנים ופילוסופים, כתבו לאורך ההיסטוריה, כי ביכולת הזו טמונה האפשרות להשפיע על הגוף הפיזי שלנו, על המצב המנטאלי והנפשי  שלנו, ועל המציאות עצמה כפי שאנו חווים אותה.
ואכן, היכולת לדמיין, היא אחת מהיכולות המדהימות ביותר בהן ניחן הגזע האנושי, ואחת מהיכולות המבוקשות ביותר בעידן המודרני  ולא רק במסגרת סדנאות ניו איג' או יוגה, אלא גם בקורסי ניהול, מנהיגות, עסקים, צבא, רפואה וספורט.
דמיון מודרך או מדיטציה מודרכת הן משיטות הטיפול  והתפתחות אישית, העתיקות ביותר שקיימות על כדור הארץ , ומיליוני אנשים בכל העולם, עושים בהן שימוש למטרות שונות כבר אלפי שנים. הדמיון המודרך נחשב לאחד הכלים הטובים היותר בהשגת מטרות ספציפיות, שהאדם המודרני מתמודד עמן ביומיום. לדוגמא:
•    טיפול בחולי והתמכרות
•    פרוק כעסים ואכזבות
•    רגיעה ואיזון פנימי
•    הגשמת יעוד וקריירה
•    חיבור פנימי לצורך הגשמה עצמית
•    השגת יעדים ומטרות בחיים
זו שיטה פרקטית מאוד מפני שהיא עובדת על הרבדים העמוקים ביותר במוח שלנו, משחררת חסמים ודפוסים שיתכן שעצרו אותנו כל החיים, ומבוססת על בחינה מדעית של פעילות המוח שיש לו דפוסים מובנים שניתן לרתום לעזרתנו.

מה קורה לנו במוח בזמן מדיטציה?

בזמן מדיטציה, המוח מאט פעילות לתדר של גלי אלפא או גלי תטא (בדומה למצב טרום שינה). החיבור לגלים אלו, מאפשר לתת מודע לעלות למודעות שלנו, ולחשוף בפנינו תכנים ורעיונות שהיו קבורים בפנים, בזמן שהחלק המודע הביקורתי שניזון מאמונות ודעות, זז הצידה ומסיר את השיפוט.
מחקרו של ריצרד דוידסון מאוניברסיטת ויסקונסין, מראה בעזרת סריקת המוח עם מכשור מתוחכם של הדמיה, כי בזמן מדיטציה, האונה הימנית במוח מוסתת לכיוון האונה השמאלית, ומתקיימת ביניהן תקשורת. דרך תקשורת זו, אנו מסוגלים להגיע במצב מדיטטיבי, לרבדים עמוקים במוח שלנו שיושבים בתת מודע, לקבל תובנות שונות, לאתר דפוסים שחוסמים אותנו, להעביר מסרים וסוגסטיות לתת המודע ואפילו לרפא את הגוף. המחקר מראה כי תרגול מדיטטבי קבוע, משנה הלכה למעשה את מבנה המוח שלנו ואת החיווט הפנימי שלו. בבסיס המדעי – כבר ידוע כי לגוף יש את כל הכלים לרפא את עצמו וזו שאיפתו הראשונית אם לא נעמוד בדרכו, ובבסיס האמונה המודרנית עומדת הגישה שתת מודע שלנו חכם, ויודע תמיד ובדיוק למה אנו זקוקים.

 

איזו מדיטציה הכי מתאימה לי?

קיימות אין ספור שיטות מדיטציה, דמיון מודרך, היפנוזה עצמית, ריפוי אנרגטי והרפיה מנטאלית. בעיניים פקוחות או סגורות, בגוף דומם או תוך תנועה, בישיבה שכיבה ואפילו בעמידה או ריקוד. המטרות של רובן דומות; חיבור למודעות פנימית, ניקוי מחשבות ומיסוס התנגדויות, קבלת תובנות ומסרים מתת המודע האישי והקולקטיבי או מהבורא, והעברת מסרים רצויים לתת המודע כדי ליצור שינוי. הדרך לבחור בינהן- היא פשוט להתנסות. באתר תמצאו הן רצועות של דמיון מודרך מונחה שיכוון אתכם למקומות שונים בהתאם לתסריט, והן רצועות של מוזיקה למדיצטיה עם שילוב של תדרים לאימון גלי מוח, שאיתן תוכלו לתרגל שיטות מדיטציה שונות.

איך מומלץ לתרגל מדיטציה בדמיון מודרך?

ישנן דרכים רבות לתרגל מדיטציה בדמיון מודרך, כאשר אנו מאזינים להנחיות ברקע, והמוח שלנו משלים את החסר באמצעות הדמיון והרגש.
רוב המדיטציות שתמצאו באתר מחולקות לשתים:
1. מדיטציות בדמיון מודרך – מיועדות להאזנה לפחות פעם ביום, רצוי בבוקר או לפני השינה.
2. מדיטציות בטכניקה היפנותרפית (לא היפנוזה!!*) המלוות בסוגסטיות חיוביות, ומיועדת להאזנה לפני השינה ובזמן השינה. (שימו לב: בארץ רק רופאים מסויימים מורשים לעסוק בהיפנוזה, ולא מדובר כאן בהיפנוזה, אלא בטכניקה של הקלטת דמיון מודרך *קראו עו על היפנותרפיה מתוך ויקיפדיה.)

איך כדאי להאזין למדיטציות בדמיון מודרך?

ניתן לתרגל את המדיטציה בכל שעה, אך הכי מומלץ לתרגל בבוקר או לפני השינה, כאשר המוח שלנו פועל בגלי אלפא כלומר במצב תודעה רגוע וקליט.
כמו כל הרגל חדש שאנו מטמיעים בחיים, החזרתיות כאן חשובה מאוד כדי ששני חלקי המוח, המודע והלא מודע, יתחברו למסר. ההמלצה היא לתרגל את המדיטציה מידי יום ביומו – בין פעם אחת לפעמיים ביום.
אתם יכולים להישאר במיטה בבוקר על מנת לתרגל, ובאותה המידה לתרגל במיטה בלילה, לפני שאתם נרדמים. כשהמוח שלכם יתרגל לחוות הרפיה, הכניסה למצב מדיטטבי תהיה קלה ומהירה. המוח שלנו לומד תוך תרגול, ולכן שעה קבועה לתרגול יומי עדיפה מבחינת האפקטיביות, כי באותה השעה המוח כבר ידע להכין את עצמו, והכניסה למצב מדיטטיבי תהיה מהירה וקלה.
חשוב לקבוע מראש זמן לתרגול, למצוא אזור שקט שם לא יפריעו לכם ולכבות מכשירי חשמל, פלאפונים או כל דבר שיכול להכניס רעש ולהוציא אתכם מריכוז.
רצוי ללבוש בגדים נוחים שלא יגבילו את התזוזה או הנשימה שלכם.
רצוי לא לאכול לפחות חצי שעה לפני התרגול כדי שפעולת המעיים לא תפריע לכם להתרכז.
רצוי לשתות הרבה מים לפני ואחרי התרגול, כמו בכול עבודה אנרגטית. המוליכות הגבוהה של המים, והיכולת שלהם לשפר פעילות חשמלית ומעבר מידע בגוף, יתרמו לאפקטיביות של התירגול.
אפשר להדליק נר, או קטורת, ולעמם את האורות – כל מה שיכול לעזור לך להיכנס לאווירה. ריח קבוע – למשל ריח קטורת בזמן מדיטציה, יכול גם הוא לשמש למוח כתזכורת, ולסייע לו להיכנס למצב גלי אלפא בצורה מהירה יותר.
לאחר שהכנתם את המקום, תוכלו להתיישב או לשכב בצורה הנוחה לכם ביותר. אתם יכולים לשבת עם רגלים משוכלות מתחת לגוף (ישיבה מזרחית), או בישיבת לוטוס או חצי לוטוס. אפשר גם לשבת על כיסא עם משענת ישרה כשהרגלים מונחות ישר על הרצפה ולא משוכלות. אתם יכולים להניח את הידיים בחיקכם או על הברכיים, כשכפות הידיים פונות כלפי מעלה או מטה. אתם יכולים לשכב כשהידיים פרושות לצידי הגוף או במרכז הגוף על הבטן או הלב. השתמשו בכל תנוחה שאתם מוצאים כנוחה במיוחד, ושתעזור לכם להירגע ולהתרכז.
שימו את הקלטת ברקע (הכי מומלץ להשתמש באוזניות), היכנסו לתנוחה והתחילו לתרגל.

איך כדאי להאזין למדיטציות בטכניקת היפנותרפיה עצמית ללילה?
  • המדיטציות ללילה הן ארוכות מהשאר הרצועות, ואורכן לרוב מעל לשעה.
  • הטכניקה שבה הוקלטו: לדוגמא משפטים ארוכים שלא נגמרים, טון דיבור מונוטוני במיוחד ועוד, עוצבו במיוחד כדי להפיל עליכם שינה.
  • המדיטציות ללילה מלוות בסוגסטיות חיוביות שתת המודע שלכם יפנים, גם אם תירדמו במהלך ההאזנה.
  • לפני שאתם הולכים לישון, שימו את המדיטציה ברקע (עם או בלי אוזניות), כשרוב הסיכויים שלא יעבור זמן רב עד שתהיו שקועים בשינה עמוקה.
  • כמו כל הרגל חדש שאנו מטמיעים בחיים, חשוב לשלב את עבודת המוח המודע עם המוח התת מודע, ולכן, ההמלצה היא לפחות פעם בשבוע, לתרגל את המדיטציה בישיבה או בזמן ערות, כשהסיכוי שתירדמו קטן.
  • קחו לכם שעה פנויה, ושימו את המדיטציה ברקע, כשאתם עוקבים אחר ההנחיות. אמנם הסיכוי שתצליחו לעקוב אחר ההנחיות קטן (בגלל הטכניקה), אך המוח המודע שלכם יפיק רבות מההאזנה, גם אם לא תצליחו להתרכז.
איך כדאי להאזין למדיטציות משולבות עם תדרים לאימון גלי מוח?

לרוב, איננו ממליצים להאזין למוזיקה עם תדרים לאימון גלי מוח מעל שעה עד שעה וחצי ביום. לכן במידה והמדיטציה שרכשתם כוללת אימון גלי מוח (טונים בינוראלים ואיזוכרונים), ניתן להאזין לה בין פעם לפעמיים ביום. לתדרי הסולפיג'יו, ולקערות קריסטל – ניתן להאזין כמה שרוצים.

כמה פעמים לתרגל מדיטציה ביום?

כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לתרגל מדיטציה או מדיטציה בדמיון מודרך לפחות פעמיים ביום- 20 דקות כל פעם.  אם אין לכם זמן פנוי או סבלנות- מינימום של 20 דקות עד חצי שעה של תרגול ביום, גם הם ישנו את חייכם.

האם יש מגבלה על כמות המדיטציה שניתן לתרגל ביום?

בפועל אין שום מגבלה על תרגול מדיטציות- ואתם יכולים לתרגל מדיטציה כל היום כמו שעושים הנזירים הבודהיסטים. עם זאת- מאחר ואינכם נזירים, יש חשיבות גבוהה גם לשאר הפעילות העשייה  וההגשמה של חלומותיכם בה אתם עוסקים בשוטף, והמדיטציה- תשפר גם אותם.

לאורך כמה זמן לתרגל את אותה המדיטציה?

זה תלוי בהרגשה שלכם ובתוצאות. רצוי לתרגל מדיטציה מסויימת, עד שתרגישו תוצאות והרגשתכם תשתפר. בכל פעם שתתרגלו את אותה המדיטציה- תחוו תוצאות אחרות, ומומלץ להתמיד עם כל מדיטציה לפחות שבוע עד שבועיים כדי לעגן את התוצאות כתבניות ודפוסי חשיבה חדשים.

לאיזה תוצאות אפשר לצפות?

תרגול מדיטציה על בסיס קבוע, ישנה את חייכם, בתנאי שתתמידו. התרגול יקנה לכם שלווה, וביטחון, ריכוז, יצירתיות, שיפור בהרגשה בכללית ושיפור בבריאות הפיזית.
לעיתים נדירות, יתכן שבזמן התרגול, יעלו נושאים מכאיבים שמבקשים שחרור. ההמלצה במקרה זה היא לעשות הפסקה בהאזנה, ולחזור להאזין לאחר זמן מה כשהרגשתכם השתפרה. קחו החלטה מודעת לפני שאתם מתחילים לתרגל, שכל מה שקורה במהלך ההאזנה ואחריה הוא בסדר גמור והוא חלק מהשיפור שאתם מבקשים לעצמכם.
גם אם אינכם מצליחים להתרכז, וגם אם עולה בכם כעס או בכי. הכול בסדר כי אתם פועלים לטובתכם הגבוהה. הקפידו להתבונן בכל רגש שעולה – מהצד, כאילו אתם צופים בסרט, ועם הזמן הוא יתפוגג. השכר על התמדה הוא גבוה שכן חוסר התנגדות יאפשר לעוד ועוד רעיונות חדשים להיכנס מבלי שיתקלו בהתנגדות גורפת.

איך לתרגל עם קלטות הדמיון המודרך?

לרבים מאיתנו אין את הזמן, המשאבים או המודעות לטיפולים בדמיון מודרך, ולכן,  גם אם נחשפו לשיטה ולמדו על נפלאותיה, מכאן ועד התחלה של טיפול הדרך עוד ארוכה. 
עבור כל אלו, שמעוניינים לעשות שינוי אמיתי בחיים, בבריאות בעבודה באהבה ובהגשמה, מבלי להיות תלויים בטיפול חיצוני- נוצר הפרויקט הזה. באהבה גדולה.
החזון שלי הוא שכל אחד יוכל להיפתח לכלים עוצמתיים שיעזרו לו לנהל את חייו ולשלוט בהם במקום שהם ישלטו בו. ואת השליטה הזו, הוא יוכל לתרגל בפרטיות ביתו, בזמן שמתאים לו, באיזה נושא שיבחר וכמה שרק ירצה.
באגף החינמי בבלוג ספריית המדיטציות, תוכלו למצוא סרטונים ורצועות שמע שיתנו לכם את כל הכלים להם תזדקקו על מנת ללמוד לתרגל, ורצועות שמע של מדיטציות שונות להן תוכלו להאזין מידי יום בזמן שאתם מתרגלים.
במידה ויש תחום מסוים שתבחרו להעמיק בו, תוכלו למצוא בחנות המדיטציות  רצועות ארוכות יותר, שיאפשרו לכם לעבוד על טווח רחב מאוד של נושאים על פי בחירתכם בזמנכם הפנוי. באתר, תקבלו את הכלים לזהות מה אתם רוצים, מה חוסם אתכם ואיך לפרוץ את ההתנגדויות הפנימיות, ובעזרת הקלטות, תוכלו לחווט את המוח מחדש כך שיעבוד אתכם ולא נגדכם ויסיע לכם לקבל את כל מבוקשכם.

מה היתרונות בתרגול דמיון מודרך להורדה?

•    שיטה קלה וכמעט "עצלנית" שכל אחד יכול לעשות בבית עם עצמו.
•    אין צורך בשום ניסיון קודם במדיטציה והתועלת לרוב מידית או מהירה מאוד.
•    כל אחד יכול לבחור את התחום בו הוא מעוניין להתמקד  ולתרגל עצמאית בלי תלות באיש.
•    ניתן לתרגל היכן שרוצים, מתי שבוחרים ואיך שמתאים לכם.
•    אין צורך באביזרים מיוחדים או יקרים, כול שנדרש הוא פינה שקטה ומחשב/טלפון.
•    הקלטות מוגבלות בזמן – מה שנותן מסגרת ידועה מראש לכל מדיטציה.
•    הקלטות מלוות במוזיקת רקע מיוחדת עם תדרים שיש לה השפעה חיובית על גלי המוח.
•    השימוש בדימויים פופולאריים לנושאים שונים כמו כאב או מרגוע, פונה לממוצע הרחב של מאזינים שהדימויים הללו "עובדים" עבורם.
•    הקלטות מאפשרות רגעי שקט ומוזיקה שמטרתם לאפשר לתת המודע להעלות נושאים, ומעודדות השלמת פערים ויצירתיות בעזרת שימוש בשפה פתוחה וסוגסטיבית.
•    הקלטות מאפשרות לכם לחזור ולתרגל שוב ושוב, בכל תחום בחיים בו תבחרו, ואף למדוד תוצאות.

חשוב לקרוא לפני השימוש
  • הקלטות הבאות מיועדות לשפר תחומים שונים בחייכם, ואנו מקווים כי הן תסייענה לכם לעשות כן.  אם אתם נתונים תחת השגחה רפואית או מקצועית או נוטלים תרופות, אנו ממליצים כי תתייעצו עם הרופא המטפל שלכם לפני שתתחילו להאזין. כמו בכול שינוי שאתם עושים באורך החיים, תמיד מומלץ להתייעץ עם הרופא או המטפל שלכם, וכך גם לפני שאתם מתחילים לתרגל מדיטציה, מסרים סאבלימינלים, אימון גלי מוח או כול שיטת טיפול אנרגטית שיש לה השפעה על התודעה.  (אם אתם נוטלים תרופות, או סובלים ממחלה נוירולוגית או הפרעה תפקודית – אל תתחילו מבלי שעשיתם זאת!).
  • דיסקים אלו נוצרו בלב פתוח ורצון להביא מזור לכמה שיותר אנשים. הכלים של הדמיון המודרך, המסרים הסאבלימינלים והמוזיקה לאימון גלי מוח, הם כלים עוצמתיים מאוד ולכן, באחוז קטן מהמקרים, עם תחילת ההאזנה יעלו לפני השטח נושאים רגשיים המבקשים שחרור. זה מצב טבעי ואפילו רצוי, הנובע מכך שלאחר שלמדנו איך לשחרר התנגדויות על בסיס יומי, כל אותם נושאים שגרמו לנו להתנגדות, עולים לפני השטח ומרגישים כעת יותר גרוע. זה נובע מהעובדה שהדיסוננס או חוסר ההתאמה בין איפה שאנו נמצאים, לאיפה שאנו רוצים להיות – גדל. ההמלצה במקרה זה היא לעשות הפסקה בהאזנה, ולחזור להאזין לאחר זמן מה כשהרגשתכם השתפרה. קחו החלטה מודעת לפני שאתם מתחילים לתרגל, שכל מה שקורה במהלך ההאזנה ואחריה הוא בסדר גמור והוא חלק מהשיפור שאתם מבקשים לעצמכם. גם אם אינכם מצליחים להתרכז, וגם אם עולה בכם כעס או בכי. הכול בסדר כי אתם פועלים לטובתכם הגבוהה. הקפידו להתבונן בכל רגש שעולה – מהצד, כאילו אתם צופים בסרט, ועם הזמן הוא יתפוגג. השכר על התמדה הוא גבוה שכן חוסר התנגדות יאפשר לעוד ועוד רעיונות חדשים להיכנס מבלי שיתקלו בהתנגדות גורפת.

  • חשוב גם לציין, כי על אף שההאזנה היא תרפויטית, אינה מהווה תחליף לטיפול רפואי ויש להשמע להוראות הרופא בלי קשר לעבודה הפנימית שאתם עושים עם עצמכם. במילים אחרות- אין לראות בדברים הכתובים או נאמרים באתר, המלצה להפסקת כל טיפול רפואי או כתחליף לו. כמו כן, איננו ממליצים על האזנה בזמן נהיגה, בשל האופי המרגיע של המוזיקה.
  • תוכלו לקרוא כאן עוד על סוגי מדיטציות : מהי מדיטציה - סוגי מדיטציות.

ראו גם: הוראות האזנה למדיטציות בדמיון מודרך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *