הנחיות לביצוע מדיטציות עם תדרי הסולפג’יו:

תדרי הסולפג’יו שייכים לסולם מוזיקלי עתיק שאבד בזמן והם מייצגים את הגאומטריה המקודשת של היקום.
נאמר כי האזנה לתדרים אלו, בונה מסלולים נירולוגים חדשים במוח דרך הרשתות האנרגטיות בתוך הגוף ומחוצה לו.

היא מסייעת לחיבור לרשתות האנרגיה הגלובליות המקיפות את כדור הארץ ברמה אלקטרומגנטית ולתודעה הקולקטיבית.
היא מעודדת סנכרון בין האונות- hemisphere synchronization, מחדדת את הקוגניציה, את האינטואיציה, פותחת חסמים ומעלה את התדר האנרגטי לתדר של מקור הבריאה.
האזנה לתדרים אלו, יכולה להעיר פוטנציאל קוונטי שהיה רדום במבנה הגנטי שלנו, ולשפר את תחושת הבהירות, האיזון והרווחה שלנו. כשהצלילים האלו מוצגים למוח, הם פועלים כמו חומר שממיס חסימות אנרגטיות מהזיכרונות התאיים, ומאפשר לערוץ עשיר של אנרגיית החיים לזרום דרכינו.

מה הם תדרי הסולפג’יו:

ששת תדרי הסולפג’יו המקוריים הם :
Ut = 396 Hz
Re = 417 Hz
Mi = 528 Hz
Fa = 639 Hz
Sol = 741 Hz
La = 852 Hz

שלושת התדרים המשלימים:
01 = 174 Hz
02 = 285 Hz
09 = 963 Hz

למאמר המלא: סולם הסולפג’יו- צלילים מקודשים.

כדי להפיק את המיטב מההאזנה לתדרים, רצוי להאזין לתדרים בשכיבה או בישיבה במצב של מדיטציה, ולהתמקד ביתרונות שכול תדר מעניק. קראו כיצד מומלץ לתרגל עם תדר לפני התרגול.

להלן ההמלצות לתרגול מדיטציות עם תדרים מסולם הסולפג’יו:
כשלכל תדר יש מדיטציה מומלצת משלו.

תדר 396 הרץ – שחרור פחדים ואשמות:

תדר שנועד להפוך עצב לשמחה. משחרר אנרגיה תקועה ותבניות רגשיות שהתקבעו עם השנים, תר אחר חסמים בתת המודע שהביאו למצב הנוכחי, ומכין את הדרך לשחרור מפחד ומאשמה, שהם המחסום המרכזי להשגת מטרות בחיים. הטון Ut מקושר לתפיסת הגוף הפיזי, לכוח הרצון, למוטיבציה ולכוונה. הוא משחרר פחדים ואשמות בכך שהוא מוריד מנגנוני הגנה, מחזק את הכוח הפנימי, מאתר חסמים סמויים ואמונות שלילות מתת המודע ומשחרר אותן.
קשור לצ’אקרת הבסיס או השורש – מולאדהרה muladhara שהיא מושב הקונדליני – אנרגיית החיים שיוצאת מהאדמה וחודרת לגוף. צבע: אדום. יסוד: אדמה.

לביצוע המדיטציה עם תדר 396: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. תתרכזו בצ’אקרת הבסיס (בבסיס עמוד השידרה). דמיינו ספירלה מסתובבת של אור שיוצאת מעצם הזנב ותרגישו איך היא הולכת וגדלה, יוצאת מהגוף וחודרת לאדמה. תראו, אנרגיה שלילית עוזבת את הגוף דרך הצ’אקרה ואת הצאקרה חוזרת לתדר המקורי שלה ולצבע המקורי שלה- אדום. תעבירו את המודעות לגוף הפיזי ותתחילו לשאוב אנרגיה עוצמתית מהאדמה, דרך הספירלה, אל העצמות ואל מערכת העיכול. חושו את התדר רוטט בגוף ומבריא אותו. מנקה מכשולים אמונות ודפוסים שלא משרתים אתכם יותר. ועם כול נשימה הכניסו עוד אנרגיה חדשה ועם כול נשיפה שחררו עוד ועוד פחדים, אשמות ואנרגיה שנתקעה בגוף.

תדר 417 הרץ – מתיר סיטואציות ומקל על תהליכי שינוי:

תדר שמיצר אנרגיה של שינוי, מנקה חוויות טראומטיות והשפעה הרסנית של מאורעות מהעבר. מקושר ללא מודע ולרגשות. משמש כמושב לפוטנציאל הקרמתי שלנו, קשור לחוש הטעם מערכת הרביה ולתשוקות מיניות. מעודד את ההדרכה הפנימית שמעוררת חזון ברור ותחושת עוצמה. ברמה התאית, הטון Re, מעודד את התאים לפעילות אופטימלית ומחבר אותנו למקורות אנרגיה בלתי נדלים שמאפשרים שינוי בחיים.
קשור לצ’אקרת המין או הטבור – סוואדהישטהאנה Swadhisthana צבע: כתום. יסוד: מים.

לביצוע המדיטציה עם תדר 417: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. תתרכזו בצ’אקרת המין (שתי אצבעות מתחת לטבור), ודמיינו ספירלה מסתובבת של אור שיוצאת מהצ’אקרה והולכת ומתעצמת. ראו אנרגיה שלילית עוזבת את הגוף דרך הצ’אקרה ואת הצ’אקרה חוזרת לתדר המקורי שלה ולצבע המקורי שלה – כתום. בקשו להתחבר להדרכה הפנימית כדי לקבל תשובות לשאלות שמטרידות אתכם. בקשו להתחבר להדרכה הגבוהה או למדריכים הרוחניים, ובקשו מהם להביא לכם את הידיעה הברורה על הכוח שלכם, למוסס את האשליה של קושי ומכשולים ולהביא סדר ובהירות לחזון שלכם.

תדר 528 הרץ – תדר אהבה, טרנספורמציה וניסים:

528 הוא התדר הידוע ביותר מתדרי הסולפג’יו, ומיצג את התו Mi או באנגלית Miracles = ניסים. הטון MI מיועד להפעיל את הדמיון, הכוונה והאינטואיציה, ולפעול לכיוון המטרות הגבוהות של הנשמה. הוא נקרא גם תדר האהבה ונמצא בכול רטט של כול יצור וצמח על כדור הארץ. תדר 528 נחשב לתדר שמעניק אנרגיית חיים, מוח צלול, מודעות, יצירתיות ושקט פנימי. הוא חושף ומעורר את הרצון החופשי וההדרכה הפנימית האלוהית. בנוסף, זהו התדר שמחזיר את ה-DNA האנושי למצבו המקורי המושלם, ומומחים לגנטיקה משתמשים בו כבר שנים במעבדות ברחבי העולם לתיקון DNA (דנ”א).
קשור לצ’אקרת הסולר או מקלעת השמש – מניפורה manipura. צבע: צהוב יסוד: אש.

לביצוע המדיטציה עם תדר 528: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. תתרכזו בצ’אקרת הסולר או מקלעת השמש (שתי אצבעות מעל לטבור). דמיינו ספירלה מסתובבת של אור שיוצאת מהצ’אקרה והולכת וגדלה אל מחוץ לגוף. דמיינו את הסולר, כמו גנרטור עצמתי השולח אנרגיה כול הגוף ותבחינו איך אנרגיה שלילית עוזבת את הגוף דרך הסולר, ואת הצ’אקרה חוזרת לתדר המקורי שלה ולצבע המקורי שלה- צהוב. תקראו לכול האנרגיה שאיבדתם מול אנשים, אירועים וזיכרונות לחזור אליכם, וחושו איך אתם מתמלאים חזרה בכוח שלכם. ראו את האנרגיה כמו אור מוזהב עוצמתי שהולך וגדל במרכז גופכם. וכשהאור גדל, חושו את המחשבות שלכם מתאחדות עם הרגשות, את המוח המודע מתחבר לתת המודע, ואת הגוף הארצי, מתחבר לנשמה הנצחית – או לניצוץ האלוהי. דמיינו את הדנ”א שלכם מתעורר, ואת כול הסלילים שלו מתחברים מחדש ומעלים אתכם במדרגה אבולוציונית, לשלב הבא של ההתפתחות שלכם.

תדר 639 הרץ – הרמוניה במערכות יחסים:

תדר המחבר, מחדש ומאזן מערכות יחסים, משרה הרמוניה במבנים אנרגטיים וביחסים בינהם. מסנכרן את שתי האונות במוח, משפיע על איזון, בריאות ושלווה במערכות יחסים, ומאפשר לתאי הגוף להיות בהרמוניה עם הסביבה. מקושר לריפוי בעיות רגשיות כמו פחד, קנאה, כעס וחוסר ביטחון, מקל על תקשורת הבנה, סובלנות ואהבה.
קשור לצ’אקרת הלב אנאהאטא Anahata. צבע: ירוק. יסוד: אויר.

לביצוע המדיטציה עם תדר 639: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. תתרכזו בצ’אקרת הלב במרכז בית החזה, ודמיינו ספירלה מסתובבת של אור שיוצאת מהלב והולכת וגדלה. דמיינו איך אנרגיה שלילית עוזבת את הגוף דרך הלב ואת הצ’אקרה חוזרת לתדר המקורי שלה ולצבע המקורי שלה – ירוק (או ורוד). המשיכו לנשום אל הלב ותראו להבה קרירה בצבע ירוק אזמרגד שנדלקת במרכז הלב, וגדלה עם כול נשימה. ועם כול נשימה, המשיכו להגדיל את הלהבה עד שתצא ותקיף את כול גופכם ואת ההילה סביבו. ועם כול נשימה, בקשו לשחרר את הדואליות ולאחד את ההפכים בחיים ושילחו אהבה לכול מערכות היחסים שלכם – עם הסביבה, עם עצמכם ועם מקור הבריאה. ואם יש לכם בעיה רפואית בלב, בקשו גם בריאות ללב, לבעיות נשימה ולאיזון לחץ הדם.

תדר 741 הרץ – מנקה, מקל על יכולת הביטוי ועל פתרון בעיות:

תדר המציף פתרונות לבעיות, מעודד אכילה בריאה יותר ויציבות בחיים. מנקה את התאים מרעלים ומקרינה אלקטרומגנטית. בנוסף – מעודד ומשפיע על הבעה עצמית קולחת ובהירה.
קשור לצ’אקרת הגרון או וישודה – viśuddha. צבע: כחול. יסוד : חיים.

לביצוע המדיטציה עם תדר 741: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. תתרכזו בצ’אקרת הגרון במרכז הצוואר, ודמיינו ספירלה מסתובבת של אור שיוצאת מהצ’אקרה והולכת וגדלה אל מחוץ לגוף. דמיינו איך אנרגיה שלילית עוזבת את הגוף דרך הצ’אקרה ואת הצ’אקרה חוזרת לתדר המקורי שלה ולצבע המקורי שלה – כחול. המשיכו לנשום וחושו איך הספירלה הכחולה פותחת את הגרון שלכם ומנקה חסימות. חישבו על בעייה שמטרידה אתכם, ובקשו לקבל פתרון. תרגישו את כול התאים שלכם רוטטים במהירות הולכת וגדלה ומתנקים מרעלים וקרינה ותראו את כול הרעלים עוזבים את הגוף עם כול נשימה ומותירים אותו נקי ובריא.

תדר 852 הרץ – מעורר אינטואיציה וחזרה לסדר רוחני:

תדר מעורר אינטואיציה וחזרה לסדר רוחני גבוה. הקול הפנימי הופך ברור וחזק, מגלה את האשליה של החיים ואת השליחות אלוהית או הייעוד שלנו ומקשר אותנו לאינטואיציה הפנימית. ברמה התאית, הטון La מאפשר טרנספורמיה של המערכת התאית לרמה גבוהה יותר.
קשור לצ’אקרת העין שלישית אג’נה – ajna. צבע: אינידיגו (כחול סגול). יסוד : זמן.

לביצוע המדיטציה עם תדר 852: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. תתרכזו בצ’אקרת העין השלישית (במרכז המצח, מעט מעל הגבות), ודמיינו ספירלה מסתובבת של אור שיוצאת מהצ’אקרה והולכת וגדלה אל מחוץ לגוף. דמיינו איך אנרגיה שלילית עוזבת את הגוף דרך הצ’אקרה ואת הצ’אקרה חוזרת לתדר המקורי שלה ולצבע המקורי שלה – צבע אינדיגו. העבירו את המיקוד שלכם לעין השלישית ולבלוטת האיצטרובל שנמצאת בקו ישר אחרי העין השלישית במוח. תראו את הבלוטה בגודל זית, מתנקה משכבות של לכלוך וסידן, והולכת וגדלה עם כול נשימה. דמו את הבלוטה למרכז תקשורת עם האני הגבוה והמדריכים הרוחניים ובקשו לקבל ראיה בהירה על החיים שלכם ולהתחבר לאינטואיציה הפנימית שלכם ולמטרה הנעלה שלכם על כדור הארץ.

שלושת התדרים המשלימים:

תדר 174 הרץ – בסיס להאצת האבולוציה וההתפתחות של התודעה, מפחית כאב.

תדר זה שייך לשלושת התדרים המשלימים את סולם הסולפג’יו המקורי שמנה 6 טונים. זהו התדר הנמוך ביותר בסולם ונחשב לתדר שיוצר בסיס יציב להתפתחות והאצה של התודעה, ומארגן את האנרגיה והתפיסה במבנים סימטריים. משמש כחומר “הרדמה” או משכך טבעי ומקל על כאבים פיזיים ונפשיים או אנרגטיים. תדר הפונה ישירות לאברי הגוף ומקנה בהם תחושת ביטחון והגנה.

לביצוע המדיטציה עם תדר 174: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. העבירו את המודעות אל אברי הגוף, ותעברו אבר אחר אבר מכפות הרגלים ועד הקדקוד. תודו לכול אבר ולתאים בגופכם על העבודה הנהדרת שהם עושים עבורכם ושלחו להם בריאות. כשתסיימו העבירו את המיקוד לתודעה שלכם וראו אותה מתרחבת אל מעבר לגוף למסע בין ממדים ויקומים מקבילים. אם יש לכם כאב כלשהו בגוף – תוכלו להאזין לתדר ולנשום למקום הכואב כשאתם חשים את התדר חודר לתאים, ואת הכאב הולך ומתמוסס עם כול נשימה.

תדר 285 הרץ – קוגניציה קוונטית:

תדר שמתקשר לעיבוד הנתונים שאנו מקבלים מהסביבה, ברמה שהיא מעבר למה שנתפס על ידי החושים. הוא מאפשר בניית נתיבים חדשים של מודעות דרך חוויה והרגשה, המתעלים מעבר לתחביר הקבוע של דפוסי המחשבה והאינטלקט שלנו. התדר מסייע לפתח סוג חדש של תפיסה בין מימדית שאינה מוגבלת על ידי זמן וחלל ליניארים ועל ידי דפוסי מחשבה אוטומטים של האגו, ויוצר איזון בשדות בין מימדיים דרך אמת וחכמה. הוא עוזר למציאת ביטוי אמיתי דרך היגיון ואינטלקט שגורר גם עשייה מדויקת, ופותח צוהר להצצה על נצחיות הנשמה.

לביצוע המדיטציה עם תדר 285: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. זמנו קרן של אור מהמישורים העליונים, ותראו אותה חודרת דרך הקודקוד ומאירה את המוח שלכם. דמיינו את מאגר הידע שקיים בשכל הלוגי שלכם, ושלחו קרן אור שתחבר בין האינטיליגנציה הלוגית הארצית שלכם, לאינטליגנציה של האני הגבוה או הנשמה שלכם. לאחר מכן שילחו רשת אור מסביב לכול הפלנטה וחברו את שתי האינטליגנציות לאינטליגנציה האוניברסאלית של התודעה הקולקטיבית; ובכול הזמן הזה, המשיכו לראות את שלושת האינטליגנציות מתאחדות, ואת האור זורם לשלושת מוקדי הידע, ומאיר נקודות אפלות שהסתתרו עד היום בצללים.

תדר 963 הרץ – הצליל האלוהי:

תדר המעורר כול מערכת חזרה למצב הטבעי המושלם שלה. מקושר לאור, לרוחניות ולחיבור עם האלוהות. מעורר ומאפשר חוויה של חזרה לאחדות, מפעיל ומעורר את בלוטת האצטרובל.
קשור לצ’אקרת הכתר – sahasrara – סאהסררה. צבע: סגול. יסוד: חלל (או המקום בו שוכנת ה”אנרגיה” העיקרית).

לביצוע המדיטציה עם תדר 963: שבו או שיכבו בנוחות – קחו כמה נשימות עמוקות ותרגעו. תתרכזו בצ’קרת הכתר (במרכז הקודקוד). דמיינו ספירלה מסתובבת של אור שיוצאת מהקודקוד כלפי מעלה והולכת וגדלה. ראו אנרגיה שלילית עוזבת את הגוף דרך הקודקוד ואת הצ’אקרה חוזרת לתדר המקורי שלה ולצבע המקורי שלה – סגול. ועם כול נשימה תראו את החיבור שלכם לנוכחות האלוהית הולך ומתחזק. ועם כול נשימה, חושו באהבה של הבריאה כלפיכם, הולכת ומתעצמת ושילחו לה אהבה בחזרה.

טיפ לעבודה עם הצ'אקרות

כדי לבחון את המצב של כול צ’אקרה, נסו בזמן המדיטציה, לזמזם לעצמכם את התדר שאתם שומעים ברקע בקול רם. אם הצ’אקרה לא מאוזנת, אתם תתקשו לזמזם את התדר. בתום המדיטציה, נסו שנית, ותבחינו בשינוי.
לקריאה נוספת על סולם הסולפג’יו האבוד בספריית המדיטציות.

התדרים בחבילת הסולפג’יו הם תדרים נקיים (לא תדרים בינוראלים או איזוכרונים) ואין צורך להאזין להם עם אוזניות. מומלץ לבצע מדיטציה בזמן ההאזנה ולתרגל עד שעה ביום (של תדר אחד או יותר).

מה מכילות חבילות תדרי הסולפג'יו:

התדרים בחבילת הסולפג’יו הם תדרים נקיים (לא תדרים בינוראלים או איזוכרונים).
אין צורך להאזין להם עם אוזניות. מומלץ לבצע מדיטציה בזמן ההאזנה ולתרגל עד שעה ביום (של תדר אחד או יותר).

החבילה הראשונה:
כוללת את תשעת תדרי הסולפג’יו – 30 דקות כול אחת בשילוב קולות בטבע: רחש גלי ים, מפל מים זורמים, קולות גשם, קולות דולפינים ולוויתנים ועוד.

החבילה השניה:
כוללת את תשעת תדרי הסולפג’יו –  30 דקות כול אחת בשילוב יצירות מוזיקליות מופלאות המותאמות במיוחד למדיטציה.

החבילה השלישית:
כוללת את כול 19 רצועות השמע, על מנת שתוכלו לגוון ולשלב בינהן להנאתכם.

12 תגובות על “מדיטציות עם תדרי הסולפג’יו

  1. תמי אומר:

    בוקר טוב,אני מאזינה לתדרים שונים של סולם הסולפגיו מזה כשנה,אין לתאר את השינוי האנרגטי שחל בי,אני מרגישה בתדר אנרגטי גבוה מאד, המתבטא בשמחת חיים ורמת אנרגיה גבוהה. רציתי לדעת אילו תדרים מומלץ לשמוע על מנת לחזק את יכולת הקורדינציה. תודה ויום נפלא

    • רינת ידלין אומר:

      היי תמי יקרה, איזה כיף לשמוע!
      חייבת להודות שדווקא קורדינציה זה לא משהו שעלה אף פעם בשאלות, או משהו שחשבתי עליו (למרות שגם אני לא מצטיינת בו?)
      לא ניתקלתי בזה אף פעם, אבל אחפש, ואם אמצא אעדכן אותך.

  2. אילנית אומר:

    היי רינת.
    כל מדיטציות שלך מעולות ואפקטיביות תודה!
    רצתי לדעת האם הספ..
    מתאים למגזר הדתי?

    • רינת ידלין אומר:

      תודה אילנית, שמחה לשמוע. אם שאלתך היא האם סולם הסולפג’יו מתאים למגזר הדתי?, כמובן שכן… למה שלא יתאים?
      יש לי הרבה קוראים ומאזינים דתיים – אם מישהו רוצה לענות לאילנית? אשמח 🙂

      • לימור אומר:

        הי,
        היכן ניתן לשמוע מדיטציות שלך עם התדרים ? אשמח לקישור לדוגמאות , תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן